Onnibussin paikkaliput
En ymmärrä, miten monella matkustajalla Onnibussissa EI ole paikkalippua. Ostan itse lippuni aina Onnibussin nettisivulta ja varauksen yhteydessä ohjelma varaa AINA paikan. Paikkaa voi toki muuttaa, ja itsekin teen varauksen itselleni mieluiseen istumapaikkaan.'
Mutta bussiin noustessa usein varaamallani paikalla istuu jo joku. Koska olen varta vasten juuri tietyn paikan itselleni valinnut (joskus jopa maksan ekstraa pöytäpaikasta) pyydän kyllä henkilöä siirtymään. Tuntuu, että yhä useammin varatuilla paikoilla istuu ihmisiä tai bussiin nousijoilla ei ole mitään käsitystä siitä, mihin istua (eli ei paikkaa ennakkoon).
Miksi te ette varaa sitä paikkaanne, kun se kuuluu hintaan? Vai mistä te lippunne ostatte Onnibussiin, jos paikkavarausta ei tule? Tulen jatkossakin huolehtimaan, että istun sinne, mihin olen itselleni paikkani varannut. Paikattomat siirtyilkööt, elleivät ymmärrä tehdä varausta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Onnibusin lipun ostaa esim. Matkahuollon nettijärjestelmän kautta ei paikkaa saa varattua.
Näin on, ja silloin lippu myös yleensä maksaa enemmän. Ei olekaan kerrassaan mitään järkeä ostaa Onnibussin lippua ikinä matkahuollon järjestelmästä.
Viimeksi ostin menopaluuliput nimenomaan Matkahuollon sivuilta, kun olivat siellä halvemmat! Paikkaa ei tosiaan saa varattua, mutta toisaalta voin mennä istumaan niille kalliimmille, (Onnibussin) lisämaksullisille paikoille!
Mikä estää sua menemästä niille kalliimmille paikoille, jos ne on vapaana, vaikka olisitkin ostanut paikkavarauksellisen lipun? Eihän siellä kukaan tarkista minkä paikan olet ostanut, kunhan et istu muiden varaamilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä varata paikka ja maksaa siitä parin euron ekstra, kun ei bussiin kuitenkaan oteta enempää ihmisiä kuin on paikkoja? Eli kaikille on paikka, varasi sen tai ei.
Ymmärrän jos matkustaa kahdestaan ja haluaa vierekkäiset paikat, mutta itse yksin matkustavana en varaa. Toki siirryn kyllä, jos joku haluaa istua juuri tietyllä paikalla.
Yleensähän sitä haluaa istua juuri sillä tietyllä paikalla, minkä on etukäteen jo varannut. Ja yleensä ihan vaan siitä syystä, ettei tarvitse joka pysäkin jälkeen vaihtaa paikkaa muiden tieltä. Vaihda toki sinä, mikäli euron halvempi lippu on sen veivaamisen arvoista.
No sinäpä sen sanoit. Itse ostan lipun aina onnibussin sivuilta ja täten saan sen paikkavarauksen. En nouse kesken matkan bussin kyytiin, joten mielelläni maksan euron pari enemmän siitä, ettei mun tarvitse vaihdella paikkaa kesken matkan sen mukaan onko joku toinen jo ostanut sen paikan onnibussin sivuilta.