Miksi vanhemmat ihmiset, ehkä n.+55v ovat aina niin pahantuulisia kyylääjiä?
Siinähän se otsikossa jo tulikin. Erityisesti vanhemmat naiset, mikä risoo? Vituttaako kun oma nuoruus on muisto vain? Ei se tuijottamalla takaisin tule.
Kommentit (37)
Voi p, alkaako muakin kiinnostaa kyylääminen viiden vuoden päästä :/ Pahantuulinen olen jo, olen usein niin väsynyt. Silloin ei jaksa ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. 55+ ikäiset naiset osaa olla hirveitä.
Kaikista vaikeimpia asiakkaita, kohtaan heitä päivittäin töissä joten kokemusta on.T. Myyjä 44v
Sinulla on vielä 11+ vuotta aikaa, kunnes sinusta tulee vaikea myyjä... vai oletko jo :D
Ettepä nuoret naiset ymmärrä miten typerältä se jatkuva selittäminen kuulostaa, oikein melusaastetta. Koko ajan pitää selittää jotain puhelimeen. Kuulostatte idiooteilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sua nyt on kyylänny? En usko, että kukaan.
Ap ei ilmeisesti ymmärrä sitä, että maan vetovoima ja ihokudoksen ikääntyminen muuttavat ulkonäköä. Hyvinkin positiivinen ihminen voi alkaa näyttää surulliselta tai jopa vihaiselta kun posket ja silmäluomet alkavat roikkua.
Ap:n esille ottaman ikäryhmän edustajana voin todeta, ettei minua kiinnosta kyylätä ketään koska ihan omassa elämässä riittää yllin kyllin tekemistä. Se, että katsoo jotain paikkaa tai tavaraa etsiessään valahtaneella naamalla nuoreen ihmiseen päin ei ole kyyläämistä. Kun näkökin on vielä heikentynyt sitten nuoruusvuosien on kyllä täysi työ puljata silmälasien kanssa koska en voi käyttää kaksitehoja. En näe niillä mihin astun! Jos sitten ilman silmälaseja lepuutan silmiäni välillä kaupassa markettilukulasien käytön lomassa ja katson likinäköisillä silmilläni johonkin ihmiseen päin, niin se ei ole kyyläämistä vaikka niin kuvittelette.
Vierailija kirjoitti:
Ettepä nuoret naiset ymmärrä miten typerältä se jatkuva selittäminen kuulostaa, oikein melusaastetta. Koko ajan pitää selittää jotain puhelimeen. Kuulostatte idiooteilta.
Harmittaako olla riipputissi ja vanha harppu. Siltä kuulostaa.
minulla on täysin toisenlaiset kokemukset. olen huomannut vanhempien ihmisten suvaitsevaisempia ja leppoisempia kuin nuoremmat.
Vierailija kirjoitti:
Myös riipputissiset harakan kuuloiset vanhusnaiset ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. 55+ ikäiset naiset osaa olla hirveitä.
Kaikista vaikeimpia asiakkaita, kohtaan heitä päivittäin töissä joten kokemusta on.T. Myyjä 44v
Aika erikoista! Valitsen ostokseni, tervehdin, maksan ja kiitän sekä toivotan hyvää päivänjatkoa. Siitä sitten menee herne nenään?
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ikäluokat (sodan jälkeiset) ovat pullamössöä jotka saaneet kaiken työuraa myöten kuin Manu illallisen.
Ai suuret ikäluokat. He alkavat olla 7-kymppisiä, ja tuskin heidän elämänsä ruusuilla tanssimista on ollut sodassa traumatisoituneiden vanhempien kasvattamina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ahdistaa, kun alkaa sekä fyysinen että älyllinen ote irrota elämästä pikkuhiljaa. Pelottaa kun ei enää pysy mukana tekniikassa ja uusissa jutuissa. Sitten pitää äimistellä ihmisiä, puuttua heidän tekemisiinsä ja mennä kauppojen kassoille kiusaamaan puolustuskyvyttömiä asiakaspalvelijoita. Tai puhelimessa uhotaan, että poikani on juristina Tukholmassa, eikö tätä asiaa nyt saa järjestettyä minulle eri tavalla kuin kaikille muille.
Voi voi. Kylläpä teillä nuoremmilla on hankalat ajat tiedossa, kun pitää paimentaa meitä fyysisen ja älyllisen otteen kadottaneita 55+-vuotiaita, jotka mellastavat kaupoissa ja uhkailevat. Paimentakaa vaan, jos siltä tuntuu. Minä mummo menen jumppaamaan tai uimaan työpäivän päälle huoletonna, ilman että tarvitsee neuvotella, kuka hakee lapset hoidosta tai laittaa perheelle ruokaa. Yöllä ei kukaan herätä, kun on nähnyt painajaisia, ei tarvitse setviä riitoja, hankkia menoihin lapsenvahtia eikä vastata ainoaankaan Wilma- viestiin. Jess! Siivoaminenkin on helppoa, kun ei tarvitse raivata leluvuorta ensin tieltä. Tai jos siivoaminen ei huvita, voin ostaa kotisiivoukseen. Rahaa nyt on, kun asunto on maksettu eikä kaksi vanhenevaa niin paljon kuluta. Naama toki roikkuu ja saatan näyttää vähän nyrpeältä, mutta so what. Jos joku ottaa henkilökohtaisesti, se on sen ongelma.
Sen takia, koska tässä iässä me naiset ollaan jo saatu sitä itsetuntoa, mikä nuorempana puuttui ja oireili mm. kuvitteluna, että vanhemmat kyylää.
Ja me ei enää anneta toisten määräillä eikä suostuta kynnysmatoiksi eikä olemaan mielinkielin muille.
Onko nämä naisten kirjoittamia?? Todella rankkaa tietyn ikäisten naisten niputtamista. Joka ikäluokassa on kaikenlaisia ihmisiä. Itse ole 56 vee enkä koskaan ole töykeä asiakaspalveluhenkilölle tai yleensä kenelläkään. En ole käyttänyt myöskään hormonikorvaushoitoa, koska vaihdevuodet ovat normaali, naisen elämään kuuluva vaihe eikä sairaus. Ei sitä miksikään raivohulluksi muutu, vaikka se yleensä miesten selitys kaikkeen onkin.
Nainen on yksilö kaikenikäisenä. Eli veemäinen tai sitten rento elämästä nauttija ja kaikkea siltä väliltä.
Jos ap kokee tulevansa ikävällä tavalla kyylätyksi, niin olisiko mahdollista, että asenteesi vuoksi itse katsot niin vihamielisesti, että siihen ei pysty hymyllä vastaamaan. Tiedät varmasti sanonnan niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Lopuksi vielä, kaikki me ikäännymme, se miten, on jokaisesta itsestä kiinni. Emme ole samaa massaa minkään ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, koska tässä iässä me naiset ollaan jo saatu sitä itsetuntoa, mikä nuorempana puuttui ja oireili mm. kuvitteluna, että vanhemmat kyylää.
Ja me ei enää anneta toisten määräillä eikä suostuta kynnysmatoiksi eikä olemaan mielinkielin muille.
Kaikkien kannattaisi katsoa Areenasta elokuva Nina Frisk. Siinä sukeutui kynnysmattona olevasta läheisriippuvaisesta aikuisempi nainen. Sama Sofia näyttelee, joka oli Saga Noen sarjassa Silta.
Aika hoitaa tämän ongelman. Pian nämä vanhemmat kuolla kupsahtavat ja sitten te nyt nuoremmat voitte käyttäytyä paremmin, kun tekin saavutatte tuon korkean iän.
Itse en vanhana enää jaksa enää kovin pienestä asiasta valittaa. Olen väsynyt jo valituksiin. Samalla itsekseni seuraan nuorisoa ja heidän ihmettelyjään, koska en voi olla niitä kuulematta ja näkemättä.
Hei ap! Itse olen vanha eukko, 56v. En koskaan arvostele nuoria, en ole kateellinen nuorille. Työpaikassani on nuoria ja vanhoja, koen sen rikkaudeksi. Emme me kaikki mummo-iässä olevat ole tiukkapipoja. Itse pärjään nuorten seurassa. Nuorilta oppii ja ehkä meiltä "mummoiltakin voi oppia jotain". Rakastan työpaikkamme nuoria
😀
Mä en ainakaan enää jaksaisi elää nuoruutta uudelleen. On se ollut sen verran uuvuttavaa, että ihan mielelläni siirryn syrjään miesmarkkinoilta ja toivon mukaan myös jossain vaiheessa työmarkkinoiltakin. Siellä ei ole enää mitään ihmeellistä tarjottavaa vanhalle ihmiselle.
Vanhat ikäluokat (sodan jälkeiset) ovat pullamössöä jotka saaneet kaiken työuraa myöten kuin Manu illallisen.