Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mies sanoo, ettei reagointini univajeeseen ole normaalia ja ihmettelee miten itse jaksaa paremmin vaikka on sentään kolmivuorotyössä
07.08.2019 |
Minä siis olen tokkurainen, hajamielinen, ruokahaluton ja päänsärkyinen jos pitää pärjätä joillain kahden tunnin yöunilla. Toisin kuin mies, josta ei paljoa huomaa vaikkei olisi nukkunut kuin 30 min.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei osaa ajatella toisen näkökulmasta.
Mulla on läheisiä, jotka puhuu univaikeuksista samalla tavalla. Yksi heistä sai myöhemmin vastaavia ongelmia, sitten yllättäen perpektiivi vaihtui.
Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ei tajua että ihmiset ja heidän sairautensa on yksilöllisiä. Jos kaksi työkaveria murtaa sormensa, onko molemmilla sama sormi, sama kipu ja samanlainen hermosto? Ei.
Valitettavasti jotkut ihmiset kuvittelee oikeasti että kahta murtunutta sormea, syöpiä, sydänkohtauksia, jne. pystyisi verrata keskenään. Ei voi. Jokainen murtuma, jokainennsyöpä ja jokainen sydänkohtaukseen johtanut tekijä on erilainen. Ja samoin se, joka niistä toipuu. Hänellä voi olla muitakin sairauksia, erilainen elämäntilanne, asuinolosuhteet tai mitä tahansa. Nämä voivat myös vaihdella saman henkilön kohdalla. Toisen tilanteen vertaaminen omaan on lähtökohtaisesti tyhmää.
Itse kestin valvomista paremmin nuorena. Nykyään voin pahoin jo alle 5h yöunista, siis kirjaimellisesti enkä pysty pitämään itseäni hereillä väkisin tai keskittymään, koska unohdan liian helposti.