Naapurin 18v poika meinasi ajaa autolla 5v yli. Hänen äitinsä..
suhtautui asiaan melko tylysti. Sanoin tälle teinin äidille että toivoisin jatkossa rauhallisempaa ajotyyliä pihaan tullessa/lähtiessä. Näkyvyys on huono ja pihapiirissä ei ole totuttu lapsiin ennen kuin me muutimme.
Äiti tokasi oikein vittumaisena että voi niille lapsillekin sanoa että varoo. Että on itsekin meinannut ajaa yli kun pihalla pyöräilevät.
Wtf?!
Ei kysellyt ollenkaan tarkemmin tilannetta. Ei pahoitellut, ei ollut huolestunut, ei mitään empatiaa. Itse näin tilanteen ja oli 100% teinin vika; ei edes nähnyt lasta kun kaahasi pihasta pois. Itse olin koko illan shokissa tilanteesta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilimme kaupasta kotiin. Olimme juuri tulossa piha-alueelle, lapsi edellä kun tämä teini kaahasi vastaan. Ehdin huutaa ja lapsi ehti väistää. Ap
Jos lapsesi pyöräilee sellaisissa paikoissa missä liikkuu myös autoja niin opeta nyt ihmeessä sille lapselle, että ajetaan reunassa, ei keskellä!
Nyt ilmeisesti pyöräili keskellä, koska jouduit opastamaan lastasi väistäminen suhteen.
Varovaisuutta kannattaa opettaa lapsille, meidänkin pihassa lapset pyöräilevät sinne tänne varomatta ollenkaan. Pensaiden takaa täysillä suoraan eteen jne.
Eli 5-vuotiaalta odotetaan täydellistä liikennesääntöjen hallitsemista mutta 18v autokoulun käynyt voi hiukan fiilistellä tehoja ilman sen kummempaa huolta muista kanssaeläjistä. Tämä selvä, kiitos! Ap
Meilläkin tosi usein parkkipaikalla näkee lapsia potkulaudoilla ja pyörillä pyörimässä autojen välissä ja takana. Muuta pihaa on vaikka muille jakaa ja iso koulun piha vieressä mutta silti pitää pyöriä siinä parkkipaikalla.
Vedä nyrkillä naamaan ja sano, että olisit varonut.
Nuo kakarat ei paljon katsele onko kukaan vaarassa jäädä alle. Olettavat vaan että edestä sinkoillaan pois. Viimeksi eräs nuori teiden sankari meinasi teilata suojatietä ylittävän muksun. Kaksi kaistaa, toinen auto pysähtyi päästämään tien ylitse, kaaharikakara taas vähät välitti liikennesäännöistä. Ajoi vielä reippaasti ylinopeutta! Ehti onneksi jarruttaa kun tajusi että suojatietä ollaan ylittämässä. Onneksi se muksu selvisi säikähdyksellä..