Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi lähti ilman reppua alottamaan lukiota. Eväätkin jätti ottamatta

Vierailija
08.08.2019 |

wilman mukaan koulua on tänäänkin neljään, mutta lapsen mielestä on lyhyempi pv kun on ensimmäinen, eikä näemmä edes reppua tarvitse mukaan.
Kyllä varmaan joutui katumaan päätöstään kun pääsi perille.
Muutenkin jännitän tota lukion alkamista, kun sillä ei mennyt ainoakaan kaveri sinne, ihan yksin luultavasti joutuu pätjäämään siellä, ellei saa uusia kavereita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko reppu pas kainen kånken? Jos, niin tee lapselle palvelus ja polta se hänen poissa ollessaan.

Vierailija
22/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku kaipaa keskuteluseuraa Wilma/Lukio/Eväät😂😅🤣

Puolustan kyllä nyt itteäni sen verran, etten todellakaan ole mikään wilmamamma, peruskouluaikana katsoin wilmaa KORKEINTAAN kerran kuussa. Yleensä vain kun ilmotin poissaoloista.

Että en kyllä ole mikään wilmastressaaja, mutta eilen oli pakko katsoa mitä siellä lukee ja katsoin myös tietysti päivän pituuden. Jos pitää paikkansa, neljältä vasta loppuu koulu.

ap

Wilmaa pitäisi lukea useammin, etenkin jos lapsi on uuvatti kuten omasi tuntuu olevan, ja vielä ylpeilet ettet lukenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla mennä ruokalaan yksin? Enemmän kiusataan varmaan sitä, jos syö jossain nurkassa eväitä. Kannattaisi opetella menemään ruokalaan.

Totta kai kannattaa. Peruskoulussakin kävi joka päivä syömässä vaikka monet teinit jätti syömättä koulussa.

Toivon että kun nyt pääsee tohon lukiohommaan sisään ja löytää sieltä edes jonkun rupattelukaverin, niin uskaltaa mennä joka pv syömään.

Mutta en ala asiasta mäkättää, tietää itsekin kyllä että olis hyvä käydä siellä syömässä.

Katsotaan nyt miten lähtee menemään. Huhhuh. 

ap

Vierailija
24/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku kaipaa keskuteluseuraa Wilma/Lukio/Eväät😂😅🤣

Puolustan kyllä nyt itteäni sen verran, etten todellakaan ole mikään wilmamamma, peruskouluaikana katsoin wilmaa KORKEINTAAN kerran kuussa. Yleensä vain kun ilmotin poissaoloista.

Että en kyllä ole mikään wilmastressaaja, mutta eilen oli pakko katsoa mitä siellä lukee ja katsoin myös tietysti päivän pituuden. Jos pitää paikkansa, neljältä vasta loppuu koulu.

ap

Wilmaa pitäisi lukea useammin, etenkin jos lapsi on uuvatti kuten omasi tuntuu olevan, ja vielä ylpeilet ettet lukenut?

Ei ole uuvatti, fiksumpi se on kuin minä. :D

Minusta kyllä tuntuu että joillain vanhemmilla, esim ystävälläni, menee wilman kyttäys vähän överiksi, se katsoi wilman joka pv eikä yksi kertakaan riittänyt. 

Minä en ymmärrä miksi sitä pitäisi jatkuvasti avata, jos lapsi hoitaa koulunsa kuten kuuluu eikä ole mitään asiaa opettajalle tai opettajalla minulle.

Moni äiti tuntuu suorastaan tulevan hulluksi wilman takia. Suosittelisin sellaisille, että jättävät wilman kuukaudeksi avaamatta. Koulu on lapsen työtä, ei äidin. Eikä jokaiseen koulun kissanristiäiseen todellakaan tarvitse osallistua.

ap

Vierailija
25/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lukiosta on 20vuotta. Ei ollut Wilmaa, ei vanhempainiltoja. Opiskelijat otti vastuun ja hoisi itse asiansa. Nyt hyysätään ja paapotaan. Koulun ja näköjään vanhempien taholtakin. Eväät voi luoja!

Vierailija
26/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä. Oppimiskokemus on sekin, jos huomaa tehneensä väärän päätöksen ja reppu olisi pitänyt olla mukana. Näin vastuu omasta pärjäämisestä ja hyvinvoinnista kehittyy.

Meillä kanssa tyttö aloitti lukion tänään. Kaverin kanssa intopiukeina lähtivät bussilla kaupunkiin. Taitaa täälläkin vanhempia jännittää enemmän kuin oppilasta.

Oikeessa olet, oppii siitäkin ja tosiaan taitaa jännittää enemmän äitiä. 

Onneksi sinun lapsella kaveri sentään tukena, minä jännitän eniten tota kun sillä ei mennyt yhtään kaveria lukioon. 

Sniif.

Iltapäivällä näen heti, menikö huonosti vai hyvin. Onneksi se on melko positiivinen ja hauska ihminen, vaikka ujo onkin, niin luulisi että uusia koulukavereitakin saisi jossain vaiheessa ainakin ellei heti tänään.

ap

Vierailija
27/27 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin järkyttynyt. Ajattelin, että ompa tyhmä porvoolainen, kun eihän lukiossa mitään wilmaa voi olla vanhemmille. Tarkistin ja on sellainen olemassa, mitä hittoa.

Mitä se lukiolainen edes repulla tekisi jos ei ole vielä kirjojakaan ostanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi