Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö tutun laihtuminen?

Vierailija
10.08.2019 |

Oon laihtunut todella paljon ja ollut avoin laihtumisesta. En saarnaa, enkä tuo erityisesti esiin laihduttamista. Kilojen putoaminen vain on jotain, jota mulle tapahtuu nyt, ja se näkyy muillekin. Vähän olen huomaavinani, että muita ärsyttää. Onko se totta?

Eli, jos joku kysyy, kerron, mutta en tuputa. En yritä saada muita laihikselle, en arvostele muiden ruokia tai herkkuja. Painoa on lähtenyt reilusti, 25-35% painosta.

Ärsyttäisilö teillä, jos joku onnistuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta en koskaan ole ollut läski enkä koe että muiden laihtuminen on multa pois.

Vierailija
2/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 15-vuotiaasta asti hoikka ja hyväkroppainen, kunnes n. vuosi sitten lihoin ihan normaalipainon ylärajoille, saatoin olla jopa lievästi ylipainoinen. Koskaan aiemmin muiden laihtuminen ei ollut ärsyttänyt minua, mutta silloin ärsytti sillä olin itse lihonut reilusti. Olin kateellinen.

Nyt olen saanut painoa taas pudotettua, eikä muiden laihtuminen ärsytä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se koira älähtää, jonka kalikka kalahtaa". Eli todennäköisesti ärsyyntyvät ihmiset ovat niitä, joiden itsekin pitäisi pudottaa painoaan, mutta eivät ole siinä onnistuneet. Hyvän itsetunnon omaavia ei pitäisi haitata. Päinvastoin itse olisin ainakin vain iloinen, jos joku tuttavani onnistuu lahduttamalla parantamaan fyysistä ja henkistä oloaan :)

Vierailija
4/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi kirjoitti:

Olen ollut 15-vuotiaasta asti hoikka ja hyväkroppainen, kunnes n. vuosi sitten lihoin ihan normaalipainon ylärajoille, saatoin olla jopa lievästi ylipainoinen. Koskaan aiemmin muiden laihtuminen ei ollut ärsyttänyt minua, mutta silloin ärsytti sillä olin itse lihonut reilusti. Olin kateellinen.

Meillä on stressaava työ, joka minuakin lihotti, ja olen hiljaa mielessäni pannut merkille, että moni työkaveri lihoi myös hiljalleen. Jopa ne hoikimmat. En tietenkään mainitse kenellekään, ja jokaisella on omat syynsä, vaihdevuodet, uusi parisuhde, stressaava tilanne, työ, sairaudet, lääkitykset. Harva on laiska, liikkumaton tai ahmatti. Uskot siis, että niitä voi oman lihomisen myötä ärsyttää?

Vierailija
5/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Ystävä joka oli pahimmillaan 140kg laihdutti ja on pysynyt hoikkana vuosikausia ja minä olen edelleen 130 kiloinen, en ole mikään kateellinen luonne hyvähän se on jos kaverit laihtuu. Mieskin on laihtunut, vieläpä hyvin helposti, niin että minä en huomaa hänen ruokavaliossaan mitään muutosta, mutta miehillä se tuppaa olemaan aina helpompaa kun se läski on lähinnä siinä mahassa.

Vierailija
6/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi kirjoitti:

Meillä on stressaava työ, joka minuakin lihotti, ja olen hiljaa mielessäni pannut merkille, että moni työkaveri lihoi myös hiljalleen. Jopa ne hoikimmat. En tietenkään mainitse kenellekään, ja jokaisella on omat syynsä, vaihdevuodet, uusi parisuhde, stressaava tilanne, työ, sairaudet, lääkitykset. Harva on laiska, liikkumaton tai ahmatti. Uskot siis, että niitä voi oman lihomisen myötä ärsyttää?

Uskoisin näin, ainakin oma lihomiseni oli itselläni syy siihen, miksi ärsytti.

Itsekin lihoin uudesta opiskelupaikasta johtuneen stressin vuoksi.

Vierailija
7/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se näkyy, että muita ehkä ärsyttää? Jos et kuitenkaan puhu asiasta kuin kysyttäessä? Onko nämä sitten sellaisia, jotka ovat siinä tilanteessa vähän kuin ulkopuolisina? Tällainen saattaa kyllä minua nyppiä, varsinkin jos en jaksa jonain kautena kiinnittää ruokavalioon huomiota ja sitten muu seurue alkaa ruotia painonhallintatapojaan.

Kyselen siksi, kun itsekin laihdutin aika paljon viime talvena ja en itse asiassa muista, että olisin tuollaista kokenut. Suuri osa ei sano mitään ja saamani kommentit ja kysymykset on olleet itse asiassa yllättävän positiivisia, nyt kun mietin.

Vierailija
8/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ei kenenkään laihtuminen ole minulta pois.

Onnea onnistumisestasi!

Vierailija
9/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä toisten laihtuminen, mutta laihdutan parhaillaan vain ärsyttääkseni muita.

Joitakin pikkusieluja ärsyttää suunnattomasti, jos ei voi sääliä minua ylipainon takia.

Vierailija
10/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsytti kerran kun ystävä ei laihtumisen myötä juuri muusta puhunutkaan, ja sitten se keskustelu jatkuvasti muistutti minua asiasta jota en halunnut ajatella ja mikä ahdisti. Sanoin suoraan että en jaksa puhua kys aiheesta, mutta voin kuunnella.

Siinä siis tuskin on kyse mistään henkilökohtaisesta ärsytyksestä sinun onnistumistasi kohtaan.

Vierailija
11/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ärsyttää. Tai ei se sinun onnistuminen itsessään vaan se syyllisyys ja häpeä mikä liittyy siihen ettei itse onnistu.

Vierailija
12/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 12kg laihduttanut puolen vuoden aikana ja sain kuulla piilovittuilua ja naurahduksia asiasta naisilta joita tapaan harvemmin. Painonpudotukseni tuli heille vähän yllätyksenä. Se otti kyllä päähän. Aikani kuunneltuani heitä yhtenä iltana sanoin, että voisivat jo lopettaa tuon. Ei tämä laihtuminen mulle ilmaiseksi ole tullut, vaan olen hikoillut "verta ja kyyneleitä" niin salilla kuin lenkkipolullakin. Olen valikoinut tarkkaan mitä ja paljonko suuhuni syötävää/juotavaa laitan. Olen luopunut monista menoista, koska en halua juoda alkoholia enkä jaksa entisenä kovana bilettäjänä sitä selitellä. Sanoin vielä, että te jokainen voitte tehdä saman jos vaan haluatte. Tuli hetken hiljaisuus ja sitten vaihtui puheenaihe.

Vierailija
13/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä huomiota ihmisten painoon.

Vierailija
14/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ärsytä, mutta jotenkin on alemman keskiluokan keskusteluaihe, että ei siitä montaa kommenttia jaksa

Vierailija
15/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ärsytä. Olen vain iloinen toisen puolesta, mikäli laihtumiseen on aihetta. Jos aihetta ei ole, huolestun.

Vierailija
16/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, koska ne jaksaa aina lesoilla asiasta.

Vierailija
17/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Itsekin olen joskus ollut hoikka. Eipä se mikään onnen autuus ole. Ei vaatteetkaan aina istu laihoilla, vaikka hehkutetaan laihduttamista shoppailuun vedoten. Riippuu mistä laihtuu ja miten paljon.

Itse en välitä enää kiloista. Itseasiassa päinvastoin. Saan enemmän olla rauhassa. 🙂

Vierailija
18/18 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti itse tuot asiaa esiin. Olen juuri laihtunut kymmenen kiloa eli yli kymmenen prosenttia painostani enkä ole huomannut, että ketään ärsyttäisi. En itse puhu aiheesta eikä kukaan muukaan. Minusta olisi kyllä ärsyttävää, jos joku puhuisi painostaan tai laihduttamisesta, koska se on tylsä aihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan