Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoleni ei pidä lapsestani, äitini haluaa olla paljon lapsenlapsensa kanssa, isäpuoleni näyttää mieltään

Vierailija
04.08.2019 |

Äitini mies, "isäpuoleni" astui kuvioihin ollessani 5v. Hän ei ole koskaan pitänyt minusta, on näyttänyt sen hyvin ja on ollut aina tympeä minua kohtaan. Oma isäni kuoli, kun olin 3v. Lapsuudessa kuulin usein sekä häneltä, että äidiltäni, että heillä "kunnon elämä alkaa, kun sinä täytät 18 ja pääsee sinusta eroon". Äitini on ollut täysin narsistien isäpuoleni lumoissa, uskoakseni isäpuolen tuoman varakkuuden ja yhteiskunnallisen statuksen vuoksi. Heidät tuntevat eivät koskaan uskoisi, miten ovat lapsuudessani ja kohdelleet minua.

Lasteni synnyttyä 12v ja 10v sitten äitini haluaa kovasti olla lapsenlastensa kanssa. Hän on niin kovasti riippuvainen miehestään, että koskaan ei voi tulla käymään ilman isäpuoltani. Olen usein ehdottanut, että tulisi yksin. Välimatkan takia vierailut vaativat yöpymistä. Isäpuoleni on ilkeä lapsilleni, naljailee, opettaa piruuttaan huonoja tapoja kuten piereskelemään ruokapöydässä, kiroilemaan, käyttää n-sanaa tummaihoisista lasteni aikana, jne. Äitini yrittää hillitä miestään, mutta isäpuoleni tietää voivansa tehdä mitä vaan, koska äitini on niin riippuvainen hänestä (Äitini hyväksyi jopa pettämisen, josta isäpuoli jäi kiinni joitain vuosia sitten).

Nyt on minulla tullut mitta täyteen isäpuoleni käytöstä. En voi sietää häntä. Sanoin, ettei hänellä ole enää asiaa lasteni lähelle. Äitini sai raivokohtauksen, koska kuulemma estän häntä näkemästä sitten lapsenlapsiaan. Äitini ei hyväksy sitä, että hän on tervetullut, mutta hänen miestään en halua pilaamaan lasteni elämää, minun elämääni hän on jo niin paljon vaikuttanut negatiivisesti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei voi mitään. Oikeasti. Anna äitisi raivota, kunhan pidät hänet tarpeeksi loitolla. Jospa hän asioita mietittyään ymmärtää, mistä oikein on kysymys.

Vierailija
2/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny pulttia tyhjästä ota, piereskely ja n-sanan käyttö on ihan normaalia, samoin kuin kiroileminen silloin kun homma kusee tai vtuttaa.

Vierailija
4/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat kummatkin, et menetä mitään.

Vierailija
5/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan itse lapsuudenperheen isä- tai äitipuolen kanssa elänyt, kokenut vastaavaa?

Ap

Vierailija
6/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta mitta täynnä? Olettepa te pitkäpinnaista sukua...

Vierailija
7/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta mitta täynnä? Olettepa te pitkäpinnaista sukua...

Niinhän sitä sanotaa, et parempi myöhään kuin ei milloinkaan. En tiedä, kuinka fiksua on ollut sietää moisia jästejä, kun vahinko on jo tapahtunut.

Mutta ap, anna äitisi raivota ihan itsekseen, ei sun tarvii kuunnella, ei lukea, ei reagoida. Hyvä, ettet enää siedä tilannetta, joka on aivan liian sairas teidän perheelle.

Mulla oli isäpuoli(lapseton) joka rakastui mun lapsiin kuin omiin lapsenlapsii vain olis voinut. Että ei sekään mahdotonta ole, vaikka ei ole minkäänlaista verisidettä.

Vierailija
8/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava mies tuo isäpuolesi.

Vierailija
9/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava mies tuo isäpuolesi.

Oksettava "mies".

Vierailija
10/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ap:n äiti on henkisesti väkivaltainen siinä missä isäpuolikin, kun ei ole puolustanut ap:ta eikä heivannut miestä ulos molempien elämästä jo ajat sitten. 

Vierailija
11/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaako tuo tyyppi kaikkia lapsia?

En olisi kattellut tuollaista käytöstä ollenkaan. Sun lapsuus yhtä kiusaamista ja sunkin lapset jo 10 ja 12 vuotiaat.. Pitkään olet sietänyt.

Otat äitisi kanssa puheeksi, että hän on aina tervetullut. Hän voisi ottaakin hieman vapaata miehestään ja tulla teille silloin tällöin pariksi päiväksi? Kyllähän sitä julkisillakin pääsee?

Tämä on nyt täysin äitisi valinta. Pallo on hänellä, miten hän ratkaisee asian.

Vierailija
12/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äitisi raivota. Jos olet tehnyt selväksi, että hän on teille tervetullut eikä hän siitä huolimatta voi esim. astua yksin junaan niin se ei todellakaan ole sinun vikasi. Tehtäväsi äitinä on ajatella lastesi parasta ja jos tämä tarkoittaa epäkunnioittavan ja tympeän isäpuolen ulossulkemista, niin sitten se on niin. Jos viitsit, voit äidillesi vielä asiallisesti eritellä, mitkä asiat isäpuolen käytöksessä ovat sellaisia ettei lastesi lähelle hänellä ole asiaa. Pakkohan kuitenkaan ei ole. Äitisi reaktio kuulostaa siltä, että isäpuoli tosiaan vetelee siellä päässä naruista. Ehkä hänen olisi aika itsenäistyä ainakin joltain osin, mikäli halu olla lastenlasten elämässä on tarpeeksi vahva. 

Sinulta hyvää vanhemmuutta ja ihan oikea päätös! Jätä isäpuolesi ihan omaan arvoonsa, ehkä hänkin voi jopa oppia jotain...

Vierailija
13/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan itse lapsuudenperheen isä- tai äitipuolen kanssa elänyt, kokenut vastaavaa?

Ap

Olen ja voin sanoa, että yleensä se menee näin, että lapset edellisestä on vaan ylimääräinen rasite uusille puolisoillle, on tietysti poikkeuksiakin. Olet kyllä anteeksiantava ihminen kun olet vanhempiesi kanssa tekemisissä edelleen.

Vierailija
14/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsesi kiintyneet mummoonsa?

Heidän mielipiteillään on myös merkitystä.

Tosin äitisi on huono roolimalli, jos lapset ymmärtävät millainen kynnysmatto hän on.

Onko äidilläsi ammatti ja työ, vai onko taloudellisesti täysin miehen armoilla? Jos on näin, on hänen kannaltaan tosi hankala kuvio, koska ei voi lähteäkään tyhjän päälle.

Vierailija
15/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit aivan oikein, kunpa vaan olisit toiminut jo 12 vuotta sitten. Lastesi ei olisi pitänyt joutua kestämään tuota miehen irvikuvaa :( no parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Minun isäpuoleni oli meille lapsipuolilleen henkisesi ja jkv myös fyysisesti väkivaltainen kasvaessamme ja mun lapset eivät ole koskaan äitini luona hoidossa. Käymme joskus harvoin heillä kyläs ja isäpuoli saa tulla lasten synttäreille koska on käyttäytynyt nyt asiallisesti koko aikuisikäni, eikä ole koskaan ollut ilkeä lapsilleni, mutta en voi ottaa sitä riskiä että hän tekisi lapsilleni samaa kuin minulle ja sisaruksilleni. Muuten en kutsu häntä meille. Äiti käy meillä ja hoitaa lapsiamme meillä.

Vierailija
16/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ap:n äiti on henkisesti väkivaltainen siinä missä isäpuolikin, kun ei ole puolustanut ap:ta eikä heivannut miestä ulos molempien elämästä jo ajat sitten. 

Tämä x1000. Äiti vaikuttaa tuossa kuviossa säälittävältä uhrilta, ja hyvältä ihmiseltä verrattuna narsistimieheensä. Newsflash: hän ei ole hyvä ihminen. Hän osallistui aktiivisesti sinun lapsuutesi tuhoamiseen ja mahdollistaa miehensä kamalaa käytöstä, jopa lapsenlapsiaan kohtaan. Äitisi on ihan yhtä paha kuin miehensä. Suomessa kenenkään ei ole pakko jäädä p*skaan suhteeseen. Äitisi VALITSEE jäädä tähän suhteeseen. Mies, tai mukavuudenhalu, tai taloudellinen turvallisuus, tai muutoksen pelko ovat hänelle tärkeämpiä kuin sinä tai lapsesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme