Kokemuksia kalustetuista vuokra-asunnoista?
Hei kaikki!
Olen suunnittelemassa eroa avopuolisosta mikä noh luonnollisesti tarkoittaa sitä että mun pitää etsiä oma asunto.
Ongelma on se että omistan nykyisen yhteis vuokra-asunnon asioista/tavaroista pääosassa vaan:
- omat vaatteet
- tietokone
- puhelin
- yksi pieni pöytä (tasoa puristepahvi joten sillä ei ole arvoa)
- keittiön välineitä (pari kattilaa, aterimia jne)
- pientä sälää (meikkejä, kuppeja, kynttilöitä jne)
En omista pöytiä, tuoleja, TV:tä, muita pelikoneita, sänkyä, sohvaa yms isoa mikä vaatisi pakettiauton ja muuttopalvelun vaan pääsisin muuttamaan isän auton avulla ja jaksaisin kantaa kaiken kyllä itse (isällä selkäongelmia).
Muutto siis olisi helppo ja nopea, saisin kaiken mahtumaan yhteen henkilöautoon jos luovun turhasta paskasta.
>> Saako siis kalustettuja vuokra-asuntoja vuokrattua pitkäaikaisasumiseen? <<
Mua ei rehellisesti myöskään haittaisi ostaa tyyliin väliaikaisesti joku kokoontaitettava vierasvuode tai pelkkä patja muuttoa varten että olisi edes paikka missä nukkua - ja pistää pikkupöytä sängyn viereen ja käyttää konetta siitä. :D Mulla on mahdollista sisustaa myös asunto itse mutta se vaatii hirveästi vaivaa ja rahaa autottomana opiskelijana joten mielelläni tyytyisin ihan sisustettuun vuokra-asuntoon.
Kaikki apu ja vinkit ovat tervetulleita! ♥
Taustaa:
Mulla on sinällään erillainen tilanne muihin että mulla ei ole koskaan ollut tarvetta ostaa itse huonekaluja kun aina uudella rakkaudella on ollut jo kalusteita jotka tulisi yhteiseen asuntoon (tai muuttaisin toisen asuntoon).
Mulla on ollut vaan kaksi parisuhdetta joista ensimmäinen kesti 8 vuotta, muutin kotoa teininä suoraan hänen luokseen.
Tämä toinen on kestänyt 2 vuotta.
Ikää mulla on 26 vuotta.
Ensimmäisen eron välissä asuin hetken isän luona ja sen jälkeen asumisyksikössä joka oli kalustettu, koska koin syyllisyyttä siitä että jos vaivaisin isää.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse muuta kuin patjan, tyynyn, peiton, lakanat, vähän astioita ja ehkä pimennysverhot. Siivoamiseen riittää lasta, rättejä, tiskiharja ja astianpesuainetta.
Ikeasta saa kaikkea todella edullisesti. Kirppareilta myös. Miksi hankkisit isomman kuin yksiön ja täyttäisit sen vielä tavaralla, jonka vangiksi lopulta jäisit?
Ainiin unohdin että mulla on moppi, ämpäri, pesuaineita ja imuri (plus vaihtopusseja). :D
Meillä on ylimääräisiä tyynyjä ja peittoja - sekä vanhan pienemmän sängyn peitteitä että ne voin hyvin nyysiä koska mies osti isomman sängyn vanhan tilalle niin ne eivät siihen mahdu.
En ole hankkimassa isompaa kuin yksiötä, vihaan tavaranpaljoutta ja laajaa pinta-alaa koska siivous pitää tehdä aina väkipakolla. D:
Mutta en myöskään halua masentua yksin neljän seinän sisällä pelkän patjan ja pienen pöydän kanssa. Joku sohvalla istuminen rankan päivän jälkeen on ihanaa ja matolla venyttely tuo jo niin suurta iloa ja energiaa.
Siksi sisustus ja kalustus on mulle nyt sellaiset kiinnostuksen kohteet.
Et tarvitse muuta kuin patjan, tyynyn, peiton, lakanat, vähän astioita ja ehkä pimennysverhot. Siivoamiseen riittää lasta, rättejä, tiskiharja ja astianpesuainetta.
Ikeasta saa kaikkea todella edullisesti. Kirppareilta myös. Miksi hankkisit isomman kuin yksiön ja täyttäisit sen vielä tavaralla, jonka vangiksi lopulta jäisit?