Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö yllätysvieraille tarjota jotain?

Vierailija
10.08.2019 |

Meille tulee monesti yllätysvieraita kun asutaan nk. ohikulkumatkalla. Osa soittaa etukäteen osa ei ja on vaan kiva että tulee! Ei tarjota mitään ellei olla itse kahvilla tai ruualla ja monesti ollaan juuri syöty kun ovi käy. Eri asia kun vaikka sisarukset tulee kaukaa ja käväsee matkalla ja sovitaan että syödään yhdessä. Ja jos joku sattuu tuomaan vaikka makeisia niin laitetaan ne tarjolle mutta mitään ei odoteta - ei myöskään kun käydään muilla. Kukaan ei valita ja on ihana kun näkee kaikkia eikä ole mitään pakkoa järkätä tarjoiluja! Joku sanoi joskus että on kiva tulla meille kun ei joudu syömään mitään kohteliaisuudesta. Miten itse toimitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoaisi välttämättä mitään. Turhaa stressiä vain aiheuttaa molemmin puolin väkisin väkerretyt tarjottavat.

Vierailija
2/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kahvia ja teetä. Tarjotaan ainakin niitä. Yleensä vieraat tuovat kyllä jotain tullessaan mikä pistetään pöytään.

Meillä kyllä poikkeaa aika usein naapureita tuossa pihalla käymässä näin kesäisin, eikä silloin aina mitään tarjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei avaa ovea ei ole yllätysvieraitakaan. Jos soittavat ja sopivat tulevansa voi jo etukäteen sanoa että meillä ei ole mitään tarjottavaa, jos haluatte jotain, tulkaa kaupan kautta.

Vierailija
4/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoan aina kahvia, teetä tai mehua. Kotini on sellainen että aina jotain pientä purtavaakin löytyy, koen tarjoilun kohteliaaksi vieraita varten.

Vierailija
5/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät muiden tarjoilut kiinnosta vaan ihmisten seura. Kaikki sukulaiseni ja tuttunikin ovat jo oppineet, että minä haluan vain paljon kylmää vettä koska en pidä kahvista, teestä, mehusta jne ja minulla on paljon ruoka-aineallergioita. En halua tykitellä itseäni adrenaliinikynällä anafylaksian vuoksi.

Kaikki eivät välttämättä ymmärrä vaikeaa tilannettani. Osa pitää ronkelina ja osa voi jopa suuttua kun tarjoomukset eivät maistu. Onneksi osa ihmisistä hyväksyy minut sellaisena kun olen eikä edes yritä sekaantua aikuisen ihmisen juottamiseen tai ruokkimiseen millään tavoin. Eli minun vuokseni ei todellakaan kannata pitää vierasvaraa niin kauan kuin hanasta tulee vettä.

Olen kyllästynyt selostamaan ihmisille allergioistani. Olen ollut allergikko syntymästäni lähtien ja käynyt aikuisena ihan lääkärin lähetteellä ravitsemusterapeutin luona. Syön kotona itse laittamaani ruokaa enkä näänny nälkään jollain parin tunnin vierailulla.

Vierailija
6/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarjoan aina kahvia, teetä tai mehua. Kotini on sellainen että aina jotain pientä purtavaakin löytyy, koen tarjoilun kohteliaaksi vieraita varten.

Osaatko olla vieraalle kohtelias myös silloin, jos hän ei halua mitään, vaan tyrkytätkö väkisin?

Vierailija
7/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina tarjoan jotain. Kahvia, teetä, lasi viiniä tai tuoremehua. Ainakin. Tilanteen mukaan enemmänkin.

Vierailija
8/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää olkapäätä.

Vierailija
9/10 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan vettä hanasta, en mitään muuta.

Vierailija