Työtarjouksessa puolet pienempi palkka kuin ansiosidonnainen työttömyysturvani
Sain potkut hyväpalkkaisesta työstä kun vastustin pomon työtehtävää, nyt nostan ansiosidonnaista 2200 euroa kuukaudessa. Tuli työtarjous työpaikasta, jossa palkka on 1380 euroa kuukaudessa. Miksi ihmeessä hyväksyisin? Menetän vapaa-aikani ja melkein tonnin joka kuukausi. Jos olen elätti, olen ylpeydellä sellainen ja minulla on syyni.
Kommentit (41)
Ei mitään järkeä Suomessa tehdä töitä jollain 1300e "palkalla".
Elinikäni olen töitä tehnyt ja ikinä ei ole tarvinnut tyytyä alle 2500e palkkaan. Alle sen en nosta takamusta penkistä.
Nyt kun ikää kertynyt niin en alle 3000e hommiin mene. Ja aina on palkanmaksajia riittänyt kun etsii. Nuo 1300e paikat ansaitsevat kuolla pystyyn, säälittävää hyväksikäyttöä.
Onneksi liitto maksaa tuon eikä veronmaksajat.
Älä ota sitten, ota karenssi!
Oulussa paperitehdas irtisanoo satoja, tulee monille yllätyksemä, että heidän koulutuksellaan ei yli 10€/h duunia enää löydy.
Tervetuloa oikeaan maailmaan kuplan puhjettua!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan veronmaksajat maksavat ansiosidonnaisesta työttömyyskorvauksesta valtaosan. Liitto maksaa siitä alle 10 %.
Sano ei, niin menetät ansiosidonnaisesikin.
Jos nostaa ansiosidonnaista ja saa te-toimistolta työtarjouksen täytyy laittaa hakemus paikkaan ja jos pääsee haastatteluun ja tulee vielä valituksi on paikka otettava vastaan. Muuten menee ansiosidonnainen poikki ja tulee ainakin 90 päivän karenssi. Ei siis kannattaisi levennellä, tietty jos on varaa olla ilman ansiosidonnaista tuo nelisen kuukautta niin eihän siinä mitään....
Millainen työtarjous? Onko paikka sinun, jos sanot kyllä vai oletko saanut kehotuksen hakea paikkaa, jota hakee 50 muutakin? Luultavasti olet ylikoulutettu ja sinulla on työkokemus väärältä alalta, niin et kelpaa. Voit puhua haastattelussa totta ja sanoa, että haet koko ajan koulutustasi vastaavaa työtä. Todenpuhumisesta ei voi seurata vaikeuksia työkkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Elinikäni olen töitä tehnyt ja ikinä ei ole tarvinnut tyytyä alle 2500e palkkaan. Alle sen en nosta takamusta penkistä.
Nyt kun ikää kertynyt niin en alle 3000e hommiin mene. Ja aina on palkanmaksajia riittänyt kun etsii. Nuo 1300e paikat ansaitsevat kuolla pystyyn, säälittävää hyväksikäyttöä.
Jos olen 10 vuotta opiskellut alaa ja akateemisesti kouluttautunut, ajattelen että nuo hanttihommat kuuluu muille. Ei sillä, etteikö ne yhteiskunnallisesti tärkeitä olisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan veronmaksajat maksavat ansiosidonnaisesta työttömyyskorvauksesta valtaosan. Liitto maksaa siitä alle 10 %.
Jäsenmaksut taitavat kattaa 5,5 prosenttia..... Työttömyysvakuutusmaksuilla ja veroilla me työssäkäyvät rahoitamme työttömien elon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja juuri tästä syystä ansiosidonnainen pitäisi poistaa. Hirveää sosialismia. Eliitin työttömyysturva on korkeampi koska eliitti on "parempaa väkeä". Perkele.
Ansiosidonnainen on omalla työnteolla ansaittu.
Työttömien tuet pitäisi poistaa.
Kuinka moni täällä majaileva somali on lusmuillut koko elämänsä.
Tarkoittaako työtarjous sitä, että sinut on jo valittu?
Jos tarjous on avoin haettavissa oleva paikka, niin voit hakea huoletta. Sinua ei valita kyseiseen paikkaan. Olet ylikoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen 10 vuotta opiskellut alaa ja akateemisesti kouluttautunut, ajattelen että nuo hanttihommat kuuluu muille. Ei sillä, etteikö ne yhteiskunnallisesti tärkeitä olisi. Ap
Tuskin sinä kelpaat työnantajalle, mutta voisitko vastata ketjussa esitettyihin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Jos nostaa ansiosidonnaista ja saa te-toimistolta työtarjouksen täytyy laittaa hakemus paikkaan ja jos pääsee haastatteluun ja tulee vielä valituksi on paikka otettava vastaan. Muuten menee ansiosidonnainen poikki ja tulee ainakin 90 päivän karenssi. Ei siis kannattaisi levennellä, tietty jos on varaa olla ilman ansiosidonnaista tuo nelisen kuukautta niin eihän siinä mitään....
Aika huono juttu. CV:ni on sellainen, että varmaan kaikkialle huolittaisiin, mutta en yksinkertaisesti halua noita paikkoja. Kai näistä ansoista on jollakin tavalla mahdollista kikkailla pois. Ap
Aikoinaan eräs firma luuli saavansa minut lähes aloittelevan inssin liksalla hommiin "kun oli niin työnantajan markkinat". Totesin päin naamaa että saavat kyllä etsiä jonkun toisen persraisqattavaksi.
Toivottelivat ivallisesti onnea parempiliksaisen homman etsintään, kun olin työtön. Kaksi kk myöhemmin olin 35% paremmalla tarjouksella töissä, ei sekään ollut.
Tänään, reilut kaksi vuotta (ja kaksi duunipaikan vaihdosta) myöhemmin olen ~3x liksalla tuohon esitettyyn perrsrrtarjoukseen nähden.
Joten _ei missään_ nimessä tuollaiseen paikkaan joka edes kehtaa yrittää väkeä hommiin noilla liksoilla, jos markkinoilla on tilausta työpanokselle kunnon liksalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Kaikki työttömät saavat peruspäivärahan määräisen summan, joka rahoitetaan verotuloilla. Ansiodionnaisessa sen päälle tuleva osuus (vaihtelee henkiön ennen työttömyyttä saadun palkan ja muiden tekijöiden mukaan) maksetaan työnantajilta ja työntekijöiltä kerätyillä työttömyysvakuutusmaksuilla.
Eli äläpä levittele väärää tietoa.
Työkkärissä ei missään kohdassa kysellä palkkatoivomuksia eikä siellä tiedetä kenenkään ansiosidonnaisen määrää. Tuon tuloluokan porukka menee tavallisesti töihin alle 3 kk kuluessa, joten vaikuttaa siltä, että verkostosi eivät ole ihan kunnossa. Bruttotulosi on olleet reilusti yli 5000 e/kk, joten kuvittelisi, että olisit verkostoitunut töissäollessasi kuten muutkin.
Miten ihmeessä sinulle on tarjottu jotain hanttihommaa jos olet akateemisesti kouluttautunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono juttu. CV:ni on sellainen, että varmaan kaikkialle huolittaisiin, mutta en yksinkertaisesti halua noita paikkoja. Kai näistä ansoista on jollakin tavalla mahdollista kikkailla pois. Ap
Tulet kyllä huomaamaan, että et todellakaan ole joka paikkaan se halutuin vaihtoehto.
Ansiosidonnainen pitäisi poistaa kokonaan. Jos ei tavalliset työt maistu, voi voi.