Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun Kelan maksukatto ylittyy, pitääkö itse toimia?

Vierailija
06.08.2019 |

Tuleeko sairaalamaksut kotiin ja ne pitää maksaa? Mitä sitten pitää tehdä? Vai eikö maksuja tule?

Kyseessä pitkä sairaalajakso.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavimman vastauksen saat soittamalla Kelaan, jolloin voidaan käsitellä juuri sinun asiasi. Myös Kelan nettisivujen kautta voit ottaa yhteyttä kirjautumalla palvelusivuille pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Vierailija
2/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaalan maksukatto liity Kelaan millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen googlannut sekä hus:ia että kelaa. Siellä puhutaan samasta maksukatosta. Mietin vain järjestystä, kuka tekee mitäkin missä vaiheessa.

Totta kai saan tiedon suoraan kelalta. Suurimpaan osaan av:n kysymyksistä on tieto jossain muualla.

Vierailija
4/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tilata itse se vihreä kortti. Automaattisesti ei tapahdu mitään. Itselläni ainakin luki Kelan kirjeessä yhteystiedot minne piti soittaa, kun maksukatto täyttyi.

Vierailija
5/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaalan maksukatto liity Kelaan millään tavalla.

Kela on kaikessa mukana. 

Vierailija
6/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensin kelaan, jonka jälkeen yhteys kuntasi sosiaalitoimeen josta saat apua ja neuvoa.

Vierailija
7/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sen sairaalan laskutukseen missä se on tullut täyteen.

Vierailija
9/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sairaalasta tulleen laskun mukana monisteen, jossa kerrottiin maksukaton ylittyneen ja pyydettiin olemaan yhteydessä sairaalan laskutukseen ennen laskun maksamista. Mukana oli puhelinnumero, johon soitin. Sieltä lähetettiin uusi lasku ja sen mukana ns. vihreä kortti, jolla saa vapautuksen tk-maksuista loppuvuodeksi. HUSin alueella maksetaan kuitenkin vielä loppuvuosi mahdollisista sairaalavuorokausista, eli 17,90 EUR (normaalisti noin 50 EUR).