Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä naisia, jotka treenaavat itsepuolustusta?

Vierailija
06.08.2019 |

Ihan tosissaan? Hatun nosto teille. Pitäkää se.

M35

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki naiset peruskursseille!

Vierailija
2/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en treenaa. Tyttären pistin aikoinaan pikkutyttönä taekwondoon. Hän jätti sen kuitenkin teinivuosina, kuten nuoret usein tekevät harrastuksilleen. Nyt nuorena aikuisena hän treenaa taas. Musta vyö olisi kuulemma seuraava vyö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en treenaa. Tyttären pistin aikoinaan pikkutyttönä taekwondoon. Hän jätti sen kuitenkin teinivuosina, kuten nuoret usein tekevät harrastuksilleen. Nyt nuorena aikuisena hän treenaa taas. Musta vyö olisi kuulemma seuraava vyö. 

Kannattaa oikeesti sen treenat sellasia juttuja, joista oikeesti on hyötyä. Jolla päällekarkaajat tuhotaan. Koska näitähän Maria Ohisalo ja kumppanit on tänne lisää hommaamassa.

Vierailija
4/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitin jo varhaisteininä. Pitäisi kuulua kaikkien tyttöjen kasvatukseen mielestäni. Tuo turvallisuudentunnetta jos joutuu liikkumaan yksin pimeällä vaikka työmatkoilla.

Vierailija
5/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumopainia

Vierailija
6/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tieda lasketaanko, mutta potkunyrkkeilya harrastan. Uskoisin voivani kayttaa siita oppimiani taitoja myos itsepuolustukseen tarvittaessa. 

Vierailija
7/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe harrastavani ”itsepuolustusta” vaan ihan kamppailulajeja. Osassa olen jo hyvä, osassa vielä alkuvaiheessa kehityst.

T. Av mamma sininen vyö judossa, sininen taidossa, valkoinen hanska savatess

Ps. Luita murtuu ja mustaa silmää tulee, joten kyllä mielestäni treenaan ”tosissaan” ;)

Vierailija
8/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, esimerkiksi se perinteinen karate ei kyllä anna mitään oikeita taitoja itsepuolustukseen.

Vierailija
9/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts Suomen krav maga liiton sivuilta lähin seura. Lajissa ei kilpailla, vaan treenataan itsepuolustusta.

Vierailija
10/10 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ninjamamma (20v kamppailulajeja) ja vetänyt useita itsepuolustuskursseja. Aina kaikissa kamppailulajeissa ei opeteta itsepuolustukseen sopivia juttuja joten ihan kurssilla käynti kannattaa. Olen itse kouluttanut paljon esim sote-alan henkilökuntaa.

Kursseilla opetellaan esim apuvälineiden käyttöä (mitä nyt mukana siis yleensä sartuu olemaan, laukku, sateenvarjo, avainnippu - ja sitä nippua ei nyt kilistellä!) ja ennekaikkea eräänlaisia kipupisteitä, joihin äkillinen lyönti tai painallus sattuu ja lamauttaa. Tärkeintä on kuitenkin mielestäni se että opitaan irrottautumaan. Kuristusotteesta, kädet selän takana otteesta, ranneotteesta. Tähän se nimittäin joskus tyssää tositilanteessa vaikka olisi kamppailulajeja taustalla. Jos et pääse irti, et voi taistella.