Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen terveydenhoito on pelkkä vitsi!

Vierailija
10.08.2019 |

Hoitoon vuosien jono ja lopulta saa purkin buranaa vaikka olisi käsi poikki ja veren peitossa. Rikkaille ja uusuomalaisille on taas 5 tähden palvelua tarjolla välittömästi. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset ei hakeudu hoitoon ajoissa, no ei pääse eikä kuunnella.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on karu totuus. Lisäksi tärkeitä lähetteitä hukkaillaan ym. mokailua. Ja kukaan ei ole koskaan vastuussa, koska asiat hoidetaan niin monen mutkan kautta tämän byrokratian mukaan, että yksittäistä väärin toimijaa on usein mahdotonta osoittaa.

Vierailija
2/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole vitsi.

Julkinen terveydenhoito on leikannut minun sydämeni ja aina olen saanut hyvää palvelua. Jos aamulla soitan terveyskeskukseen kerron ongelmani niin saan ajan samalle päivälle. TK-lekuri tutkii ja laittaa eteenpäin yliopistolliseen sairaalaan. Monet kuormittavat terveydenhoitoa aivan turhilla asioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa haalia Suomeen halpatyövoimaa ja säästää terveyskuluissa kun ei hoideta väestöä vaan uusitaan sitä kokoajan. Jos joku ihminen menee rikki heitetään se menemään ja tuodaan ulkoa uusi tilalle.

Vierailija
4/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vitsi ole. Äitini elämänlaatu parani merkittävästi, kun hänelle asennettiin sydämentahdistin. Lisäksi tiedän monta henkilöä, jotka ovat saaneet avun sisäkorvaistutteesta. Tämä kaikki ihan julkisen terveydenhuollon kautta. Mutta on toki muodikasta hokea sitä, kuinka ala-arvoista ja olematonta suomalainen julkinen terveydenhuolto on.

Vierailija
5/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole vitsi.

Julkinen terveydenhoito on leikannut minun sydämeni ja aina olen saanut hyvää palvelua. Jos aamulla soitan terveyskeskukseen kerron ongelmani niin saan ajan samalle päivälle. TK-lekuri tutkii ja laittaa eteenpäin yliopistolliseen sairaalaan. Monet kuormittavat terveydenhoitoa aivan turhilla asioilla.

Ettäs kehtaat vähätellä toisten ihmisten sairauksia!

Vierailija
6/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole vitsi.

Ettäs kehtaat vähätellä toisten ihmisten sairauksia!

En minä vähättele. Mutta totuus on miten huomattava joukko käyttää julkista terveydenhoitoa sosiaalisen yksinäisyyden parantamiseksi.

Miksi minä saan aina terveyskeskus ajan samalle päivälle kun soitan aamulla ja kerron mikä on vialla? Miksi minä saan lähetteen erikoislääkärille ja pääsen kuukauden sisällä lisätutkimuksiin?

Vierailija
7/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen ollut tyytyväinen, mutta nyt vähän kyrsii, kun lääkäri on joko lahjakkaasti unohtanut hoitotoiveeni tai vielä törkeämmin ignoorannut vaivautumatta asiasta edes ilmoittamaan.

Vierailija
8/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä ja hoitajia ei ole tarpeeki, hallintoon kyllä riittää rahaa.

Vierailija
9/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista terveydenhoitoa ovat myös yliopistosairaalat, joissa hoidetaan akuutteja neurologiasia sairauksia esim aivohalvauksia, keskosvauvoja, elinsiirtoja, moninaisia syöpäairauksia, hoidetaan murtumia, lapsettomuutta yms. Suomessa saa kyllä ihan laadukasta, julkista terveydenhoitoa.

Vierailija
10/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkista terveydenhoitoa ovat myös yliopistosairaalat, joissa hoidetaan akuutteja neurologiasia sairauksia esim aivohalvauksia, keskosvauvoja, elinsiirtoja, moninaisia syöpäairauksia, hoidetaan murtumia, lapsettomuutta yms. Suomessa saa kyllä ihan laadukasta, julkista terveydenhoitoa.

Totta, jos vain saa lähetteen terveyskeskuksesta eteenpäin.

Sisko (32v) kävi sekä työterveydessä että vanhempainvapaalla terveyskeskuksessa vatsavaivojen takia. Lääkäri ei nähnyt syytä tehdä lähetettä eteenpäin (6 kertaa, ekan kerran jälkeen vetosivat aina siihen, että viimeksikään ei nähty aihetta tutkimuksille). Lopulta vatsahaava puhkesi ja samantien löytyi pitkälle edennyt syöpä. 3 kk myöhemmin sisko kuoli.

Jos hän olisi päässyt jo toisella lääkärikerralla tutkimuksiin, olisi hoito voitu aloittaa ja vaikka syöpää ei olisi saatu parannettua, olisi lapset saaneet pitää äitinsä pari vuotta pitempään.

Joten kyllä, julkinen terveydenhoito on vitsi.

Vierailija
11/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käy tuuri, joskus ei.

Vierailija
12/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valita terveydenhuollosta siksi, että se olisi muodikasta, vaan siksi että olen neljän vuoden ajan ollut tässä pyörityksessä terveydenhuollossa ja riittämättömällä hoidolla on ollut vakavat seuraukset kohdallani.

Paikoin hoito on ollut kyllä hyvääkin, joten sellaisella joka joutuu vain piipahtamaan systeemissä, saattaa olla hyväkin kokemus.

Siitä haluaisin jotain painavaa faktaa, että monet ihmiset käyttävät terveydenhuoltoa psykologisiin tarpeisiinsa. Uskoisin tämän olevan hyvin marginaalista. Itsekin olen kyllä tietyissä vaiheissa hoitoa ollut terveydenhuollon rasittaja - silloin, kun oireitani ei ole uskottu eikä otettu hoitoon. Aina vika on kuitenkin ennen pitkää löytynyt, välillä liian myöhään. Kertaakaan en ollut luulotautinen, vaan terveydenhuollolla oli uskon- ja vastuuntunnon puutetta.

Vierailija
13/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole vitsi.

Olen samaa mieltä kanssasi. Monessa muussa maassa olisin jo mullan alla kun lääkärit eivät olisi sinnikkäästi selvittäneet harvinaista diagnoosiani ja en olisi saanut toimivaa lääkitystä.

Eihän julkisen terveydenhuollon osasto muistuta viiden tähden hotellia. Siitä huolimatta siellä keskitytään potilaan hengissäpitämiseen ja parantamiseenkin.

Sitä olen monesti ihmetellyt, että omista elämäntapavalinnoista syytetään valtiota, julkista terveydenhuoltoa ja milloin mitäkin tahoa. Yleensä ihan itse omilla elämäntavoillaan terveytensä pilanneet valittavat eniten. Monelle jokin tavallinen flunssa tai mahatauti on syy lähteä päivystykseen. Kumpaankaan ei voi edes terveydenhuolto määrätä sen tehokkaampaa apua kuin apteekin käsikauppalääkkeet.

Asia on toinen sitten kun on kyse bakteeritulehduksesta tai on kuivunut mahataudin vuoksi. Silloin tietenkin tarvitaan terveydenhuollon apua.

Vierailija
14/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen terveydenhuolto ja lääketiede on k a m e l i n p a s k a a.

Vierailija
15/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää valituksia ja kanteluita, silloin kun aihetta on, potilasasiamiehelle, kaupungin kirjaamoon ja Aluehallintovirastoon. Vastaus on useimmiten "tieto ei kulje isossa yksikössä", eikä muutosta tapahdu.

Enemmän siitä silti on hyötyä kuin jupista täällä.

Vierailija
16/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapseni olemme aina saaneet avun. Lääkäriajan saa samalle päivälle, lähetteet erikoissairaanhoitoon ovat olleet itsestäänselviä, vaivat on hoidettu loppuun asti. Minulla ei ole mitään valittamista. Enemmän valitan yksityisistä lääkäriasemista, joita olen myös käyttänyt joskus (esim. iltapäivystyksessä viikonloppuna). Sisään - ulos parissa minuutissa, antibioottiresepti kouraan pahemmin tutkimatta, lasku 120 euroa.

Vierailija
17/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, terveydenhoitomme on vitsi, mutta on tärkeää lisätä: se on HUONO vitsi. Koska jos terveydenhoitoamme joutuu käyttämään niin ei kyllä yhtään naurata.

Ja joo, yhteiskunnassamme on jo ajat sitten huomattu ja paljon uutisoitu sitä että "ne jotka palveluita eniten tarvitsisivat syystä tai toisesta jättäytyvät palveluiden ulkopuolelle". Mutta siis aivan turha ihmetellä "syystä tai toisesta" kun se syy on aivan selvä: älyttömän huonot palvelut suorastaan työntävät ihmiset ulkopuolelle. Ja aivan turha sanoa että ihmiset "jättäytyvät" ulkopuolelle koska kyllä he niitä palveluita epätoivoisesti yrittävät saada kunnes tuhannen kaltoinkohtelun jälkeen tajuavat että ei auta, ei niitä palveluita saa, ei ne palvelut hyödytä. Kukaan ei ulkopuolelle jättäydy, kaikki ulkopuolelle joutuvat.

Vierailija
18/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahdot että sinua nykysuomessa kohdellaan kuin ihmistä niin sinulla täytyy olla rahaa. Jos sinulla ei rahaa ole niin sinua kohdellaan kuin kakkaa.

New Yorkin kaupunki onnistui joitain vuosia sitten "ratkaisemaan" kodittomuusongelmansa sillä että siellä alettiin kohdella kodittomia niin pahasti kaltoin että monet kodittomat häipyivät New Jerseyhin. Samaa ratkaisua yritetään kaikkien köyhien kohdalla nyt Suomessa. Mutta mihinkäs me Suomen köyhät häivyttäisiin?

Vierailija
19/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiden  väliset terveydenhuollon vertailut kertovat, että Suomen terveydenhuolto on erittäin hyvää.

Sekä OECD-maiden, että Euroopan maiden vertailuissa olemme sijoittuneet kärkipäähän.

Suomen ongelmat ovat vain perusterveydenhuollon puolella ja sielläkin lähinnä ne ovat alueellisia; joissain tk toimii hyvin, joissain joutuu odottamaan kiireettömään hoitoon pääsyä useamman viikon.

Kiireelliseen hoitoon päästään kaikkialla.

Lääkäripula on poliittisesti aikaansaatu.  Lääkäriliitto ei halua kasvattaa koulutettavien määrää, koska riittävä saatavuus todennäköisesti laskisi lääkärien palkkoja. Kokoomus on tukenut myötämielisesti Lääkäriliittoa tässä asiassa. 

Vierailija
20/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karu totuus. Lisäksi tärkeitä lähetteitä hukkaillaan ym. mokailua. Ja kukaan ei ole koskaan vastuussa, koska asiat hoidetaan niin monen mutkan kautta tämän byrokratian mukaan, että yksittäistä väärin toimijaa on usein mahdotonta osoittaa.

Asiaan on yksinkertainen ratkaisu.Muuta muualle.Esim Jenkkilässä saat juuri sellaista palvelua, mihin sinulla on varaa. Et tarvitse lähetettä, pääset limousinella mihin tahansa erikoishoitoon mihin haluat ilma lähetettä kunhan pätäkkää riittää.Jännä vaan, miten eräs amerikkalainen, Suomessa aikanaan asunut terv.huollon ammattilainen tuli täällä käymään pitkästä aikaa, ja hänelle sattui tapaturma ja joutui täällä hoitoon.Kehui Suomen terveydenhuollon kuplilke ja sanoi, että on maailman paras järjestelmä.

Kannattaa käydä kokeilemassa muualla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi