Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko itse tarpeeksi älykäs toimimaan ministerinä?

Vierailija
06.08.2019 |

Kun nyt huomioidaan millaiset ihmiset ja millaisella koulutuksella jotkut ovat ministereinä toimineet eli Eva Biaudet. Merja Kyllönen, Hanna Mäntylä ja Tanja Karpela mm.

Helpommalta hommalta vaikuttaa kuin poliittisena nimityksenä annettu Mäntylän duuni jossain sihteeristössä jonka takia luopui koko kansanedustajuudesta ja jota ei sitten lopulta handlannut.

Kun kuitenkin älyn yleensä katsotaan ja on tieteellisesti toistuvasti todettu vaikuttavan työssä pärjäämiseen. Itse olen saanut käsityksen, että ministerin duunissa on avuksi hyvä esiintymiskyky ja suuri määrä avustajia ja asiantuntijoita sekä tiettyä poliittista kokemusta jota saa kansanedustajan työstä muutenkin. Eikä juuri muuta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo tuota touhua niin männynkäpykin tekisi parempaa työtä.

Vierailija
2/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Omassa elämässä mahdollisuus poliitikon työhön eliminoitui varmaan jo peruskouluiässä. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa, eikä kiinnosta vieläkään. Poliitikon työ vaikuttaa hyvin epäkiitolliselta, turhauttavalta ja aikaavievältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisin riittävän älykäs, mutta muut ominaisuudet eivät sitten kyllä tue ministerin tehtäviä.

Vierailija
4/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En pidä itseäni tyhmänä, mutta ministeriksi ei olisi mitään edellytyksiä.

Vierailija
5/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos vertailukohteena ovat edellisen hallituksen sketsiryhmä, niin todellakin :D

Itse asiassa olen niin Dunning-Kruger-efektin sokaisema, että omasta mielestäni olisin varmasti loistava ministeri. Mutta niin taisivat sketsiryhmän jäsenetkin omasta mielestään olla.

Vierailija
6/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan älykkäämpi, kuin hömöimmät virassa toimineet ministerimme. Korkeintaan joku pilipali ministerin pesti voisi mennä käytännössä, ja silti joutuisin käytännössä käymään kännissä töissä, että ei jännittäisi pitää puheita. Kyllä keskeisten ministereiden voisi toivoa olevan oikeasti poikkeuksellisen älykkäitä, esiintymistaitoisia ja moraalisesti vastuullisia. Harvoin meillä vaan nuo kaikki kohtaa samassa ministerissä.

Vierailija
7/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenne- ja viestintäministerinä tai sisäministerinä voisin olla jo koulutuksen & varusmiespalveluksen perusteella tarpeeksi pätevä.

Erityisesti Raja saisi lisää resursseja eikä minulla pettäisi kantti samalla tavalla kuin eräällä tapauksella muutama vuosi sitten.

Vierailija
8/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tarpeeksi ellen liikaakin. Kepillä saisi huitoa ukkoja ympäriltä. Siksi ei tälle.

Vierailija
9/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tarpeeksi ellen liikaakin. Kepillä saisi huitoa ukkoja ympäriltä. Siksi ei tälle.

Tosin puolustusministeriksi voisin olla oikein sopiva. Mikäpä sen kivempi kuin tarkastaa joukkoja :)

Vierailija
10/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ajattelee Marja Kyllöstä, Jari Lindströmiä niin en missään mielessä kykene heidän loistokkaaseen älykkyyteen

Vierailija
11/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta olisin kuitenkin liian komea ministeriksi ja naiset jäisivät kuola valuen katsomaan minua, eivätkä kuulisi ollenkaan mitä minulla on sanottavaa.

Vierailija
12/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
13/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeasakaali kirjoitti:

Joo mutta olisin kuitenkin liian komea ministeriksi ja naiset jäisivät kuola valuen katsomaan minua, eivätkä kuulisi ollenkaan mitä minulla on sanottavaa.

Se yksi puolustusministeri Hägglund oli kyllä komea!

Vierailija
14/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta olen liian rehellinen ministeriksi.

Vierailija
15/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vaikka lisään , että tietoa pitäisi olla siitä kyseisestä alueesta, erittäin hyvä kokonaiskuva, sekä näkemys ja ymmärrys mikä on tärkeää. Esimerkiksi puolustusministeriksi minua ei ehkei kannattaisi valita, koska tietosisältö ei ole niistä asioista kummoinen. Mutta terveys- tai jopa valtionvarainministerinä saattaisin pärjätäkin. :D

Vierailija
16/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hommassa lehmän hermoista voi olla enemmän apua kuin huippuälystä.

Vierailija
17/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisin liian älykäs sinne. Vaikuttaa siltä, että varsinkin ministeriksi päästäkseen on oltava hieman yksinkertainen. 

Vierailija
18/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin yksi lysti, kuka on ministerinä.

Ministeriöiden kansliapäälliköt on niitä, joilla on todellinen valta.

Ministerit vaihtuu mutta kansliapäälliköt pysyy. 

Vierailija
19/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, olenhan ylioppilas.

Vierailija
20/21 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kanssa älyllä ole mitään tekemistä. Tarpeeksi henkilökohtaisia kannattajia ja oikean puolueen jäsenkirja, niin paikka on kutakuinkin varma. Mitään suoriutumis arviointiahan hommassa ei ole ja kallispalkkausia kavereita (myös oikean puolueen jäsenkirjat) tekemään vähätkin työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän