Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:"Työmarkkina­johtaja Minna Helle (palkka 15 000€/kk) HS:lle: Kiky-tuntien tekemisen on jatkuttava"

Vierailija
10.08.2019 |

Kommentit (219)

Vierailija
41/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on kouluesimerkki sanonnasta "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat." Entisestä ay-jyrästä valtakunnansovittelijan ei ja edelleen työnantajapuolen työmarkkinajohtajaksi. Minäkin lupaan vaihtaa työnantajaa ja mielipidettä aina jos tarjotaan tonni lisää palkkaa. Laittakaa työtarjouksia mailiin janitor at s u o m i . fi

Ymmärränkö väärinkö, vai yritätkö sanoa, että työnantajan tulisi laulaa työntekijän lauluja? Miksi ihmeessä? Työpaikan saamista paljon vaikeampaa on luoda työpaikka myös toiselle, mutta moni mielellään epärehellisesti unohtaa tämän tai vaikenee asiasta, kun faktat ei miellytä.

Joopa joo.

Ei taida kukaan hengissä oleva olla perustanut esim valtion yhtiöitä.

Yrityksen perustamisen jälkeen sitä ei tarvitse enää pyörittää ja kaikki rullaa itsekseen? Ok. Ehkä kirjoitat jonkin oppikirjan yritysmaailmasta, niin me muut viisastutaan.

Vierailija
42/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajapuolen ahneus on tuossa vain takana.Herra ja talonpoika asetelmaa yritetään taas vahvistaa.Taksvärkkiä ilmatteeksi herroille. EI JUMA_auta..

Voin kyllä tehdä lisätunnit samalla taksalla kuin Helteen tai vaikka EK:n Häkämiehen laskennallinen tuntipalkka on.

Helle ja Häkämies tekee koko ajan 50-60-tuntisia työviikkoa ja te narisette, miten romutatte Suomen kilpailukykyä venytetyillä kahvinjuonneillanne ja vessaistunnoillanne. Ihan varmaan kunnanhommissakin olisi lisäponnistamisen varaa. Ajatteletteko te, että vaikka vientialat sakkaa ja verotulot laskee, teidän hommat silti jatkuisi? Ehei.

Hahahah! Helteen instan mukaan on kokoajan jossain mökillä, rallikisoissa, kalastamassa, matkoilla jne. Olen ihmetellyt missä välissä se ehtii tehdä mitään töitä? Tekee varmaan 2-päiväistä viikkoa.

No keskellä kesää varmaan onkin. Miksei olisi? Kyllä 50-60-tuntisista työviikoista ihan mielellään lomaa pitää.

Ympäri vuoden sama meno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päiväkodissa 6 min pidenpää päivää, en ymmärrä kuinka auttaa Suomen taloutta. Sama määrä lapsia hoidossa ja sama määrä aikuisia kuin ennenkin. Voisiko joku selventää

Vierailija
44/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei palstalaiset. Kirjoittakaa paperille, mihin päivittäin käytätte aikanne. Sitten ympyröikää paperilta se kuusi minuuttia kikya tai miten paljon onkaan. Sitten sanokaa ääneen "onnellisuuteni on noista minuuteista kiinni". Jos edelleen tunnette olonne fiksuiksi, teitä ei voi kukaan auttaa. Osanottoni.

Meillä kiky tehdään ylimääräisinä kuuden tunnin lauantaityöpäivinä. En asu työpaikkani vieressä joten noihin päiviin tulee vielä pitkät työmatkat. Kyllä alentaa mun onnellisuuttani selvästi. Neljä lauantaita tuohon menee vuoden aikana.

Todnäk et ole ainoa tähän malliin tyytymätön. Tee aloite vaihtoehtoisesta tavasta

Vierailija
45/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei palstalaiset. Kirjoittakaa paperille, mihin päivittäin käytätte aikanne. Sitten ympyröikää paperilta se kuusi minuuttia kikya tai miten paljon onkaan. Sitten sanokaa ääneen "onnellisuuteni on noista minuuteista kiinni". Jos edelleen tunnette olonne fiksuiksi, teitä ei voi kukaan auttaa. Osanottoni.

Ymmärrän pointtisi. 

Nyt vaan riippuu alasta, miten iso menetys lompakolle tai vapaa-ajalle kiky on. Iso osa ihmisistä menettävät kesälomarahojaan osittain , tämä tarkoittaa tonneja, ja itse joudun tekemään ylitöitä palkatta sen 24h, ja ennen se on maksettu rahana, eli menetän nettona vuodessa n. 700€. Minulle tämä on iso raha.

Vierailija
46/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajapuolen ahneus on tuossa vain takana.Herra ja talonpoika asetelmaa yritetään taas vahvistaa.Taksvärkkiä ilmatteeksi herroille. EI JUMA_auta..

Voin kyllä tehdä lisätunnit samalla taksalla kuin Helteen tai vaikka EK:n Häkämiehen laskennallinen tuntipalkka on.

Helle ja Häkämies tekee koko ajan 50-60-tuntisia työviikkoa ja te narisette, miten romutatte Suomen kilpailukykyä venytetyillä kahvinjuonneillanne ja vessaistunnoillanne. Ihan varmaan kunnanhommissakin olisi lisäponnistamisen varaa. Ajatteletteko te, että vaikka vientialat sakkaa ja verotulot laskee, teidän hommat silti jatkuisi? Ehei.

Hahahah! Helteen instan mukaan on kokoajan jossain mökillä, rallikisoissa, kalastamassa, matkoilla jne. Olen ihmetellyt missä välissä se ehtii tehdä mitään töitä? Tekee varmaan 2-päiväistä viikkoa.

No keskellä kesää varmaan onkin. Miksei olisi? Kyllä 50-60-tuntisista työviikoista ihan mielellään lomaa pitää.

Ympäri vuoden sama meno

Et sitten etätyöskentelystä ole kuullut.

Vierailija
47/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiky tehdään ylimääräisinä kuuden tunnin lauantaityöpäivinä. En asu työpaikkani vieressä joten noihin päiviin tulee vielä pitkät työmatkat. Kyllä alentaa mun onnellisuuttani selvästi. Neljä lauantaita tuohon menee vuoden aikana.

No ei ole usein tuo. Työpaikka ei ole mikään itsestäänselvyys. Olisit iloinen siitä, että sinulla on paikka.

Työpaikasta olen totta kai iloinen. Mutta kikystä en ole, ja minusta neljä ylimääräistä lauantaita töitä on paljon. Kysyttiin tässä ketjussa, vähentääkö kiky onnellisuutta ja vastaukseni on edelleen, että minulla vähentää. Ei kaikki voi kikkailla siitä millään pidennetyillä kahvitauoilla tms.

Noh, kuinka paljon luulet onnellisuuttasi vähentävän sen, kun sinut muiden kanssa joudutaan potkimaan pellolle, kun ei ole enää varaa työllistää? Siitähän tässä on kyse vaikka kaltaisesi ruudinkeksijät varmaan tosissaan uskottekin, että tässä on taas joku salaliitto kyseessä. Seuraatteko te paviaanit lainkaan maailmaa ympärillenne? Oletteko tietoisia mikä taloustilanne isossa osassa kunnista on? No ettepä tietenkään. Hyvä kun muistatte hengittää suusta vaahtoamisen lomassa.

Vierailija
48/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin kävisi, että pitäisin päivittäin 6 min ylimääräistä työaikaa työtehtäviä tehden. Mutta kuten joku kertoikin jo täällä esim. 6 tunnin lauantaityöpäivistä, tällä tavalla kikyiltynä arjen keskellä elämänlaatu heikkenee selvästi. Meillä tehdään pakollisia koulutus- ym. luentotyyppisiä ratkaisuja työpäivien päätteeksi, jolloin kun heräät aamulla puoli 6 töihin ja olet kotona illalla seitsemältä, tietää tehneensä ilmatteeksi töitä. Ja meidän ylimääräiset työt eivät todellakaan näy yhteiskunnallisesti samalla tavalla kuin esim. teollisuuden tms.

Kikyilisin mukisematta ja "kipua" tuntematta, jos todellakin kaikki suomalaiset työtä tekevät osallistuisivat tähän. Se vaan on kumma, että esim. suurin osa kansanedustajista ei osallistunut kikyyn, vain muutama osallistui. Tai että jotkut yhteiskunnallisesti hyvin tärkeät alat jäivät rohkeasti pois kikystä, niin sitten tällaisia naisvaltaisia aloja kun kyykytellään urakalla, ei tunnu reilulta. Ihailen tosiaan poisjääneiden ammattiliittojen toimintaa ja olen vihainen omalleni.

Kansanedustajat nyt aina pyyhkii pyllyään kansan ongelmilla.

Vierailija
49/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole usein tuo. Työpaikka ei ole mikään itsestäänselvyys. Olisit iloinen siitä, että sinulla on paikka.

Työpaikasta olen totta kai iloinen. Mutta kikystä en ole, ja minusta neljä ylimääräistä lauantaita töitä on paljon. Kysyttiin tässä ketjussa, vähentääkö kiky onnellisuutta ja vastaukseni on edelleen, että minulla vähentää. Ei kaikki voi kikkailla siitä millään pidennetyillä kahvitauoilla tms.

Noh, kuinka paljon luulet onnellisuuttasi vähentävän sen, kun sinut muiden kanssa joudutaan potkimaan pellolle, kun ei ole enää varaa työllistää? Siitähän tässä on kyse vaikka kaltaisesi ruudinkeksijät varmaan tosissaan uskottekin, että tässä on taas joku salaliitto kyseessä. Seuraatteko te paviaanit lainkaan maailmaa ympärillenne? Oletteko tietoisia mikä taloustilanne isossa osassa kunnista on? No ettepä tietenkään. Hyvä kun muistatte hengittää suusta vaahtoamisen lomassa.

Johtajat kyllä nostaa omaa palkkaansa mut työntekijöiden tulis laskea?

Argumentit loppu kun piti alkaa nimitteleen...

Vierailija
50/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle ja Häkämies tekee koko ajan 50-60-tuntisia työviikkoa...

LOL! Tuota nyt ei usko erkkikään. Lisäksi "työ" mitä he tekevät on lähinnä luonaalla istumista, "työ"matkailua ja seuran pitämistä muille. Eli heidän "työviikko" vastaa normaali ihmisen lomailua.

Kyllä nauruhermoja koetellaan aina kun tuollaiset laiskuripaskat korostavat kuinka paljon työtä he tekevät, vaikka eivät oikeasta työnteosta tiedä sen enempää kuin sika taivaasta.

Nyt sun on kyllä kerrottava, mitä työtä itse teet ja mitkä mielestäsi on sitä "oikeeta työntekoa".

Vierailija
51/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hauska nähdä miten tuollainen normaalista elämästä vieraantunut mutta omasta mielestään "kova työntekijä" pärjäisi ihan oikeissa töissä... Siis mihin on pakko tulla joka päivä määrättyyn aikaan, olla koko päivä, tehdä silloinkin kun ei huvita ja kahvikin pitäisi ihan itse hakea. Varmaan tulisi burn-out alle kuukaudessa.

Vierailija
52/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos neljä lisälauantaita ei sovi, siitä vaan ehdottamaan toista tapaa toteuttaa se työpaikalla.

Ai oliko kikyn mukana sellainen lievennys, että kukin saa itse määritellä ja ehdotella, miten se tehdään... henkilö a haluaa tehdä 6 min lisää joka päivä, b lisäajan joka toinen torstai, c tulee töihin perjantaisin aiemmin ja d lauantaisin, e sunnuntaisin kikyilemään. Kyllä se kuule ihan työnantajan määräysvallassa on, miten se toteutetaan! Ei mun tai työkavereiden ehdotukset mitään asiaan vaikuta... Ja meilläkin työnantaja valitsi eniten tuntuvan tavan eli kokonaiset ekstrapäivät.

Vierailija
53/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap on niitä tyyppejä, joita meidän kaikkien luokallamme oli. Tiedättehän, sellainen henkilö jonka aina avatessansa suunsa luokassa jostain toisesta pulpetista kuului huuto: "Ei vi*tu toi X on tyhmä tyyppi".

Parhaat aivokuolleet palstan käyttäjät. Onko Minna Helleen palkalla jotain tekemistä KIKY:n kanssa? Onko sillä jotain tekemistä sen kanssa miksi KIKY tehtiin? Kuinka moni teistä kengänpohjan numeron kokoisella älykkyysosamäärällä varustetuista reppanosita edes ymmärtää miksi se tehtiin?

Sen verran on korrelaatiota, että kun Minskulla on tuollainen palkka, hän ei voi käsittää meitä pienipalkkaisia, joille kikyllä ja konkreettisella rahan menetyksellä ON merkitystä. Laitoin ylemmäs, että minä menetän n. 700 nettona. Jos mietit että kuukausinettoni on n. 1500€ ymmärrät, että menetän käytännössä puolen kuukauden palkan. Ehkä Minnakin hoksaisi, jos hän menettäisi 7500 vuodessa, vaikka bruttonakin se on iso raha.

Vierailija
54/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi. 

Nyt vaan riippuu alasta, miten iso menetys lompakolle tai vapaa-ajalle kiky on. Iso osa ihmisistä menettävät kesälomarahojaan osittain , tämä tarkoittaa tonneja, ja itse joudun tekemään ylitöitä palkatta sen 24h, ja ennen se on maksettu rahana, eli menetän nettona vuodessa n. 700€. Minulle tämä on iso raha.

Minä silti keskittyisin siihen työllisyyteen ja tuloon, jonka SAAN versus mitä en näennäisesti saa. Koko kikyhän on työntekijän kannalta pelkkä kosmeettinen korjaus sille, että palkkaa lasketaan. Neljä lauantaita vuodessa ei ole paljon. Kielteisellä ajattelulla saa menetettyä elämästään paljon enemmän päiviä ja siitä seurauksena vuosia, ihan viemäristä alas. Sitä paitsi jos kilpailukyky suhteessa markkinoihin sivuutetaan ja elellään kuin ei mitään korjausliikettä tarvitsisi tehdä, seurauksena on työpaikkojen menetys. Että onko se sitten parempi vaihtoehto työntekijälle? Hirveän omanapaista ja lyhytnäköistä kommentointia täällä on tyyliin "taikokaa niitä työpaikkoja ilman kompromisseja, koska olette pamppuja ja teidän pitää pystyä ihan kaikkeen mitä haluan". Ei asiat mene niin. Johtajilla on iso vastuu ja suuret paineet siitä, että koko firma (ja meidän muiden työpaikat) ylipäänsä pysyvät olemassaolevina. Täällä on helppoa laukoa vihaisia kommentteja, kun asiat eivät mene niin kuin haluaisi, koska selvästikään kellään ei ole käytännön kokemusta yrityksen luotsaamisesta ja mitä se käytännössä pitää sisällään.

Vierailija
55/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työntekijälle annettu palkkaeuro on pois omistajien osingoista, palkoista ja bonuksista. Työntekijän palkka pitää laskea lähelle nollaa ja mieluiten työntekijän pitäisi maksaa siitä, että saamennä kerryttämään omistajille rahaa. Nykyään ollaan vielä aivan liian hellämielisiä, kun halutaan maksaa palkkaa. Tavoitteemme on palata 1800-luvulle ja sitä ennen, jolloin oli viimeiset hyvät ajat, ennen kuin punikit ja työväenliike alkoi vaatia muka työväelle oikeuksia. T. Kokoomus, EK ja Yrittäjät

Vierailija
56/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on kouluesimerkki sanonnasta "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat." Entisestä ay-jyrästä valtakunnansovittelijan ei ja edelleen työnantajapuolen työmarkkinajohtajaksi. Minäkin lupaan vaihtaa työnantajaa ja mielipidettä aina jos tarjotaan tonni lisää palkkaa. Laittakaa työtarjouksia mailiin janitor at s u o m i . fi

Ymmärränkö väärinkö, vai yritätkö sanoa, että työnantajan tulisi laulaa työntekijän lauluja? Miksi ihmeessä? Työpaikan saamista paljon vaikeampaa on luoda työpaikka myös toiselle, mutta moni mielellään epärehellisesti unohtaa tämän tai vaikenee asiasta, kun faktat ei miellytä.

Siksi koska ilman työntekijöitä ei moni firma pyörisi päivääkään :^)

Eikä ilman firmoja olisi työpaikkoja.

Vierailija
57/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työntekijälle annettu palkkaeuro on pois omistajien osingoista, palkoista ja bonuksista. Työntekijän palkka pitää laskea lähelle nollaa ja mieluiten työntekijän pitäisi maksaa siitä, että saamennä kerryttämään omistajille rahaa. Nykyään ollaan vielä aivan liian hellämielisiä, kun halutaan maksaa palkkaa. Tavoitteemme on palata 1800-luvulle ja sitä ennen, jolloin oli viimeiset hyvät ajat, ennen kuin punikit ja työväenliike alkoi vaatia muka työväelle oikeuksia. T. Kokoomus, EK ja Yrittäjät

Puhut johtamisesta kuin se olisi helppo työ saada ja helppo työ tehdä. Jos näin on, miksi et sitten itse ole nostamassa tuota helppoliksaa jossain johtotehtävässä?

Vierailija
58/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä hauska nähdä miten tuollainen normaalista elämästä vieraantunut mutta omasta mielestään "kova työntekijä" pärjäisi ihan oikeissa töissä... Siis mihin on pakko tulla joka päivä määrättyyn aikaan, olla koko päivä, tehdä silloinkin kun ei huvita ja kahvikin pitäisi ihan itse hakea. Varmaan tulisi burn-out alle kuukaudessa.

Eipäs hypellä toisen työhistorian yli. Ei kukaan aloita työuraansa suoraan jostain pampun paikalta. Olet henkisesti epärehellinen tai kateellinen ihminen, kun haluat sivuuttaa toisten saavutukset.

Vierailija
59/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos neljä lisälauantaita ei sovi, siitä vaan ehdottamaan toista tapaa toteuttaa se työpaikalla.

Ai oliko kikyn mukana sellainen lievennys, että kukin saa itse määritellä ja ehdotella, miten se tehdään... henkilö a haluaa tehdä 6 min lisää joka päivä, b lisäajan joka toinen torstai, c tulee töihin perjantaisin aiemmin ja d lauantaisin, e sunnuntaisin kikyilemään. Kyllä se kuule ihan työnantajan määräysvallassa on, miten se toteutetaan! Ei mun tai työkavereiden ehdotukset mitään asiaan vaikuta... Ja meilläkin työnantaja valitsi eniten tuntuvan tavan eli kokonaiset ekstrapäivät.

Mikä ala ja millainen työpaikka? Kyllä meillä ainakin keskusteltiin yhdessä, miten kiky toteutetaan. Teemme asiantuntijatyötä, valtaosa asiakkaista on vientiyrityksiä, ja lopulta tultiin siihen tulokseen että koska jo nyt kaikki tekee käytännössä paljon enemmän kuin normityöpäivää, ei kiky tuo siihen mitään lisää. Meidän palkka on muuten myös vahvasti omaan laskutukseen perustuva (käytännössä alle puolet on kiinteää). Moniko teistä suostuisi samaan?

Vierailija
60/219 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää ja lopettais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä