Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuleko joku oikeasti

Vierailija
05.08.2019 |

että rasvan määrä kehossa ei vähene, jos syö vähemmän kuin kuluttaa.

Vähenee=peukku ylös
Ei vähene=peukku alas

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku suuhun vaihtoehto puuttui

Vierailija
2/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6kk syönyt vähemmän kuin kulutan. Lasken kalorit, punnitsen ruuan, olen lisännyt liikuntaa ym. Mitään ei ole tapahtunut, joten peukku alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 6kk syönyt vähemmän kuin kulutan. Lasken kalorit, punnitsen ruuan, olen lisännyt liikuntaa ym. Mitään ei ole tapahtunut, joten peukku alas.

Vaaka todistaa että syöt kulutuksesi verran ja lasket väärin.

Vierailija
4/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaka todistaa että syöt kulutuksesi verran ja lasket väärin.

Vaaka nyt ei todista yhtikäs mitään

Vierailija
5/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit määritellään normaali- eikä ylipainoiselle painon mukaan.Voit siis kuluttaa vähemmän kuin luulet.Tietysti aineenvaihdunnassakin voi olla vikaa.

Vierailija
6/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota saannin ja kulutuksen suhdetta millään muulla voi mitatakaan kuin vaaalla. Jos "laskelmat" antavat muun tuloksen, ne ovat virheellisiä.

Vierailija
7/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit määritellään normaali- eikä ylipainoiselle painon mukaan.Voit siis kuluttaa vähemmän kuin luulet.Tietysti aineenvaihdunnassakin voi olla vikaa.

Mutta ei sellaista vikaa että rasva ei vähenisi.

Vierailija
8/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota saannin ja kulutuksen suhdetta millään muulla voi mitatakaan kuin vaaalla. Jos "laskelmat" antavat muun tuloksen, ne ovat virheellisiä.

Vaaka ei näytä oikeaa kehonkoostumusta.

Vierailija
9/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lihasta tai läskiä, niin ei se ilmasta muodostu kehoon. Molempien muodostumiseen tarvitaan energiaa. Minkälainen hyötysuhde energian käytössä ja talteenotossa sitten on kelläkin, voi varmaan vaihdella paljonkin. Toisilla ylimääräenergia voi mennä enemmän lihaksiin ja toisilla läskiin. Siihen vaikuttaa jo pelkkä hormonitoimintakin ja tietysti liikunta ja liikunnan laatu. Mistään taulukosta omaa hyötysuhdettaan ja siten energiantarvettaan ei voi suoraan katsoa, vain jonkinlaisia keskimääräisiä arvioita kokoluokasta. Periaatteessa ympäristön kannalta olisi edullista, että käyttäisimme vähän ruokaa ja eläisimme säästöliekillä. On luonnon kannalta moraalitonta kehitystä, että halutaan syödä paljon. Lisäksi niukan energiansaannin, ainakin eläinkokeissa, on todettu hidastavan ikääntymistä: https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2007/19/duo96781

Vierailija
10/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit eivät ole samanlaisia, eivätkä ihmisten kropat toimi samalla tavalla. Minulla on diebetesta suvussa ja sokerit saavat minut turpoamaan kuin pallo. Kun vaihdoin ketogeeniseen diettiin, laihduin heti, vaikka en laske yhtään syömisiäni. Laihduin kyllä Painonvartijoillakin aikanaan, mutta näin nälkää koko ajan.

Vierailija
11/11 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, ei vähene jos joutuu syömään kortisonia.