En ostanut lapselle uusia kouluvaatteita
Menee vanhalla adidas hupparilla ja adidas housuilla kouluun. Miksi niitä olisi pitänyt ostaa?
Kommentit (7)
Ei ole ostettu "kouluvaatetta" täälläkään. Tyttö ei enää kasva (kuin ehkä jonkun satunnaisen sentin, oletan) joten pieneksikään ei ole jäänyt mitään. Ei meillä ole varsinaisesti koulun takia tai koulun alkuun koskaan mitään ostettu, vaan ihan sen takia, että (tai silloin kun) vaatetta ylipäänsä tarvitsee.
En minäkään. Vaatteita ostellaan kun tarvii. Nyt ei tarvi. On ne lemppari verkkarit ja puserot ja ne mahtuvat ja aina samat päällä heti kun pyykistä tulee.
Lukiolainen sai kahdet farkut, kun edelliset jo lyhyet lahkeista.
En minäkään kun ei mitään tarvittu.
En ostanut kahdelle lapselleni mitään, sillä he ostavat verkkokaupoista itse vaatteensa silloin kuin hyvää löytyy.
Nuorimman kanssa kävin eilen kenkäostoksilla, koska nykyiset lenkkarit olivat jo pienet. On ihan karmea katsottavaa miten nopeasti jonkun 13 vuotiaan jalka voi kasvaa. Loppusyksystä ostetut kengät olivat vielä alkukesällä ihan ok ja nyt ostimme kolme numeroa isommat lenkkarit! Myös pituutta oli poika kasvanut 3-4 senttiä kevään jälkeen ja sen takia piti ostaa jo aikaisemmin uusia housuja.
No eihän niitä tarvitsekaan ostaa, jos vaatteita on riittävä määrä. Mä tilasin lapselle pari uutta vaatetta, kun niitä oli liian vähän. Mutta viime vuonna, kun lapsi meni ekaluokalle, ostin hänelle Adidaksen verkkarit, kun olin luvannut, että sellaiset saa sitten ekaluokkalaisena.
En minäkään. Keväällä ostettiin pidempiä farkunlahkeita, kesän aikana ei mikään ole jäänyt pieneksi. Saahan niitä sitten vuoden aikana hankkia ihan riitämiin.
Viime vuoteen asti olen ostanut seuraavan koon aina alesta ennakkoon, nyt 12v tytölle taitaa olla viisaampaa hankkia sitä mukaa kun tarvitsee, että on sitten mieluisat. Toisekseen vaatetta ei enää tarvita niin paljoa, ei enää juurikaan sotkeudu ja käyttää kuitenkin vain muutamaa paitaa.