Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsiikö täällä kukaan anisometropiasta?

...eli silmien eriparisuudesta?
09.08.2019 |

Minulla on ollut lapsesta asti toisessa silmässä huonompi näkö. Kävin hiljattain silmälääkärissä, ja ero on nyt niin suuri, ettei näköä enää pystytä laseilla korjaamaan. Toisessa silmässä on +0.3 ja toisessa -3.0.
Minulla on huono stereonäkö ja kärsin kaksoiskuvista, päänsärystä, huonosta olosta ja silmien nopeasta väsymisestä.
Olen tähän asti pärjännyt mitenkuten laseilla.

Nyt odotan lähetettä lisätutkimuksiin. Huonomman silmän laserleikkauksesta voi olla apua, mutta vielä ei tiedetä joutuisinko maksamaan sen itse. Todennäköisesti joutuisin vielä käyttämään laseja tämänkin jälkeen, mutta ”peruslasit” riittäisivät.

Hirvittää, sillä teen työtä jossa tarvitaan pikkutarkkuutta. Pelkään myös menetänkö ajokorttini, sekä sitä joudunko maksamaan mahdollisen leikkauksen kokonaan omasta pussistani.
Vaiva olisi luultavasti lievempi, jos minulta olisi diagnosoitu laiska silmä lapsena, mutta tätä asiaa ei maalaiskylän neuvolassa 80-90-lukujen taitteessa havaittu. Silmälääkärille menin ensimmäistä kertaa vasta 9-vuotiaana kun tarvitsin laseja.

Onko täällä kellään kokemusta vastaavasta? Olisi mukavaa kuulla miten vaivaa on hoidettu, ja onko joku saanut laserleikkauksesta avun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän silmät tarkoituksella leikataan eriparisiksi, jos laserleikkaus tehdään 40+ iässä. Itsellekin tehtiin näin, mutta en tykkää siitä koska stereonäkö heikkeni  ja jotenkin en tottunut siihen. Aion leikkauttaa tasapariksi.

Vierailija
2/2 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 33v. Toivottavasti en joudu odottamaan yli nelikymppiseksi asti!

Epäilen kyllä, ettei laserleikkauksessa jätetä 3 dioptrian eroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä