Varastoon kertyneestä tavarasta kyse, neuvoa?
Eli ollaan autoton pariskunta ja itse olen köyhä ettei varaa tilata mitään roskalavoja tai edes mitään autoa vuokrata mistään jne. Kumppani ei lähde rahallisesti tukemaan mitään tuossa äsken mainittua. Asutaan kerrostalossa ja kellarikoppi on täynnä roinaa vuosikymmenten varrelta. Lähinnä minulle kertynyttä roinaa eli kumppanilla ei juuri ole mitään siellä.
Suunnittelemme ehkä muuttoa ja vuodet olisi pitänyt jo päästä tuosta roinasta eroon. Kuinka paljon tavaraa voi viedä kerrostalon roskakatokselle? Eli en ole sitä täyttämässä mutta johonkinhan tuota roinaa täytyisi tuolta päästä pois heittämään. Onko tähän jollakulla antaa vinkkiä? Voiko rikkinäiset vaatteet ja kengät viedä sekajätteeseen jne? Roskakatokset pursuavat välillä talosta muuttaneiden tavaraa mutta itselläni olisi todella iso ja monen päivän/viikon projekti tuo tavaroiden karsinta.
Kommentit (3)
Jos olette autottomia niin miten hoidatte muuton? Varmaan sillä samalla kyydillä meinaan menee ne isommat rojut kaatikselle.
Vaatteita ym voit heittää normi roskikseenkin. Mutta jos on ehjiä vaatteita ja kenkiä, niin vie Uffin laatikkoon ja pistä kiertoon.
Kiitos vastauksista! Se roina ei oikeastaan ole mitään huonekaluja, vaan vaatteita, kenkiä, astioita, opiskelumateriaalia 20 vuoden takaa jne jne. Vaatteet on vanhoja ja suurin osa kirpparilta ostettuja. Kenkiä vuosikymmenien varrelta ja suurin osa kirpparilta ostettuja. Eli sanotaan nyt näin että on ollut ennestään roinaa, sitten olen ostanut vuosien varrella kirpparilta juuri vaatteita ja kenkiä mutta juuri mitään en ole heittänyt pois eli niitä on kertynyt ja kertynyt. Lisäksi vanhempani kuoli joten hänen kodistaan tuli jotakin roinaa myös minulle muistona mutta kellarissa ne on vuosikaudet vaan seisoneet. Sanotaan että ehkä 12-15 jätesäkkiä on yhteensä kaikkea jonninjoutavaa siellä kopissa jos pitäisi antaa joku arvio.
Joo ja mies maksaa muuttoauton mutta pihisti laski että voisi käyttää siihen ehkä 100e ja kun se on vaan jonkun tunnin niin ei siinä kaatopaikalle paljon kaahailla ja eikös kaatopaikka ota maksun kaikesta sinne viedystä? Minulla ei mitään mahdollisuuttaa maksaa mistään jätemaksuista ja mies ei varmasti suostu sellaiseen! Ongelma on kuulemma minun eikä auta edes tavaroiden karsimisessa jne.
Fb roskalava tms, ihmiset hakee. Älä roskakatokseen viä mitään isompaa, niihin astioihin mahtuvaa maltilla. Jos jotain kalusteita, niin useimpien kuntien kierrätyskeskukset hakee käyttökelposta tavaraa ilmaseks, jätettä pientä korvausta vastaan.