Onko 23- vuotias liian vanha opiskelemaan?
Jotenkin tuntuu, että olisi supernoloa jos kaikki koulukaverit olisi itseä niin paljon nuorempia.
Kommentit (50)
Ite oon 28 ja opiskelen. Suurinosa ryhmästämme on +40
Joo on. Toinen jalka jo haudassa. Mitä sitä enää tossa iässä opiskelemaan, työelämäähän jäljellä vaan sellaset 45 vuotta. Parempi tehdä hanttihommia eikä sitä mistä tykkää.
Oletkohan vähän pönttö? Tuon ikäisiä ja paaaaljon vanhempia aloittaa jatkuvasti opiskeluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23-vuotias on nuori! Itse menin yliopistoon kolmekymppisenä, enkä ollut edes vuosikurssini vanhimmassa top5:ssä.
Pääsitkö hyvin sosiaaliseen elämään mukaan?
Aikuisten ihmisten elämässä on yleensä muut asiat tärkeämpiä kuin sosiaalinen elämä. On usein jo perhettä ja tärkeintä on opiskeluja ja valmistuminen. Sitä paitsi 30-40-vuotiaan opiskelun aloittava on ehtinyt harrastaa "sosiaalista elämää " jo pari vuosikymmentä enemmän kuin 20-vuotias.
Kyllä se on tosiaan rippikoulu, jossa ovat kaikki muut nuorempia kuin 23-vuotias.
Siis täh? Olen 45v ja ajattelin opiskella koko elämäni. Nyt päivittelen vanhoja tutkintoja ajantasalle ja siitä jatkan avoimen yliopiston kautta eteenpäin. Pidän outona, jos ihmiset eivät pidä aivonystyröitään liikkeessä läpi iän.
Tätä sama kysellään kolme kertaa päivässä. Katsokaa ne edelliset ketjut ennen kuin avaatte uuden.
Hei, onko totta että monimuoto-opiskelu on aikuisille ja päiväopiskelu vain nuorille tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23-vuotias on nuori! Itse menin yliopistoon kolmekymppisenä, enkä ollut edes vuosikurssini vanhimmassa top5:ssä.
Pääsitkö hyvin sosiaaliseen elämään mukaan?
Aikuisten ihmisten elämässä on yleensä muut asiat tärkeämpiä kuin sosiaalinen elämä. On usein jo perhettä ja tärkeintä on opiskeluja ja valmistuminen. Sitä paitsi 30-40-vuotiaan opiskelun aloittava on ehtinyt harrastaa "sosiaalista elämää " jo pari vuosikymmentä enemmän kuin 20-vuotias.
Kyllä se on tosiaan rippikoulu, jossa ovat kaikki muut nuorempia kuin 23-vuotias.
Miksi sosiaalinen elämä olisi este opiskelulle ja valmistumiselle? Positiivisella mielellä oppii paremmin ja joukkoon kuuluminen on olennainen osa sitä
Itse vasta 23-vuotiaana keksin alan joka kiinnostaa, nyt alkoi kolmas vuosi ja ehkä valmistun etuajassa.
Lääkiksessä opintojen aloittaneiden keskimääräinen ikä on 24 vuotta, joten 23-vuotias ei todellakaan ole liian vanha opiskelemaan. Sitäpaitsi valtaosa silloin heti lukion jälkeen opintonsa aloittaneistakin ovat tuossa iässä vielä opiskelemassa, moni tosin opinnoissaan jo kohtalaisen loppuvaiheessa.