Minkä urheiluharrastuksen suosiota et ymmärrä?
Aloitan: Laskettelu/lumilautailu.
Reagoin aina tähän kun näen siitä kuvia tai joku puhuu siitä. Olen kyllä kokeillut, ollut laskettelukoulussa, Lapissakin käynyt, ja nuorena välillä kävin useamman kerran talvessa laskettelemassa, mutta en koskaa oikein tykännyt siitä. Kuntoa se ei juurikaan kohota enkä ymmärrä mikä siinä ylös-alas-ylös-alas pujotellen niin kiehtoo. Suksetkin painavan kömpelöt. Ja varsinkaan en ymmärrä kuinka joku jaksaa tuota monta päivää putkeen esim laskettelulomalla.
Kommentit (36)
En tiedä suositusta, mutta nyrkkeilyä urheiluna en tule koskaan ymmärtämään.
Kaikki moottori”urheilu”: ralli, F1, moottoripyöräkilapilut jne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä suositusta, mutta nyrkkeilyä urheiluna en tule koskaan ymmärtämään.
Itse ymmärrän kyllä nyrkkeilyä, kilpapuolelle tietenkin raha. Harrastuksena erittäin tehokasta kuntoilua ja tekninen haastavuus lisää mielenkiintoa. Lisäksi saa itsepuolustustaitoja.
Kaikki fitness kisat, nyrkkeily, paini, golf
Formulat. Kuin katsoisi lasten leikkiä pienoisautoradalla. Ympäri ja ympäri ja ympäri...
Vierailija kirjoitti:
Formulat. Kuin katsoisi lasten leikkiä pienoisautoradalla. Ympäri ja ympäri ja ympäri...
haha! Kokeiles Nascar
Ei tule mieleen mitään lajia, jonka viehätystä en jollain tasolla voisi ymmärtää. Yleensäkin mielestäni kyvyttömyys ymmärtää muiden erilaisia valintoja kertoo enemmän ihmisestä itsestään.
Todella vaaralliset lajit ovat sellaisia, joita itse en koskaan haluaisi harrastaa, mutta ymmärrän kyllä niidenkin viehätyksen.
Ymmärrän hyvin, että ihmisillä on erilaisia kiinnostuksia ja hyvä niin, mutta varmaan suurin osa urheilulajeista on sellaisia, mitä en itse haluaisi harrastaa.
E-sport (jos sitä nyt voi urheiluksi kutsua)
Sukeltelu luolissa ja laskettelu lumivyöryalueella.
Vierailija kirjoitti:
E-sport (jos sitä nyt voi urheiluksi kutsua)
Ajattelin tässä vähän e-urheilla ja pelata Rome Total Waria tietokoneella. Onneksi ei tarvitse nousta ylös tästä tuolista. Tosin reipas kävely ulkoilmassa on minusta enemmän urheilua.
Jos oma mielenkiinnon puute ko. lajia kohtaan=en ymmärrä, kaikki urheilu on minun ymmärrykseni ulkopuolella. Mutta sellaista lajia, jonka suosiota en oikeasti ymmärrä, ei ole olemassa. Kaikista kyllä keksii syyn viehätykselle, kun vähänkään käyttää mielikuvitusta ja katsoo asioita oman navan ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma mielenkiinnon puute ko. lajia kohtaan=en ymmärrä, kaikki urheilu on minun ymmärrykseni ulkopuolella. Mutta sellaista lajia, jonka suosiota en oikeasti ymmärrä, ei ole olemassa. Kaikista kyllä keksii syyn viehätykselle, kun vähänkään käyttää mielikuvitusta ja katsoo asioita oman navan ulkopuolelta.
Itse ihmettelen välillä millä perusteella jotain kutsutaan urheiluksi.
Urheilu on liikuntamuotoja, joita harjoitetaan fyysisen kunnon ylläpitämiseksi, virkistykseksi tai sääntöjen mukaisena kilpailuna. Siihen kuuluvat myös huvi- tai kilpailumielessä harrastetut suoritukset, joissa mekaanisten laitteiden tai eläinten osuus on merkittävä.
eli ratsastus on urheilua vaikka siinä käytetäänkin eläintä.
Snooker? Alkaa liikunta olla vähissä. Darts, sama juttu... ammunta (jousi, haulikko jne)... missä menee pelin ja urheilun raja? Siinä kuinka arvostettua se on? Jos haulikolla ampuminen on urheilua (ampumaurheilu) niin mikäs oikeuttaa dissaamaan näitä e-urheilijoita? Enemmän ne käyttää sormia kuin se haulikkoampuja. Miksi Darts on urheilua mutta pokeri ei?
Laji kuin laji ok mutta ei katsottuna, eli voisin pelata jalkapalloa mutta sitä ei kiinnosta tuijottaa telkusta. Ymmärrän toki että toisia kiinnostaa ja onhan pelit ihan viihdyttäviä joskus, esim. MM lätkä mutta muutapa ei sitten jaksaiskaan seurata, ei kiinnosta katsoa kun muut liikkuu, mieluummin liikkuu itse, vaikka sitten sen tylsän golfpallon perässä.
Spinning. Kerran kokeillut ja jessus miten tylsää se oli.
Bikinifitness.