Olisitko itse tarpeeksi älykäs toimimaan ministerinä?
Kun nyt huomioidaan millaiset ihmiset ja millaisella koulutuksella jotkut ovat ministereinä toimineet eli Eva Biaudet. Merja Kyllönen, Hanna Mäntylä ja Tanja Karpela mm.
Helpommalta hommalta vaikuttaa kuin poliittisena nimityksenä annettu Mäntylän duuni jossain sihteeristössä jonka takia luopui koko kansanedustajuudesta ja jota ei sitten lopulta handlannut.
Kun kuitenkin älyn yleensä katsotaan ja on tieteellisesti toistuvasti todettu vaikuttavan työssä pärjäämiseen. Itse olen saanut käsityksen, että ministerin duunissa on avuksi hyvä esiintymiskyky ja suuri määrä avustajia ja asiantuntijoita sekä tiettyä poliittista kokemusta jota saa kansanedustajan työstä muutenkin. Eikä juuri muuta.
Olisin, mutta en kestäisi päivääkään noita hommia. En jaksaisi miettiä joka sanomistani kun silti olisi jatkuva pskamyrsky kaikesta. Kävisin varmaan jo viikossa jonkun tahallaan länkyttävän politiikantoimittajan raiveleihin, sillä en voi sietää tahallista vääristelyä ja pikkumaisuutta. Yrittäisit hoitaa maan asioita ja aina olisi joku urpo kintereillä vttuilemassa ja nssimassa pilkkua, huh ei sentään.