Rita Niemi-Mannisen piina päättyi! Paljastaa langenneensa klassiseen WhatsApp-huijaukseen - tällainen viesti meni täydestä
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/263fc7af-d951-4778-b66d-89b2ee…
Sain WhatsApp-viestin, joka vaikutti olevan Instagramilta. Se tuli Los Angelesilta ja mukana oli Instagramin logot ja kaikki. Englanninkielisessä viestissä kerrottiin, että tutkimuksissa oltiin huomattu tililläni myytävän piraattituotteita ja että minun pitää äkkiä varmistaa tilini. Ihmettelin asiaa luettuani viestin perjantaiaamuna, Rita kertoo.
Hän ei miettinyt asiaa sen kummemmin, vaan kirjoitti puhelinnumeronsa, käyttäjätunnuksen ja salasanan. Se osoittautui kamalaksi virheeksi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
*enkuntaidolla
Tietsä englantinkieli
Eli tiliä ei kaapattu vaan ihan itse luovutti tiedot, ha haa.
No näin fiksuja nämä reality-"tähtöset" on.
Pelottavaa että tällaiset ihmiset ovat esikuvia nykyään.
Siinä on meillä oikea some-ammattilainen. Voi tiisös. Eikä ollut edes tallentanut rakkaita vauvakuviaan muualle ja itkee nyt menetystään. Ihan käsittämätöntä. Pitäisikö jonkun soittaa ja esiintyä vaikka poliisina ja pyytää pankkikorttia ja tunnuslukua lainaan ihan vain eräiden asioiden varmistamiseksi? Nigeriassa epäilemättä myös odottaa iso tilisiirto juuri Ritaa!
Minulle saisi lähettää pankkitunnuksensa ja tunnusluvut niin autan suojautumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voikaan ihminen olla niin tyhmä, että noin selkeään huijaukseen lankeaa? Viesti oli vielä kirjoitettu niin heikolla ekuntaidolla että nauroin sille ääneen.
Mietin että mikä sinua voi toisten tyhmyydessä naurattaa ja mitä kautta saat siitä mielihyvää? Naurattavatko vammaiset sinua?
Voiko someammattilaiseksi itseään kutsuva ihminen olla noin tyhmä?
Ihan uskomaton tapaus. Seuraavaksi antaa netissä varmaan pankkitunnuksensa,
kun pankki kerran kysyy...
Vierailija kirjoitti:
Et ole miellyttävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa että tällaiset ihmiset ovat esikuvia nykyään.
Hän on luultavasti paljon miellyttävämpi ihminen kuin sinä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voikaan ihminen olla niin tyhmä, että noin selkeään huijaukseen lankeaa? Viesti oli vielä kirjoitettu niin heikolla ekuntaidolla että nauroin sille ääneen.
Mietin että mikä sinua voi toisten tyhmyydessä naurattaa ja mitä kautta saat siitä mielihyvää? Naurattavatko vammaiset sinua?
Hengitä syvään ja lue uudelleen: "Viesti oli vielä kirjoitettu niin heikolla ekuntaidolla että nauroin sille ääneen." Huonolla englannin kielellä kirjoitetulle viestille, ei Ritalle. Rauhoitu.
"Pari kertoo ottaneensa viikonloppuna yhteyttä koodaajatuttuunsa, joka huomasi ammattilaisen silmin WhatsApp-viestissä huijauksen merkit.
– Hän sanoi välittömästi, ettei Instagram koskaan laita WhatsAppin kautta mitään. Mutta eihän tuota voi maallikko tietää!"
No tota, olen maallikko _o/ ja kyllä voin tietää.
Voi, Rita on facebookissa vielä haksahtanut tuohon Asiakaspalvelu Suomi -sivustoon ja lähettänyt sinne viestin instagram-ongelmistaan luullen, että se on facebookin aspa. Hän kyllä joutuu helposti huijatuksi, jos ei tuon enempää perehdy ennen kuin viestejä lähettelee.
Vierailija kirjoitti:
"Pari kertoo ottaneensa viikonloppuna yhteyttä koodaajatuttuunsa, joka huomasi ammattilaisen silmin WhatsApp-viestissä huijauksen merkit.
– Hän sanoi välittömästi, ettei Instagram koskaan laita WhatsAppin kautta mitään. Mutta eihän tuota voi maallikko tietää!"
No tota, olen maallikko _o/ ja kyllä voin tietää.
Ei helv... siis tuossa saamassaan viestissä oli niin monta juttua pielessä, että varmaan mun mummo olisi osannut olla vastaamatta. Koodaajatuttuakin tarvittiin, olisi nyt kysynyt ihan keneltä tahansa saman tien ennen tietojensa näpyttämistä :D
Ei taida hissi nousta ihan sinne ylimpään kerrokseen.
Miksi Instagram kysyisi tilitietoja, heillä ne täytyy olla koska he hallinnoivat sivustoa. Ja toisekseen, noin tönkköenglanti ei viittaa siihen että viesti tulisi ”suoraan Los Angelesista”.
Ei tarvitse olla koodari ymmärtääkseen tällaiset asiat, maalaisjärki riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Rita vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole miellyttävä ihminen.
En olekaan. Minkäs teet?
Pääasia että nyt pääsee taas näyttämään kuinka imetetään vauvaa. Ja heittämään pari kärrynpyörää ja ihania rakkaudellisia yhteiskuvia Akin kanssa.
Näitä pitää ja tietääkin ihan maallikkokin. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole. On tolkutettu joka ikisessä paikassa, että ÄLÄ KOSKAAN luovuta salasanaasi kellekkään. IKINÄ. Eikä tosiaankaan toisen palvelun kautta oteta yhteyttä jees jees veri kuut inglish tekstillä. Olisi edes some"ammattilaisena" googlettanut tämän viestin eka.