Opettajat, haluaisin vastauksen tähän kysymykseen
Tuli mieleen taas tähän aikaan vuodesta. Minä olin 12-vuotiaana menettänyt kaiken. Menetysten kanssa samaan syssyyn tuli siirto 7-luokalle uuteen kouluun. Minut siirretttiin luokalle, jossa minulla ei ollut yhtään ystävää. Porukassamme liikkui noin 10 tyttöä ja minä olin ainut joka joutui eri luokalle. Miksi? Minua alettiin kiusaamaan ja jäin täysin yksin koulussa, mutta myös muuten elämässä. Enkä ole traumatisoitunut tapahtuman vuoksi, mutta pistää vain mietityttämään vieläkin. Opettajat siis tiesivät vaikeuksistani.
Kommentit (6)
Ajattelit saada tätä kautta kysyttyä asiaa opettajiltasi? Milloin ja missä kävit koulun?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit saada tätä kautta kysyttyä asiaa opettajiltasi? Milloin ja missä kävit koulun?
Haluaisin nyt vain yleisesti opettajien näkökulmia tilanteeseen. Toivon ainakin, että päätös tehtiin ammatillisista eikä henkilökohtaisista syistä. Mistä sitä tietää, jos juuri he vastaisivatkin.
ap
En ole opettajasi, mutta luulen että jos sinä ja vanhempasi olisitte reippaasti tarttuneet asiaan ja kertoneet kiusaamisesta, olisit saanut siirron ystäviesi pariin. Teittekö näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nyt vain yleisesti opettajien näkökulmia tilanteeseen. Toivon ainakin, että päätös tehtiin ammatillisista eikä henkilökohtaisista syistä. Mistä sitä tietää, jos juuri he vastaisivatkin.
ap
En tosin ole opettaja mutta nykykokemuksen mukaan noin ei nykyisin toimita, joten vähän epäilen että opettajat haluaa vastata miksi niin joskus jotkut toimivat. Jälkikäteen tälläisten asioiden selvittäminen on usein melko hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole opettajasi, mutta luulen että jos sinä ja vanhempasi olisitte reippaasti tarttuneet asiaan ja kertoneet kiusaamisesta, olisit saanut siirron ystäviesi pariin. Teittekö näin?
Sanoin menettäneeni _kaiken_. Ei ollut vanhempia. Joku huoltaja pyöri joskus huudeilla. Hyvä se oli, mutta teki kahti työtä niin ei paljoa nähty toisiamme. Psykologille kerroin. Lupasi sanoa opettajille. En tiedä sanoiko, mutta mitään ei tapahtunut. Kyllä opettajat tiesivät keitä ystäväni olivat.
up