Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira alkoi yhtäkkiä valittamaan kipua

Vierailija
06.08.2019 |

Eilen koirani oli ilmeisesti satuttanut itsensä, kun valittaa kipua liikkuessaan. Ei onnu, minkään paikan koskemista ei arista, mutta liikkuminen sattuu. Hyppää sängylle, juoksee kun ovi avataan mutta huutaa kivusta niin tehdessään. En ole vielä soittanut eläinlääkärille, katsoin yön yli miten etenee, todennäköisesti on sählätessään nuoren koiran kanssa venäyttänyt jonkun paikan. Tuskin tämä selviää kuin kuvaamalla, ja tuntuu aika hölmöltä kuvauttaa venähdystä.

Koiran on 5-vuotias suursnautseri, joka on aiemminkin sählätessään satuttanut itseään. Olisiko jotain käsikauppakipulääkettä jota voisin antaa kun seuraan paraneeko levolla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi itsekään heti lääkäriin kun ei kerran onnu, ole kipeä jatkuvasti vaan vain liikkeessä jne mikä viittaa lähinnä venähdykseen.

Täältä ohjeet ihmisten kipulääkkeiden annostuksesta koiralle painokilojen mukaan. Ketoprofeenia olen itse käyttänyt.

https://www.katiska.info/terveys/laakkeet-terveys/ihmisten-kipulaakkeet/

Vierailija
2/4 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis aspiriini ja disperiini sopii myös koirille. Menisiköhän ton kokoiselle koiralle yksi tabletti kerralla, en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ell ja pyydä josko saisit reseptin särkylääkkeeseen. Meidän ell ei tykännyt yhtään kun kerran olin jonkun netistä löytyneen ohjeen mukaan antanut ihmisten särkylääkettä meidän koiralle. Selitti jotain ettei ne sovi eläimille, mutta en muista enää miksi. Aina sen jälkeen pidin sitten vähän varalla kotona tai reissussa jos tarvitseekin.

Vierailija
4/4 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ell ja pyydä josko saisit reseptin särkylääkkeeseen. Meidän ell ei tykännyt yhtään kun kerran olin jonkun netistä löytyneen ohjeen mukaan antanut ihmisten särkylääkettä meidän koiralle. Selitti jotain ettei ne sovi eläimille, mutta en muista enää miksi. Aina sen jälkeen pidin sitten vähän varalla kotona tai reissussa jos tarvitseekin.

Useimmat eläinlääkärit ei kirjoita puhelinreseptejä ainakaan jos kyseessä ei ole tuttu potilas ja vaiva, johon reseptiä uusitaan. 

Ihmisten lääkkeet ei tosiaan sovi koiralle pitkäaikaiskäyttöön, mutta muutama päivä on ihan ok. Esim. ketoprofeeni (Ketorinin vaikuttava aine) on varsin läheistä sukua koiria varten kehitetylle karprofeenille. 

Sinänsä hassua, että ihminen voi itselleen ostaa tuosta vaan särkylääkkeen, mikä on tietysti ok koska on paljon vaarattomia itsestään ohimeneviä särkyjä joiden takia olisi ihan älytöntä mennä lääkäriin kuten jännityspäänsärky tai lihaskivut, mutta koiraa varten ei voi ostaa koiran kipulääkkeitä vaikka yhtä lailla niillä voi olla vastaavia kipuja joskus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi