Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-ryhmän kaupoissa myyjät on ihan EVVK, K-ryhmän kaupoissa myyjät tosi ystävällisiä

Vierailija
04.08.2019 |

Toki rajallinen kokemus, mutta muutaman kaupan perusteella selkeä ero. K-ryhmän kaupoissa myyjät ovat tosi ystävällisiä ja palvelualttiita yleisesti ottaen. Ja toki K-ryhmän kaupat on paljon hienompia muutenkin. Ja toki kalliimpia myöskin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismoissa tyttösillä on tiukemmat työasut.

Vierailija
2/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Lidlissä on kuitenkin kylmimmät naismyyjät. Viimeeksi kun kävin niin nuori kassanainen katsoi halveksuen. Tervehti sellaisella äänellä kuin älä tule tänne enää koskaan.

T: Kiltti mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Lidlissä on kuitenkin kylmimmät naismyyjät. Viimeeksi kun kävin niin nuori kassanainen katsoi halveksuen. Tervehti sellaisella äänellä kuin älä tule tänne enää koskaan.

Lieneekö joku Lidlin vaatimus kassoille että näiden on oltava kuin robotti. En ole nähnyt ikinä Lidlissä hymyilevää kassaa.

Vierailija
4/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö joku Lidlin vaatimus kassoille että näiden on oltava kuin robotti. En ole nähnyt ikinä Lidlissä hymyilevää kassaa.

Voi olla mahdollista. Kyllä vähän aikaa sitten oli ehkä joku 40v mieskassa jolla oli lempeä ääni ja kasvot.

Vierailija
5/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Hanttihommia tekevät opiskelijat ovat cittareissa myös kauniimpia kuin Prismoissa.

Vierailija
6/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtuu K-kaupassa myyjät useammin kuin minulla paita, ja olen sentään normaalisiisti ihminen. Osaaminen on niillä sitten sen mukaan myös. Jos kaksi kertaa sattuu jonkun ystävällisen kohtaamaan niin kolmatta ei tule. Näin on ollut muutama vuosi sitten tapahtuneesta omistajanvaihdoksesta pitäen. Ihmettelenkin, kannattaako tuo yrittäjällekään, kun viikoittain joutuu perehdyttämään uuden porukan töihin.

Vierailija
7/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis ostamassa olutta, ja kassanainen ajatteli että omg siinä se kiltti mies on taas kerran ostamassa samaa juotavaa että voi taas kirjoittaa av-palstalle juttuja yksinäisyydestä ja siitä miten hän taas joutuu suutelemaan oluttölkin kylmää metallista pintaa.

Vierailija
8/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla mahdollista. Kyllä vähän aikaa sitten oli ehkä joku 40v mieskassa jolla oli lempeä ääni ja kasvot.

Lienee saanut jo kenkää.

Vierailija
9/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien ketjujen henkilökunnassa en ole huomannut eroja. Sen sijaan K-kaupoissa pidetään paremmin huoli siitä, että tavaraa riittää hyllyssä, useissa S-marketeissa ja Prismoissa hyllyt ammottaa tyhjyyttään todella usein.

Vierailija
10/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihtuu K-kaupassa myyjät useammin kuin minulla paita, ja olen sentään normaalisiisti ihminen. Osaaminen on niillä sitten sen mukaan myös. Jos kaksi kertaa sattuu jonkun ystävällisen kohtaamaan niin kolmatta ei tule. Näin on ollut muutama vuosi sitten tapahtuneesta omistajanvaihdoksesta pitäen. Ihmettelenkin, kannattaako tuo yrittäjällekään, kun viikoittain joutuu perehdyttämään uuden porukan töihin.

Kauppiaassa on jotain vikaa, jos työntekijät eivät pysy, ei ole ehkä maailman mukavin ja pätevin pomona.

Vierailija
11/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupassa selkeästi edellytetään työntekijältä sosiaalisuutta, eikä sinne oteta kaikenmaailman tuppisuita kuten s-markettiin.

Vierailija
12/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut ihan päinvastaista. Asioin pääosin kahdessa eri S-marketissa ja yhdessä K-marketissa. S-S-marketeissa on aina ystävällistä henkilökuntaa. Jokainen tervehtii, vaikka kävelisin vain hyllyjen välissä ohi. Kassalla sanotaan aina selkeästi summa, kiitetään ja sanotaan ole hyvä. Sen sijaan K-marketissa, jossa asioin vain muutama myyjä osaa edes nuo perusteet asiakaspalvelusta. Useimmat vain murahtavat jotain ja hymyä ei vahingossakaan irtoa. 

Vierailija
13/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ammattina tarkoittanee, että voi työskennellä monissa kaupoissa. Moni myyjä on ollut eri ketjujen palkkalistoilla. Tuskin persoona muuttuu, kun työpaikka vaihtuu.

Vierailija
14/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit siis ostamassa olutta, ja kassanainen ajatteli että omg siinä se kiltti mies on taas kerran ostamassa samaa juotavaa että voi taas kirjoittaa av-palstalle juttuja yksinäisyydestä ja siitä miten hän taas joutuu suutelemaan oluttölkin kylmää metallista pintaa.

Ehh.. ruokaa olin ostamassa. En juo alkoholia.

Vierailija
15/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ammattina tarkoittanee, että voi työskennellä monissa kaupoissa. Moni myyjä on ollut eri ketjujen palkkalistoilla. Tuskin persoona muuttuu, kun työpaikka vaihtuu.

Olin jo kirjoittamassa "omaa" vastausta mutta tähän olikin pakko vastata, osuit niin naulan kantaan. Lähi-K-marketissa oli hetken aikaa töissä supersympaattinen nuori nainen joka jotenkin jäi mieleen. Tovin päästä törmäsin häneen about 10 km päässä S-marketin kassalla. Hän oli jotenkin aito, avoin, mukava... Jos avoinna oli kaksi kassaa ja hän oli toisella töissä, menin aina hänen luokseen vaikka olisi ollut jonoakin.

No, tilastojen vuoksi mainittakoon myös että lähi-K-marketissa on tullut vastaan neljä kassatyöntekijää joista yksi ei katso edes kohti (tämä voi toki olla esim. jonkinasteisen autismin merkki),  pari on varsin välinpitämättömiä ja yhden kanssa juttu lentää hämmästyttävän spontaanisti.

Lähi-S-marketissa on yksi kassaneiti jonka kanssa tuntuu siltä että olipa mukava asioida, ja muut (sekä miehet että naiset) ovat jotenkin robottimeiningillä liikkeellä.

Vierailija
16/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa eli koossa ja ässässä asioivana sanoisin niin molemmista löytyy niitä ystävällisiä tai täysiä tuppisuita joiden katse voisi t ppaa.

Vierailija
17/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisiä molemmissa.

Vierailija
18/18 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisia EVVK-myyjiä en ole kohdannut kuin Lidlissä. Siellä ne ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.