Miksi Helsingissä ihmiset kävelevät liikennevaloissa punaista päin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin kiire.
Miksi lähdette liian myöhään eri paikkoihin? Muuallakin ihmiset osaavat lähteä ajoissa.
Jos ei autoja näy mailla halmeilla niin mitäpä siinä seisoskelemaan. Maalaisjärkeä!
Minne siellä Helsingissä on kiire, kun liikennevälineitä menee tiuhaan tahtiin. Yhdestä jos myöhästyy, niin seuraava lähtee kohta. Muualla olisi enemmän syytä kiirehtiä, jos bussi menee kerran tunnissa, mutta silti ihmiset ovat kiireettömämpiä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei autoja näy mailla halmeilla niin mitäpä siinä seisoskelemaan. Maalaisjärkeä!
Maalaisjärkeä ei ole rikkoa lakia.
No siis kai sitä harjaantuu hyvä silmä liikenteelle kun näkee autoja enemmänkin kuin kerran kahdessa tunnissa? Onko teillä siellä maalla edes liikennevaloja jos kerran joutaa niissa seisoskelemaan? Puhumattakaan siitä että maalla varmaan lähdetään kävellen liikenteeseen ihan kävelylle tai koiran kanssa, Helsingissä moni ei omista autoa ollenkaan joten kävellen liikutaan paikasta toiseen ihan koko ajan. Turhaa ajanhukkaa seistä punaisissa odottamassa olematonta.
Samasta syystä kuin Tampereella tai Turussa. Tai Oulussa.
Ihmisiä on enemmän liikennevaloissa, jolloin on todennäköisempää, että joku jalankulkija kävelee punaisia päin. Usein muut sitten uskaltavat/kehtaavat myös kävellä punaisia päin. Ajansaatossa varmaan muodostunut sitten tapa.
Vierailija kirjoitti:
No siis kai sitä harjaantuu hyvä silmä liikenteelle kun näkee autoja enemmänkin kuin kerran kahdessa tunnissa? Onko teillä siellä maalla edes liikennevaloja jos kerran joutaa niissa seisoskelemaan? Puhumattakaan siitä että maalla varmaan lähdetään kävellen liikenteeseen ihan kävelylle tai koiran kanssa, Helsingissä moni ei omista autoa ollenkaan joten kävellen liikutaan paikasta toiseen ihan koko ajan. Turhaa ajanhukkaa seistä punaisissa odottamassa olematonta.
Hassu käsitys tuo, että Helsingin ulkopuolella olisi vain maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on enemmän liikennevaloissa, jolloin on todennäköisempää, että joku jalankulkija kävelee punaisia päin. Usein muut sitten uskaltavat/kehtaavat myös kävellä punaisia päin. Ajansaatossa varmaan muodostunut sitten tapa.
Huono tapa! Yrittäkääpä helsinkiläiset skarpata ja parantaa tapojanne tuossa asiassa. Eivät ne liikennevalot siellä turhaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis kai sitä harjaantuu hyvä silmä liikenteelle kun näkee autoja enemmänkin kuin kerran kahdessa tunnissa? Onko teillä siellä maalla edes liikennevaloja jos kerran joutaa niissa seisoskelemaan? Puhumattakaan siitä että maalla varmaan lähdetään kävellen liikenteeseen ihan kävelylle tai koiran kanssa, Helsingissä moni ei omista autoa ollenkaan joten kävellen liikutaan paikasta toiseen ihan koko ajan. Turhaa ajanhukkaa seistä punaisissa odottamassa olematonta.
Hassu käsitys tuo, että Helsingin ulkopuolella olisi vain maaseutua.
Vai olisikohan ollut sarkastinen vastaus tuohon “vain Helsingissä...” Mutta ehkei landella ole sitä sarkasmintajuakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis kai sitä harjaantuu hyvä silmä liikenteelle kun näkee autoja enemmänkin kuin kerran kahdessa tunnissa? Onko teillä siellä maalla edes liikennevaloja jos kerran joutaa niissa seisoskelemaan? Puhumattakaan siitä että maalla varmaan lähdetään kävellen liikenteeseen ihan kävelylle tai koiran kanssa, Helsingissä moni ei omista autoa ollenkaan joten kävellen liikutaan paikasta toiseen ihan koko ajan. Turhaa ajanhukkaa seistä punaisissa odottamassa olematonta.
Hassu käsitys tuo, että Helsingin ulkopuolella olisi vain maaseutua.
Vai olisikohan ollut sarkastinen vastaus tuohon “vain Helsingissä...” Mutta ehkei landella ole sitä sarkasmintajuakaan?
Saako pienempiään kiusata jos verhoaa sen sarkasmiin?
Älä landepuntti levitä disinformaatiota. En asu tällä hetkellä helsingissä mutta jos vertaan tähän hetkiseen asuinpaikkaan niin ero on päivänselvä stadin eduksi. Landella porukka kävelee punaisia päin enemmän ja eivät noudata liikennesääntöjä. Helsingissä taas porukka noudattaa.
ihmisillä on yksiselitteisesti kiire. paikasta a paikkaan b siirtyminen saattaa ruuhkasuomessa kestää paljon kauemmin kun jollain peräseinäjokelaisella peräseinäjoella. ei sellaisilla ole kiire, koska porukkaa on vähemmän. toisilla on kiire bussiin, seuraava voi lähteä vasta 15 min päästä. jotkut haluavat nopeasti kotiin eikä turhia vatvoa valoissa, valot vaihtuvat hitaammin helsingissä.
En tiedä, koska en ole itse törmännyt tähän ilmiöön. Mutta joka kerta Helsingissä hämmästelen sitä, kun autot antaa jalankulkijoiden mennä vaikka vähän kauempana vasta miettii että mihin suuntaan menisi. Täällä pienemmässä kaupungissa joutuu katsomaan, että milloin autoja ei mene koska kukaan ei varmasti koskaan pysähdy. Tai no, jos vain kävelee suojatielle niin kohdalla kyllä auto tekee äkkijarrutuksen.
Miksi seisoa tyhjänpanttina valoissa jos ei autoja tule?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska en ole itse törmännyt tähän ilmiöön. Mutta joka kerta Helsingissä hämmästelen sitä, kun autot antaa jalankulkijoiden mennä vaikka vähän kauempana vasta miettii että mihin suuntaan menisi. Täällä pienemmässä kaupungissa joutuu katsomaan, että milloin autoja ei mene koska kukaan ei varmasti koskaan pysähdy. Tai no, jos vain kävelee suojatielle niin kohdalla kyllä auto tekee äkkijarrutuksen.
Karkasi. Pointti oli siis se, että ehkä Helsingissä ollaan totuttu että kyllä ne autot kuitenkin antaa tietä.
Varmaan siitä syystä, että täällä liikennevaloja on joka paikassa ja paikkoihin liikutan usein kävellen. Jos jäisi jokaisiin punaisiin seisomaan silloinkin kun liikennettä ei ole näkyvissä(usein), menisi matkoihin aikaa hulluna.
Ydinkeskustassa asuessa liikkumisen ja menemisen kulttuuri on ainakin itsellä sellainen, että kotoa saatetaan lähteä johonkin vaikka 5 tai 6 kertaa päivässä ja aina kävellen. Se on jatkuvaa menemistä ja siksi on kiva säästää aikaa.
Miksi ei? Jos ei ketään kerran tule.
Ne, jotka menevät punaisia päin, vaikka aitoja tulee, ovat ulkomaalaisia.
Meillä on niin kiire.