Laihdun syömällä iltaisin
Olen muuttanut ruokailuni 16:8 malliin ja syön VAIN iltaisin, kun minulla on nälkä. Paino tippunut 6kg kuukaudessa normaalipainon sisällä. Miksi aina jankutetaan tuosta ettei saisi syödä kuuden jälkeen ja ilman aamupalaa ei pärjää? Jos olet iltaihminen, niin ekaa kertaa nälkä tulee joskus yhden-kahden maissa päivällä ja kun jaksaa olla neljään syömättä niin saa koko illan syödä vapaasti. Siinä vaan ei ENNÄTÄ syödä yhtä paljon, kuin jos puputtaa koko päivän, joten laihtuu ihan huomaamattaan. Sopii minulle. Syön vain nälkääni ja saan mennä vatsa täynnä illalla nukkumaan. Nukun hyvin enkä koe olevani millään kuurilla.
Samoin jaksan töissä (8-16) paremmin, kun en välillä syö, mikä aina ennen aiheutti väsymystä lounaan jälkeen. Muilla keinoilla paino ei ole pudonnut.
Mitat 165cm ja nyt 61,5kg. Olin noin 68kiloinen ja se oli tähän mittaan liikaa. Nyt on ihana kun vaatteet ei kiristä eikä vatsamakkaraa tarvi yrittää peitellä. Paino jatkaa tippumistaan ja saa pudota sinne 55 kiloon saakka jos on tippuakseen. Alle 60 on oikein hyvä myös ja tällä rytmillä syöden aion jatkaa.
Mitäs tästä sanotte? Muita iltasyöjiä paikalla? Pystyisitkö vähentämään päiväruuasta ja laihtumaan, jos haluat laihtua?
Kommentit (13)
Itse laihdun samalla tavalla, olen kylläinen, energinen ja tyytyväinen, ei ole laihtuminen ollut koskaan helpompaa. Jaksan käydä lenkilläkin! :) 62kg > 54kg
Syön minimaalisen aamupalan (rahka/jogurtti) tai vasta lounaan. Ison lounaan, ei välipaloja tai välttämättä illallista ja tukevasti nukkumaan mennessä. Bmi 22,5, muuten syön mitä haluan ja rytmi on tuollainen luonnostaan. En oo ikinä tykännyt aamupaloista.
Olen laihtunut 20 kg (ja nyt on bmi 22) juuri tuolla, että syön vain iltaisin. Tai aamulla syön voikahvin, mutta muuten syön vain klo 18-21 välillä (ja syön sinä aikana ison aterian ja iltapalan). En kärsi edes nälästä.
Aiemmin söin viisi ateriaa päivässä ja oli usein kova nälkä silti ja paino aivan liian korkea.
Tekisi mieli kokeilla, mutta jostain syystä näen painajaisia, jos olen syönyt illalla tukevasti. Aivot myös tarvitsevat elimistön huomiota unen aikana, eikä ole hyvä että se keskittyy silloin ruuansulatukseen.
Olen laihtunut 12kg syömällä mitä vain ja milloin vain kunhan pidän kohtuuden. Tätä voin jatkaa vaikka hamaan tappiin asti, mut mitäs sitten kun teidän dieetit, kuurit loppuu? Hupsista, tuliko läskit takas 🤣
Luulempa, että sillä ei ole merkitystä painoon koska ne kalorit vatsaansa ahtaa. Jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo ja jos syö vähemmän kuin kuluttaa laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihtunut 12kg syömällä mitä vain ja milloin vain kunhan pidän kohtuuden. Tätä voin jatkaa vaikka hamaan tappiin asti, mut mitäs sitten kun teidän dieetit, kuurit loppuu? Hupsista, tuliko läskit takas 🤣
Missä kohtaa mainittiin dieetit tai kuurit?
Jos aamurytmi sopii, kannattaa varmaan pitää sit siitä kiinni.
Isoin asia lie nälän mukaan syöminen ja unen vaaliminen. Itse en saa nukuttua yhtään nälkäisenä, ja unella on suora yhteys painoon. Aamulla ei sit maistu. Jos taas liika ruoka tekee nukkumisesta hankalaa, on totta kai parempi syödä vasta aamulla.
Ihmettelen joidenkin pakkomiellettä saada kaikki samaan muottiin. Monesti keskiarvojen sijaan olisi hyödyllisempää tarkastella eri kehotyyppejä ja niiden tarpeita. Kummasti hyväksytään se, että vaikkapa lihassoluja voi olla luonnostaan eri suhteessa, miksi aineenvaihdunta poikkeaisi tästä?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän väärässä ketjussa, täällä kun on nimenomaan keskusteltu oman luontaisen rytmin noudattamisesta ilman kuureja.
Kuurittomaksi kuulostat aika nälkäkiukkuiselta?
Mulla ei ole tarvetta laihtua, mutta syön silti iltapainotteisesti. En kuitenkaan ole pätkäpaastolla. Syön aamulla muutaman tunnin heräämisen jälkeen jotain pientä. Iltapäivällä ja illalla sitten kunnon ateriat.