Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahoilla leventely

Vierailija
07.08.2019 |

Mitä mieltä te olette näistä rahoilla ja omaisuudellaan leventelijöistä?
(mallia 10.000 euron veska, se hääpari siinä hääohjelmassa keväällä jolle tärkeintä oli raha, Seija-annica ja joku). Minun mielestäni saa ostaa ja kuluttaa niin paljon kuin on varaa mutta tyylittömäksi ja vähän säälittäväksi se menee jos kaikki pitää näyttää ja ilmoittaa paljonko maksoi. Miksei vain voi pitää tietoa itsellään ja iloita itsekseen. Tuntuu kuin kaikista tärkeintä on että muut tietää. Hyvän itsetunnon ja käytöksen omaavan ei tarvitse levennellä rahoillaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leventely? Onko tämä joku leveilyn ja rehentelyn yhdistelmä?

Vierailija
2/3 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien perheiden vesat jotka yhtäkkiä saavat massia toimivat juuri noin. Tiedän koska itsekin tuhlailin tuolla tavoin kun sain toisessa työpaikassa osakepalkkion (sitouttamistoimi firmaan, valtaosa kyllä myi osakkeet heti pois).

Asuin Etelä-Helsingissä alueella jossa on paljon nuoria ja vanhoja ihmisiä jotka ovat perineet 1-3m€+ asuntoja. He pukeutuivat ihan tavallisesti farkkuihin, t-paitaan jne., työaikana sitten puvut sun muut mutta ei siellä kukaan leveillyt.

Autotkin olivat joko tavallisia siistejä perheautoja (myös parempia merkkejä) tai sitten 10v+ vanhoja työjuhtia. Ei siellä juuri mitään ökyautoja näkynyt.

Itsellä kontakti siihen elämään nöyristi hieman, ja alkoi nolottaa esim. omat kalliit korkkarit ja laukut. Se on turhaa statushakuisuutta koska jollain vipeillä kuka tahansa narkkarimuija sellaiset voi hankkia.

Ne joilla on ollut jo iät ja ajat pätäkkää ei ole mitään todistelun tarvetta. Ruokakaupasta voi hakea ne sisäfileet ja muut vaikka t-paidassa, ei ketään kiinnosta. Laukkuna voi olla joku kestokassi, ei sekään ketään kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, minä taas olen ihmetellyt sitä päinvastaista, eli miksi Suomessa on joku hyve että vaikka olisi rikas, sitä ei saisi mitenkään näyttää, ei näkyvästi nauttia omaisuudestaan? Omat vanhemmatkin oli näitä, että rahaa oli, mutta ajetaan jollain Skoda Octavialla (toki se kallein varustelu) koska jo Mersu oli vähän mautonta pröystäilyä, puhumattakaan erikoisemmista kalliista autoista. Ja hyve oli ostaa punalapputuotteita kaupoista ja valittaa kaiken kalleudesta. Kun pitää olla Tavallinen Ihminen eikä missään toisten yläpuolelle asettua. 

Itseäni ei nuo laukut ja muut kiinnosta, mutta jos mulla olisi paljon rahaa, voisin ostaa vaikka kalliiin tulipunainen urheiluauton ja ajella sillä, välittämättä pitääkö muut pröystäilijänä ja nousukkaana. Vain, koska nautin sellaisista autoista. Enkä siksi paheksu myös vaikka laukkuihmisiä - heillä on vain eri kiinnostuksen kohteet kuin minulla, mutta asia o ihan sama: he käyttävät rahaa, kun kerran sitä on, asioihin joista he itse tykkäävät, välittämättä onko se joidenkin mielestä mautonta.