Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä oli pitkittyneelle ripulille syynä?

Vierailija
10.08.2019 |

Minulla on uloste ollut viimeksi kiinteää ehkäpä noin viisi vuotta sitten. Kun olin kärsinyt ripulista kaksi vuotta, kävin lääkärissä, joka tutkimatta lätkäisi minulle diagnoosin: ärtyvän suolen oireyhtymä.

Fodmap-ruokavalio ei kuitenkaan tepsi, vaan maha on kuralla aina vaan.

Mikä teillä on ollut ripulin syynä? Jotain vakavampaa, kenties?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesäloman lensi keitto peräpäästä, vaikka söin samaan malliin jne., mutta oudosti heti töiden alettua tilanne normalisoitui. Ehkä se oli sitten vain jotain ihme työstä vieroittautumisen oireita.

Vierailija
22/25 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS vaivaa. Jos syön liikaa sokeria esm. 4~5 namua, niin jo lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli ripuli melkein vuoden verran. Syyksi sanottiin mahatauti. Lopulta hän meni todella surkeaan kuntoon, ja selvisi, että syy olikin haimasyöpä. Hän eli sen jälkeen noin kuusi viikkoa. Kannattaa selvityttää, miksi on aina ripuli. Itse käyn nykyään lääkärissä heti, kun jokin alkaa vaivata yli viikon. Sen verran karmean opetuksen äitini tarina antoi. Kannattaa olla itsepäinen ja vaatia tutkimuksia.

Vierailija
24/25 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnin tauti ohutsuolessa. Olin varannut jo lääkäriajan, mutta peruin sen kun alkuun saamani ruokavalio-ohjeet tuntuivat tehoavan. No, sitten tuli muuta vatsavaivaa (raju sappikohtaus) jonka takia jouduin sairaalaan. Siellä tehtiin vatsan tt jossa oli aivan selkeä löydös ja hoidot aloitettiin saman tien.

Ennen diagnoosia ripulia oli noin vuoden ajan jaksottain. Ei ihan joka päivä.

Vierailija
25/25 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama. Enin mitä sain lääkäreiltä, oli fodmap-moniste.

Täydentävien hoitojen puolella selvisi, että suolisto vuotaa ja hiivakanta on kasvanut liian suureksi ja levinnyt myös suoliston ulkopuolelle.

Mielenkiinnosta kysyn että miten tuota hoidettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme