Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ne vanhemmat kävelee jo pois koulunpihalta! Tämäkö olisi tosiaan ollut liikaa miehelle?

Vierailija
08.08.2019 |

Ei muka tarvitse tulla mukaan...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies siellä ois tehny?

Vierailija
2/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ehkä on semmoinen mies joka vain lymyilee autossaan ja juoruaa puhelin kuumana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä jokaisella muulla ekaluokkalaisella vähintään kaksi vanhempaa mukana?

Vierailija
4/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä jokaisella muulla ekaluokkalaisella vähintään kaksi vanhempaa mukana?

Näytti siltä että on äiti ja kaksi lasta, kun miehillä oli lippikset

Vierailija
5/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä kysymys miehelle, äläkä tänne.

Vierailija
6/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa keskustella yhdessä perheenne toimintatavoista? Joidenkin vanhempien ei pitäisi olla yhdessä lainkaan. T: toimimattoman perheen aikuinen lapsi

Vierailija
7/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän koulussamme lähes kaikilla lapsilla oli kaksi vanhempaa mukana. Yksikään ekaluokkalainen ei tullut kouluun yksin.

Vierailija
8/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pysty menemään tollasiin tilanteisiin, missä on kauheesti toisia vanhempia, esim vanhempainilloissa en käynyt peruskouluaikana kertaakaan, ainoastaan yksin tai lapsen kanssa tapaamassa opettajaa.

urhaan miestä siitä mollaat. 

Kun oma lapseni oli ekaluokkalainen, mummo vei hänet ekapäivänä kouluun (miestä ei ole).

Mummo on muutenkin käynyt tilaisuuksissa joihin itse en pysty menemään ja muutoinkin matkustellut lapsen kanssa, minun mt-ongelmani estävät tuollaset ihmispaikat jossa esim vanhemmat kokoontuvat. Ihme että pystyin leikkikentällä käymään, kun lapsi oli pieni, se oli yhtä helvettiä jos sinne tuli muitakin vanhempia, siis minun päässä se oli helvettiä, ei IRL.

Ehkä miehesi kärsii samasta ongelmasta mistä minä.

Vierailija
9/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi on koulufobia kuten minulla. Ihan diagnosoitu sairaus 80-luvulla. Lukee Tyksin psykiatrin kirjoittamassa lääkärintodistuksessa. Niin, meillä mies vei lapsen ekalle luokalle ja hän yleensä käy yksin vanhempainilloissa. Jos on vanhempainvartti niin silloin mennään molemmat vanhemmat.

Vierailija
10/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin homma meni siten että minä lapsen isänä saatoin lapsen koululle ja menin koulun jälkeen vastaan. Exäni (lapsen äiti) koki vaikeaksi pyytää aamulla vapaata sen verran että olisi koululla ehtinyt käydä. Valintojahan nämä ovat lopulta. 

Vierailija
11/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ehkä on semmoinen mies joka vain lymyilee autossaan ja juoruaa puhelin kuumana?

Nämäkö on ainoat kaks mahdollisuutta 😂

Vierailija
12/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pysty menemään tollasiin tilanteisiin, missä on kauheesti toisia vanhempia, esim vanhempainilloissa en käynyt peruskouluaikana kertaakaan, ainoastaan yksin tai lapsen kanssa tapaamassa opettajaa.

Kun oma lapseni oli ekaluokkalainen, mummo vei hänet ekapäivänä kouluun (miestä ei ole).

Mummo on muutenkin käynyt tilaisuuksissa joihin itse en pysty menemään ja muutoinkin matkustellut lapsen kanssa, minun mt-ongelmani estävät tuollaset ihmispaikat jossa esim vanhemmat kokoontuvat. Ihme että pystyin leikkikentällä käymään, kun lapsi oli pieni, se oli yhtä helvettiä jos sinne tuli muitakin vanhempia, siis minun päässä se oli helvettiä, ei IRL.

Lapsi silti piti vääntää tähän maailmaan, vaikka et ole kykenevä kasvattamaan häntä. Ehkä olisi kannattanut keskittyä hoitamaan omat ongelmat ensin.

Vierailija
13/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummatkaan vanhemmat eivät olleet saattamassa mua ekaluokalle. Olivat töissä joten sen tehtävän hoiti mummoni. KAMALAA! 

Vierailija
14/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi lasta kouluun saattamassa pitää olla kaksi vanhempaa. Se on koulun aloitus, ei mikään jeesuksen toinen tuleminen. Mikä piru siinä nyt on niin ihmeellistä?

Vierailija
15/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kummatkaan vanhemmat eivät olleet saattamassa mua ekaluokalle. Olivat töissä joten sen tehtävän hoiti mummoni. KAMALAA! 

Pääasia että joku sentään. Joidenkin (toivoittavasti lapsettomien!) mielestä kun näyttäisi olevan ihan ok laittaa lapsi menemään yksin ekaluokan ensimmäisenä päivänä kouluun. Minutkin vei mummo. Itse veimme äsken oman esikoisemme miehen kanssa yhdessä. Jos olisimme miehen kanssa vaikkapa sairastuneet, olisi lapsen voinut viedä vaikkapa mummo tai täti. Pääasia että joku läheinen on tukena ja näyttämässä että kyseessä on tärkeä juttu.

Vierailija
16/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi lasta kouluun saattamassa pitää olla kaksi vanhempaa. Se on koulun aloitus, ei mikään jeesuksen toinen tuleminen. Mikä piru siinä nyt on niin ihmeellistä?

No Jeesuksen toinen tuleminen kiinnostaa minua huomattavasti vähemmän kuin lapseni koulutuksen tukeminen. Kyse on kodin kulttuurista ja arvomaailmasta. Jos sinä et ole tutustunut tutkimuksiin siitä kuinka tärkeää lapsen koulua on tukea, tehdä sitä siitä “iso juttu” ja ei pitää sitä yhtenä suoritettavana asiana muiden ohessa, niin sille ei voi minkään.

Vierailija
17/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin muten vuosikymmeniä ollaan selvitty ilman, että molemmat vanhemmat ovat saattamassa lasta ensimmäisenä päivänä kouluun.

Toki ajat ovat muuttuneet ja lapsia kasvatetaan eri tavalla. Olisi kyllä ollut helpompaa elää ja tehdä lapset aiemmilla vuosikymmenillä, innolla odotan miten paljon kulttuuri muuttuu vielä muutaman vuoden päästä kun tilanne tulee itselle eteen.

Vierailija
18/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi silti piti vääntää tähän maailmaan, vaikka et ole kykenevä kasvattamaan häntä. Ehkä olisi kannattanut keskittyä hoitamaan omat ongelmat ensin.

Kyllä olen kykenevä kasvattamaan häntä oikein hyvin. 

Onneksi perheeseemme kuuluu muitakin kuin minä, jos en pysty osallistumaan johonkin tapahtumaan. 

Vierailija
19/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin muten vuosikymmeniä ollaan selvitty ilman, että molemmat vanhemmat ovat saattamassa lasta ensimmäisenä päivänä kouluun.

Toki ajat ovat muuttuneet ja lapsia kasvatetaan eri tavalla. Olisi kyllä ollut helpompaa elää ja tehdä lapset aiemmilla vuosikymmenillä, innolla odotan miten paljon kulttuuri muuttuu vielä muutaman vuoden päästä kun tilanne tulee itselle eteen.

Kyllä jo 90-luvun alussa ainakin saatettiin kouluun. Toivottavasti vanhempien koulutusmyönteisyys lisääntyisi. Suomessa on turha kouluttaa duunareita kovin suuressa määrin automatisaation lisääntyessä, vaan kannattaisi Suomen satsata siihen että Suomesta tulisi ne korkeakoulutetut osaajat joiden osaamista myydä muille maille.

Vierailija
20/22 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvittaisiin kaksi vanhempaa? Kyllä yksi vanhempi, hätätilanteessa mummi tms. riittää. Moni on jo käynyt eskariakin samassa paikassa. Eiköhän olisi parempi, kun tästä koulunaloituksesta ei tehtäisi niin valtavan isoa juhlaa ja paineistusta. Joo, on tärkeä juttu mutta loppujen lopuksi kestää vain muutaman minuutin eli tenavat pihalle, oma ope ottaa homman haltuun, vanhemmat poistuu. Tulee lapsellekin vähän liikaa paineita, kuinka tämä nyt on joku Valtavan Tärkeä Päivä ja koko elämä muuttuu, miten tässä nyt pitäisi olla... Ja vanhemmat nyyhkii, pitäisikö minunkin huolestua? Enkö ole enää lapsi? Vanhempien pitäisi vaan tukea, että koulu alkaa kaikilla ja sinä pärjäät kyllä. Opettaja on koulussa se turvallinen aikuinen ja kotona vanhemmat.

Monet vanhemmat käy kaukana töissä tai sellaisessa paikassa, josta ei niin vain olla pois. Esim. kirurgin leikkausta ei peruta, koska Minnamaaria aloittaa tänään koulun. Tai bussilinja ei jää ajamatta tai maksalaatikkolinjaa seisauteta. Joku realiteetti nyt tähänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi