No miten on? Löytyykö rahaa?
Kommentit (12)
Mielestäni aika utopistisia summia palkkataso ja pätkätyökurimus huomioonottaen.
Ei oo prkl penninlatia jemmassa. Oon 40.
Se on vähän eri juttu amerikkalaisille, joiden pitää säästää tienesteistään suunnilleen kaikki, mitä Suomessa hoidetaan veroista.
No kyllä kohta rupee tulee listausta, missä jokaisella vähintään se viiskytkiloo jemmassa
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän eri juttu amerikkalaisille, joiden pitää säästää tienesteistään suunnilleen kaikki, mitä Suomessa hoidetaan veroista.
Tästä syystä työssäkäyvillä ei mitään jääkään säästöön. Ellei satu kuulumaan ylimpään tulodesiiliin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kohta rupee tulee listausta, missä jokaisella vähintään se viiskytkiloo jemmassa
Tai sitten, että Suomessa on vain mielenterveysongelmaisia työttömiä.
Muahhahhaa. Tilillä on 1,5 kuukauden palkka, tilipäivän aamuna.
Työssäkäyvä 45v
Joo, tullut tehtyä taloudellisesti huonoja valintoja elämässä mutta mitään en kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä työssäkäyvillä ei mitään jääkään säästöön. Ellei satu kuulumaan ylimpään tulodesiiliin.
Kolme ylintä tulodesiiliä maksaa ne verot, joista seitsemän alempaa ovat nettosaajia.
1250 € bruttokuukausituloista ei kyllä saa mitenkään 125 €/kk säästöön, paitsi jos asuu ilmaiseksi. Tuon verran tienaava kun on yleensä jo oikeutettu asumistukeenkin, koska verojen jälkeen saa nippanappa vuokran maksettua eikä muihin laskuihin ja elämiseen jäisi kuin pari sataa.
47v mulla on yli tuo 40-vuotiaden tavoite, muttei mitään toivoa saada 50-vuotiaiden tavoitetta kiinni ellen laske kotia mukaan. Nytkin suurin osa ylimääräisestä rahasta kiinni kakkosasunnon (melko helposti myytävissä ok hintaan) seinissä.
20v olen tehnyt töitä, lukuunottamatta hoitovapaata, toiseksi ylimmässä tulodesiilissä.
Toisaalta tulen toivottavasti saamaan eläkettä, sairaanhoitoon on jonkinlainen maksukatto sekä menot pienenevät kun ei tarvitse töissä rampata. Eli tilanne amerikkalaisilla on toisaan ihan eri.
Niin pitäisi. Vaan kahden asunnon loukku nielee kaiken.