~*~*~*~ENSIKOT maanantaina 29.05.2006~*~*~*~
[color=E066FF][size=6]♥[/size][/color] [color=D15FEE][size=6]♥[/size][/color] [color=BA55D3][size=6]♥[/size][/color] [color=B452CD][size=6]♥[/size][/color] [color=BF3EFF][size=6]♥[/size][/color] [color=B23AEE][size=6]♥[/size][/color] [color=9A32CD][size=6]♥[/size][/color] [color=912CEE][size=6]♥[/size][/color] [color=7D26CD][size=6]♥[/size][/color] [color=8B008B][size=6]♥[/size][/color] [color=800080][size=6]♥[/size][/color] [color=7A378B][size=6]♥[/size][/color]
[color=27408B]Otin varaslähdön maanantaihin, kun olen nyt niin taiteellisella tuulella ja tekee mieli leikitellä noiden värien ja sydämien kanssa! Suokaa anteeksi :D[/color]
[color=E066FF][size=6]♥[/size][/color] [color=D15FEE][size=6]♥[/size][/color] [color=BA55D3][size=6]♥[/size][/color] [color=B452CD][size=6]♥[/size][/color] [color=BF3EFF][size=6]♥[/size][/color] [color=B23AEE][size=6]♥[/size][/color] [color=9A32CD][size=6]♥[/size][/color] [color=912CEE][size=6]♥[/size][/color] [color=7D26CD][size=6]♥[/size][/color] [color=8B008B][size=6]♥[/size][/color] [color=800080][size=6]♥[/size][/color] [color=7A378B][size=6]♥[/size][/color]
Kommentit (36)
Moikka vaan [color=4B0082]Aurorallekin[/color]! Onnea oviksen metsästykseen!
Voihan [color=4B0082]Nella[/color], harmillinen juttu toii endo, mutta hyvä että sitä ei pahemmin kuitenkaan ollut! Toivotaan, ettei se oo este raskautumiselle! Mikäs se tilanne taas olikaan eli näättekö ukkosi kanssa sopivaan aikaan vielä ennen syksyä?
Jaahas vai clomeja [color=4B0082]Moolille[/color]! Hyvä, hyvä jos niistä ois vaikka apua! Ja ties vaikka saisittekin sitten tuplat samantien, eikös noilla riski siihen ole pikkuisen suurempi kuin muuten?!
Tästä tulikin mieleeni, että onhan tätäkin [color=EE30A7]galluppia[/color] ollut mutta kun väki on vaihtunut, niin mites Ensikot on ajatelleet tän maailman täyttää lapsilla eli onko montakin muksua suunnitelmissa?
Itellä toive kahdesta tai kolmesta, mutta katotaan muuttuuko mieli matkalla... Niin joku kysyi noista ennustuksista eli mulle on kovasti ennustettu kolmea lasta. Ellin mukaan eka niistä (poika) syntyy ensi maaliskuussa, joten tärppi tulee tässä tai seuraavassa kierrossa! ;)
[color=4B0082]Hanillekin[/color] terve! Ihana mies! :)
[color=4B0082]Pajuskalle[/color] piianailuonnea!
Kiitokset Killalle listan päivittämisestä ja onnea Saralle uuteen pestiin. Toivottavasti taika säilyy ;).
Piinailijoita oli jälleen reilusti, joten koittakaapa saada se plussa siihen tikkuun...
Nellalle kiitokset gyne vastauksesta.
).( kp 17/25-26. Viime kierrossa oli oireita vaikka muille jakaa, nyt ei mitään. Tosin sitä osaa ottaa jotenkin " lunkisti" nyt ainakin tämän kierron, toivottavasti myös jatkossa. Onneksi nyt on kaikkea kivaa edessä, sillä ensi kuun puolessa välissä olisi muutto ja sitten alkusyksyllä olisi reissuun lähtö. (Jospa se plussa tulisi ennen tuota matkaa, niin muuttuisivat matkasuunnitelmat... keskityttäisiin nähtävyyksiin yöelämän sijaan ;).
Fay
On ihana viikko tulossa. Toivottavasti aurinko jaksais paistaa. Tai olisi ainakin huomenna yhtä hieno päivä kuin tänään. Valmistun huomenna koulusta jo toiseen ammattiin. Tuntuu mukavalta kun monen vuoden aherrus palkitaan.
(.) Tänään kävin ostamassa apteekin oman raskaustestin. Tädin pitäisi tulla huomenna tai keskiviikkona, mut se ei ole nyt ihan varmaa koska tulle. Laitoin kumminkin ittelle sellaisen takarajan että jos ei ole perjantaihin mennessä täti tullut niin silloin teen testin. Kun ajattelin omissa juhlissa juoda vähän kuohuvaa ja sit jos en ole raskaana niin sitten vähän enemmän. Odotan kyllä että täti tulee sillä tämä ei ollut varsinainen yritys kierto. =)
kp 27
[color=lime] Killan [/color] galluppiin voisin vastailla...eli toiveissani olisi saada neljä ihanaa muksua (kolmekin kyllä käy) :) En tiedä, mistä tuo neljän lapsen haave oikein juontaa juurensa, mutta uskoisin, että oma perheeni on vaikuttanut jollain tapaa asiaan...meitä on neljä lasta (nuorin on 10v.). On ollut ihana kasvaa suhteellisen suuressa perheessä ja sisarukset on maailman rakkaimpia!
Ennustaja Elli ennusteli meille viittä lasta: " Sinulle syntyy tyttö 22.7.2007, tyttö 10.5.2009, poika 22.8.2010, tyttö 21.5.2013 ja tyttö 3.2.2016." Voi kun ennustus pitäisikin paikkaansa:)!!!
Piinailijoille plussapölyä!!! [color=red][size=6]♥[/size][/color]
Lähden katselemaan Salkkareita...tänään on viimeinen jakso tämän kevään osalta *nyyh*. Olen täysin koukussa joihinkin telkkariohjelmiin!
~Viipuli~
Tappertille ja Sadeyelle!! Kevät on ihanaa aikaa kun on kosimisia ja valmistujaisia ja vaikka mitä! Minuakin viime viikolla pyydettiin kaasoksi; häät on joulukuussa.
Nellalla oli ymmärrettävästi mieli maassa lääkärissä käynnin jälkeen :( Ei yhtään mukavaa kuultavaa tuommoiset. Mutta voin onneksi yhtya muihin lohduttajiin: endo (varsinkin jos sitä on vähän) ei ole este raskautumiselle - pahemmissa tapauksissa voi kyllä toki hankaloittaa sitä. Ja todisteeksi tapaus tosielämästä: Ystävälläni on tosi tosi paha endo (niitä kiinnikkeitä vai mitä lie kohtu ja virtsarakko ja peräsuoli ja kaikki täynnä), ja lisäksi vielä toinen munasarjakin poistettu kasvaimen takia. Oli kovin pessimistinen vauvasuunnitelmissaan, mutta niin vain on saanut kaksi pientä ihanaa poikaa! Paljon tsemppihaleja!!!!
Galluppiin en oikein osaa sanoa mitään...kahta ehkä ajattelisin, mutta toisaalta tässä vaiheessa on niin vaikea etukäteen ajatella asiaa, että tuo on ihan " villi veikkaus" vaan.
Taas oli useampia piinailijoita - ilmoitelkaahan ahkerasti mitä kuuluu!
SS
[color=lime]nellamaija[/color]: Tilannehan kuulostaa siinä mielessä hyvältä, että lääkärin mielestä vähäinen endometrioosi ei vaikuta raskautumismahdollisuuksiin - kai se lääkäri jotain tietää :) Tsemppiä kovasti sinne!
[color=darkturquoise]Han_[/color]: Ihana mies sinulla! Alkoi aivan hymyilyttää, kun luin tekstiäsi! Toivottavasti minunkin mieheni on sitten joskus tuollainen ;)
[color=darklateblue]sadeye[/color]: Onnittelut valmistujaisista!
[color=purple]ON[/color]: Kaikille tsemppaajille kiitokset :) En vain itse jaksa millään uskoa plussaan, vaikka kovasti tekisi mieli! Kunpa tapahtuisikin ihme ja tulisi plussa, mutta oireet tuntuisivat viittaavan siihen, että yritys jatkuu ensi kuussa :P Alavatsaa ja selkää on vihlonut tänäänkin, mutta ei vielä näy menkkoja. Mutta jospa ne kohta tulisivat, että uusi yrityskierto pääsisi alkamaan! Olo ainakin on kovin " menkkamainen" ! Nyt on menossa kp 28/27. Tosin luultavasti kierto pitenee viime kuusta, kun elimistö alkaa päästä luonnolliseen rytmiinsä e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Auts, nytkin vihloo alaselkää...
Juu, tää meijän enskanuoriso on ihkua, kun kaikki on niin innoissaan!!! JEE!!! vanhus pariskunta mooli&miehuus:=)
Killa, mitkäs sun koopeet nyt on? Juuh, täällä otetaan e p ä t o i v o i s e s t i kaikki keinot käyttöön! Aikamoista lääketokkuraa tää on - tänään oli veressä tulehdusarvo taas koholla niin lekuri vaihto antibiootit tujumpiin...huhhuh, ei kai tässä voi ovuloidakaan, kun on niin pöllyssä lääkkeistä!
Killan galluppiin vastaan ensimmäisenä; me ollaan aina puhuttu kolmesta - mutta hyvä jos yhden nyytin tavalla tai toisella joskus sais:=)
Ai niin, olen unohtanut kommentoida kyrsälle, että sulla on hauskoja juttuja *vilkuttaa hassulle kyrsälle*
-mooli
täällä ollaan jo positiivisemmalla mielellä täti sitten kunnolla saapui viime yönä että kai sitä vois sitten laskee olevan kp 3 (jos nuo kaksi tuhrupäivää luetaan mukaan?)
Ihania nuo titi-uun syrämmet!! kummasti piristää muutenkin pientä mieltä kun lueskelee teidän kommentteja ja kertomuksia!! Ootte nii-in ihania!
Täällähän on monella piinanpaikat menossa:
Pajuska, Apila, B_fly, Essi, Tappert ja sadeye (enhän ketään unohtanut?) superhyperplussapöllytykset toivottavasti saadaan monta plussaa tältä kierrolta!!!
Tappertti oli kihlautunut, onnitteluhalaus sinulle sit ei muutakun kalenteri käteen ja päivää valkkaamaan!
Nellamaija, jos lääkäritäti sanoo ettei huolta niin älä suotta huolehi, kyllä se varmaan ois suosittanut jotakin toimenpiteitä jos huolta oisi!
Mooli toivottavasti uus kuuri auttaa! taidetaan muuten mennä samoissa kpssä, jos toi mun kp siis on todellinen 3 kp???
Han, nauti!!! ja yritä olla liikaa rehkimättä sielä työssä.
Olin sitten tänään kampaajalla ja eikös viereiseen jakkaraan istahtanut samaa ikäluokkaa oleva rouva joka ilmoitteli alkajaisiksi tutulle kampaajalleen olevansa neljännellä kuulla raskaana...oli niin onnellisen olonen että ja piti munkin suuni avata onnittelemaan kun munkin kampaaja tunsi tän rouvan ja osallistui keskusteluun ja siinä sitten kaikki neljä pajatettiin vauvoista koko kampaajakäynti..koskaan ei mulle tämmöistäkään oon käynyt ku yleensä ihmiset juttelee vaan omalle kampaajalleen..mutta oli kyllä hauskaa
Killan galluppiin lapsilukumäärästä: jos ny edes yhen ensin ja sit jos onnistuu niin toinenkin ois kiva (ite oon kolmilapsisesta perheestä joten tiiän kuin kivaa on ku on sisaruksia)
plussaa kaikille ++++++++++++++
siitä rusehtavasta vuodosta oviksen tienoolla, no mulla oli just
sillon kun eka kerran bongasin oviksen tuollasta hyvin vähästä ja sitten kun kävin papassa melkein heti tuon jälkeen kysyin gyneltä asiasta niin hän sanoi, että joskus oviksen aikaan kun munasolu irtoaa niin tuollasta vuotoo voipi tulla...että siinpä taitaa olla selitys (siis jos lähinnä limaa jossa vähän rusehtavaa) itsekin epäilin ettei vaan oisi joku tulehdus mut ei kuulemma
muuten huomannut tai siis onko teille tullu välillä mieleen että jotkut uuden pinon alottelijat (siis ei enskoissa) jekkutelisi meitin kuumeilijaparkojen kustannuksella??? musta tuntuu välillä v-a-h-v-a-s-t-i tai sit mä en vaan tajuu...jos siis ootte sattunut seuraamaan noita muita alotuksia???
¿sekä edellisissä työjutuissa että nyt tässä endo-diagnoosissa. Te olette niin kannustavia (lääkärikin oli hyväntuulinen ja kannustava), että loitte minuun uskoa, vaikka uutinen hieman synkeä onkin. Onneksi, endo ei ilmeisesti ole levinnyt vatsaontelon puolelle. Toivottavasti ei sinne menekään! *hus pois -komentaa*
Hassua muuten ajatella, että mun luo täti sitten tunkee ovista ja ikkunoista joka kuukausi, eikä tyydy kahvittelemaan siististi keittiössä, sottapytty¿
Killa: miehen tapaan näillä näkymin kaksi kertaa ennen lokakuuta¿x) katsotaan sitten, miten ajoituksen käy, kun kierrot heittelee kuitenkin jonkin verran.
Ihmeitä odotellessa, ilo irti kuumeilusta! ;) Ja mä lupaan kannustaa kovasti teitä muita!
G: Mäkin olen haaveillut kolmesta lapsesta, mies kahdesta mutta josko nyt ensin saisi ensimmäisen ja katsoisi kuinka pärjätään. :)
Han: ihania juttuja sulla. Iloisia odotuspäiviä ja voimia töihin.
Sadeye: onnea valmistumisen johdosta ja peukkuja!
mooli: säähän oot siellä ihan sumussa, raukka. Koitahan tokeentua kuntoon niiden tabujesi kanssa. Ja juo paljon vettä, että pöpöt saa kyytiä;)
miauuu: juu, kyllä siellä jotkut vitsailee ja toiset hermostuu meitin kuumeilu höpinöistä, mutta kaikille riittää tilaa :). Onneksi täällä enskoissa on hyvä tunnelma..
nellamaija
Vasta nyt ehdin lueskelemaan päivän kuulumisia kun ollaan vietetty ilta elänlääkärin vastaanotolla. Kissa alkoi pissata verta ja jouduttiin viemään se lääkäriin. Pino kokeita, tippa (nesteytys) ja nukutus: 250 euroa... huhhuhhuh. Totesin vain tuossa miehelle, että onneksi ei elellä enää opiskelijabudjetilla (tai oikeammin: onneksi ei kissa sairastellut silloin kun tuo oli helpostikin kahden hengen koko kuukauden budjetti), olisi mennyt elämä kaurapuurolinjalle muutamaksikin viikoksi.
Kisuli on vielä tokkurassa, mutta toivottavasti tuosta tokenee, kun rauhoittavan vaikutus haihtuu. Surkean näköinen se on kyllä :( Huomenna soittelen sitten lääkärille ja selviää, mistä tuo johtui, eli oliko vaan ihan tulehdus vai onko jotain pahemmin vialla.
Onnea [color=green]Tappertille[/color] tulevista häistä!
[color=green]Miauu[/color] muuten, mä oon jostain lukenut, että tuhruvuotoa ei laskettais menkkojen alkamiseksi, eli kp1 on vasta eka kunnon vuotopäivä. Niin mä olen ainakin sen laskenut, mutta en tiedä sitten. Kaipa se on sama, mistä sen laskee jos laskee aina samalla lailla? Maalaisjärjellä?
Galluppiin: useammasta kuin yhdestä lapsesta me ollaan puhuttu, mutta tarkemmasta määrästä ei koskaan sen tarkemmin. Mutta muita peesaten: tulisi nyt edes se yksi!
[color=green]ON[/color]: Kp17 ja ovis on tuloillaan:
melkein
yhtä vahvat viivat tänään tikkuun ja limoja on ihan kiitettävästi. Lieneekö greippimehun ansiota? Jee, sitten pääsee taas piinailemaan!
Plussaonnea kaikille piinailijoille!
Bee
toivottavasti on paranemaan päin.
kokemusta on kissansairastelusta, mutta tuollasta ei oo käynyt: tai semmosta on ollut kun ollut virtsaputken tulehdus, että tulee pissan tippoja joissa punasta ja pissa vähäistä? oisko virtsapukentulehdus tai jotain virtsakiviä? saiko antibioottia? onko vaikeuksia käydä pisulla?
toivottavasti se nyt tulee kuntoon.
kisut on vaan niin suloisia (tai kylhän ne osaa olla rasavillejäkin)
miauuuuuuuuuuuu
on kiva kun saa yhden asian päätökseen ja saa alkaa tienaa rahaaaaaa... on ollut aika tiukkaa muutama vuosi kun on vaan eletty miehen tuloilla.. =) Ja nyt on sitten myös mun vuoroni kantaa korteni kekoon. Tarttis varmaan ukko kullalle ostaa jotain kivaa...sitten joskus kun saan esimmäisen tilini joka taitaa mennä ens kuun loppuun.
Galluppiin: et toiveissa olisi ainakin kaksi lasta ellei jopa kolmaskin, me molemmat ollaan 3 lapsisesta perheestä ja on ollut kivaa kun on sisaruksia
mooli:
Juuh, täällä otetaan e p ä t o i v o i s e s t i kaikki keinot käyttöön! Aikamoista lääketokkuraa tää on - tänään oli veressä tulehdusarvo taas koholla niin lekuri vaihto antibiootit tujumpiin...huhhuh, ei kai tässä voi ovuloidakaan, kun on niin pöllyssä lääkkeistä!
Heipsan mooli-hani! Voi kurja, mikä tauti suhun on iskenyt! Toivottavasti se talttuu pian, ettet joudu pitkään kärvistellä! Pahoittelut myös mönkään menneestä inssistä... Mutta älä lannistu! Uutta yritystä vaan, niin kyllä teillekin oma nyytti vielä suodaan! Muistan vielä oman plussauspäiväni ihan selvästi, ei sitä onnea voinut uskoa, mutta totta se vaan oli! Kaikki Enskat eli silloin niin hienosti mukana ja oli kannustamassa, että vieläkin menee kylmät väreet kun ajattelen sitä päivää! Ja kyllä se päivä vielä sullekin tulee! Oon varma, että silloin kaikki tällä palstalla on vilpittömästi ja sydämestään onnellisia sun puolesta! [color=deeppink]♥[/color]
Haleja vanhalle palstakamulle!!!
-Q-
tuntuu kuin en olisi pitkään aikaan kirjoitellut, vaikka lukemassa olen käynyt montakin kertaa päivässä, eipä siitä kirjoittelemisestakaan taida kovin pitkä aika olla :)
onnellista odotusaikaa hanille, sun mies on kyllä aika herttainen ja selvästi innoissaan uudesta tulokkaasta... voi kunpa itsekin olisi pian tuossa vaiheessa, että voisi masuasukille jutella..
kaikille piinailijoille oiken maxi isot plussapuhallukset!! teitä oli ainakin Essi, apila, tappert ja b fly, toivottavasti en unohtanut ketään...Tappertille myös sylillinen sydämiä hääuutisista!
paljon työintoa oviksen omistaville... nyt urakalla peitot heilumaan :)
paljon uutta intoa ja piristystä niille, jotka kärsivät yhä tädin vierailusta tai ovat siitä juuri päässeet eroon..
ON: täällä aletaan pikku hiljaa piinailemaan.. nyt on kp 25/34 oli eka kierto...itellä on vaan niin sellainen tunne, että plussaa ei tullut nytkään.. kaikki puhuu oireistaan ja minulla kun niitä ei ole... viime kierrossa olikin kaikki oireet, mutta nyt ei oikein mitään.. hiukan alamahasta nippailee, jos oikein keskittyy ja rinnat tai oikeastaan vain nännit ovat arkoina..ihan normaalia on kaikki tässä vaiheessa kiertoa.. sanotaahan sitä, että raskaus alkaa sitten kun saa asian pois korvien välistä, mutta miten tälläistä asiaa ei voi olla miettimättä, kun sitä niin kovasti haluaa...
kaikille ketä en muistanut niin paljon tsemppiä, plussapölyä ja aurinkoisia ajatuksia!