Pika apua kun imetys ei onnistu!
Vauva totaali kieltäytyi nyt illalla rinnasta. Mulla menkat ja epäilen että jotenkin johtuu siitä, kun ennen menkkoja sain imemään edes vähän. No joka tapauksessa saanut siis korviketta alusta asti, ikää 3kk.
Mutta mitä nyt on odotettavissa? Rinnat täyttyvät ja aamuisin ovat yleensä ihan räjähdys pisteessä, pelottaa jos ei huoli aamullakaan rintaa niin mitä mä niille teen? Yritän nyt illalla pumpata, mutta tuskin onnistuu kun en ole ajemminkaan saanut pumpulla tulemaan. Onko odotettavissa rinta tulehdus?
apua apua apua
Kommentit (6)
mä sain huijattua mun tytölle rintaa vielä 3kk sen jälkeen öisin, kun se lopetti päivällä imemisen:)
ja tarjoat uniselle vauvalle rintaa usein- laitat nännin vauvan suuhun, silittelet vähän poskesta tai kantapäästä ja herättelet sen sen verran, että alkaa imeä. kyllä se sen huolii, unisena varsinkin. rentouta itsesi, etsi mukava asento- vauva aistii sun hermostumisen ja saattaa siksikin kieltäytyä. menkat aiheuttaa monille vauvoille lakkoilua, on ohimenevää.
muista tarjota tisukkaa aina ennen korviketta.
onhan sulla kunnon avnetin pummpu eikä mikään nuhanen ainu??
Varmaankin tulee tasaisesti korviketta pullosta että siksi vieroksuu rintaa?? Unista vauvaa tosiaan olen itsekin huijannut syömään.. ja onnistunut. 3kk vauvalla on kai jokin tiheän imun kausi tuossa iässä..
Kyllä noita kieltäytymisiä tulee, kai kaikilla.. ei ne onneksi vaan kauaa kestä. Meillä mm. toinen lapsi kieltäytyi rinnasta mutta suostui ottamaan nokkamukista kunnes taas rinnasta seuraavana päivänä..
Tsemppiä, sitkeesti vaan..
pulloina meillä käytetään aventin pulloja kyllä, että tuo imu teho edes vähän säilyisi. Aamuyöstä tosiaan tänäkin aamuna söi kun rinnat pursuten täynnä... toivotaan että huomen aamulla syö myös :)
Sitä piti kysyä että säilyyköhän tuo vähän maidon tulo edes jos suostuu tuolloin yöllä syömään? en nyt muista numeroa, mutta joku sanoi huijanneesa yö syömään vauvan kun päivällä ei huolinut rintaa... kauanko sitä pystyy niin jatkamaan?
meillä on se huono kun makuullaan imettäminen ei onnistu vaan vauva pitää nostaa syliin. Jo synnärillä kätilö totes että makuultaan ei onnistu. Kaiken kukkuraks vauvalla on pikkunen hammas aluillaan ikenessä.. vaikuttaa varmaan sekin!
kiitos teille vinkeistä, kyllä mä yritän jatkaa ja jatkaa ja jatkaa sinnikkäästi!
ap
4nen siis ilmeisesti jatkoi sitä 3kk...
no toivotaan että menkat menee ohi ja vauva taas huolii enemmän rintaa
ap
"maitopahkurat" pois. Lämpimässä suihkussa onnistuu kaikista parhaiten. Mutta yleensä vauvan voi unenpöpperössä huijata ottamaan rintaa, joten yritystä yön aikana kehiin. Itse tosin joskus yölläkin jouduin lypsään käsin kun muuten olis poksahtaneet....