Tiesitkö että peräpukamia tulee vain länsimaalaisesti kakkaajille.
Johtuen siitä asennosta.
Tutkijan (kirja) mukaan siihen auttaa jos laittaa jalkojen alle asentoa muuttavan, korottavan pallin.
Kommentit (21)
Minulle tuli peräpukamia synnytyksessä.
Voit googlata "Suoliston salaisuus" kirjan ja saat tarkemmat tiedot. Löytynee kirjastostasi.
Ja vielä parempi olisi (kirjan mukaan) kakkia kyyryasennossa, mutta taitaa olla meillä ne lihakset surkastuneet että pääsee kyykystä ylös. Olisi parempi harjoittaa ensin niitä lihaksia.
Minä asuin Aasiassa ja sain peräpukamia, koska en käyttänyt wc-paperia pyyhkimiseen. Käytin vesisuihkua pyllyn pesemiseen. Pylly oli aina hyvin puhdas, mutta peräpukamat vaivasivat.
Suomessa rupesin käyttämään paperia ja pukamat hävisivät. Peräaukon pitääkin olla likainen koska se on ollut miljoonia vuosia likainen eikä sen luonnollista tilaa saa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli peräpukamia synnytyksessä.
Otsikko olisi pitänyt olla:
"Niille joille tulee peräpukamia kakatessa , se johtuu länsimaisesta asennosta suorittaa se."
Haukotus, voi teitä tuija-liisoja.
Ainoa oikea tapa kakata on arabialainen: hiekkakuoppaan, ja putsaus vasemmalla kädellä.
Sillä voi sitten tehdä kuffareille ruokaa, jos haluaa osoittaa paremmuutensa! Hih.
Taas yksi puoskarijulkaisu.
Esitä poikkeava näkemys, perusajatuksena se, että vaivan aiheuttaa länsimainem elämäntapa.
Esitä ratkaisuksi jotain kehitysmaan tapaa.
Tuttu kaava.
Länsimaissa esiintyy syöpää, koska ruoka on huonoa ha epäluonnollista.
Mennään kurjaan intialaiseen maalaiskylään ja kysytään, onko täällä paljon syöpää.
No niin, nyt meidän pitää alkaa elää kuin nuo resupekat ja olemme terveitä ja onnellisia.
Hah, syyllistyinpä kielioppivirheeseen, josta moitin lapsiani....
Eikö niitä tule myös peppuseksinvastaanottajille?
Sillä ei ole mitään tekemistä kulttuurin tms kanssa, se on vain ihmisen rakenne ja mennee muutama miljoonan vuosi että rakenne muuttuu tuoliasentoon sopivaksi.
Taisi olla väärä foorumi jakaa viisauden helmiä. =D
En syytä, en kiitä.
=D
Minä kun taas luulin, että pukamat ovat vain ja ainoastaan Salkkarillista elämäntapaa viettävillä...
(20 vuotta a naa li pa no a tauotta putkeen)
Minä sain pukamat Sannin Halipulaa kuuntelemalla.
Mitähän naapuri sanoisi, jos kyykkykakalta aamuisin morjenstaisi483
Me ollaan ostettu Ikeasta koroke lastenosastolta. Vaikka se on tarkoitettu lapsille, myös me aikuiset käytämme sitä, kun istumme vessanpöntöllä. Ei ole koskaan ollu peräpukamia.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/foersiktig-lastenjakkara-valkoinen-vihreae…
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan ostettu Ikeasta koroke lastenosastolta. Vaikka se on tarkoitettu lapsille, myös me aikuiset käytämme sitä, kun istumme vessanpöntöllä. Ei ole koskaan ollu peräpukamia.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/foersiktig-lastenjakkara-valkoinen-vihreae…
Minä soittelen trumpettia paskoessani. Ei ole koskaan ollut peräpukamia. Täytyy johtua siitä.
Minulla ei ole koskaan ollut peräpukamia vaikka p.a.skanna vessanpönttöön ja olen ollut raskaana ja synnyttänyt kolmesti. Elintavoilla ja taipumuksella lienee vaikutusta, tuurillakin. Jos joku kärsii loputtomista pukamista niin kyykkykakkaamista sopii toki kokeilla. Kyykkypissaaminen/kakkaaminen on myös hyväksi lantionpohjan lihaksille. Se treenaa samalla lantionpohjaa ja pakaroita. Varmaan myös ekologista riippuen onko ulosteessa lääkejäämiä ja ulostatko kompostiin vai huuhteletko jäteviemäriin. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä parempi olisi (kirjan mukaan) kakkia kyyryasennossa, mutta taitaa olla meillä ne lihakset surkastuneet että pääsee kyykystä ylös. Olisi parempi harjoittaa ensin niitä lihaksia.
Kyyry ja kyykky ovat kaksi täysin eri asiaa. Puhut ilmeisesti tässä kyykkyasennosta. Kyyryssä ollaan, kun etukroppa(kin) painuu kyyryyn.
Itse olen lapsesta asti käynyt kyykkyp*skalla. Huomasin joskus lapsena että niin on paljon helpompi ja mukavampi käydä kakalla. Saattaa olla outoa vai onko? Tosin eipä siellä vessassa kukaan katsele.
Miten ja missä tätä on tutkittu?