Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita hoikka ja terveellisesti syöviä raskaus diabeetikoita?

Vierailija
03.08.2019 |

Mitkä fiilikset? Minua ärsyttää kun oletusarvo on että mässään. En ole syönyt paljoakaan herkkuja ennen diagnoosiakaan, koska olen tuntenut että sokerit heittelee. Ohjeet on sitä luokkaa että kannattaisi vähän liikkua, aloita vaikka kävelyllä. Hikiliikun 4x viikossa, jumppaan joka pv ja käyn päälle koiran kanssa kävelyllä. En minä nyt vaan elintavoilla valitettavasti pystynyt vaikuttamaan tämän syntyyn... Varmaan saan vielä ison vauvan vaikka onnistuisin pitämään sokerit aisoissa ruokavaliolla, suvussa on 4.5 kg vauvoja paljonkin. Sitten minua syyllistetään taas syömisestä ja liikkumisesta. Masentaa jotenkin :(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Olen ekaa kertaa raskaana, 30. raskausviikko menossa, ja olen läski (bmi 32-33). Koko raskausajan sokeriarvot ovat olleet täydelliset, samoin kuin verenpaine ja veriarvot. Lisäksi en ole vielä kärsinyt minkäänlaisista raskausoireista kuten väsymyksestä, pahoinvoinnista, kivuista, turvotuksesta, närästyksestä tms. Minulla on kai sitten käynyt pelottavan hyvä tuuri.

Toisaalta tulin raskaaksi vuoden yrityksen jälkeen ilmeisesti juuri siksi, että pudotin painoa monta kiloa. Vieläkin painan nelisen kiloa vähemmän kuin tammikuun alussa, vaikka raskaus ja herkuttelu ovat tuoneet takaisin n. 8 kg. Elämäntapani eivät siis ole lähimainkaan niin surkeat kuin esim. viime vuonna, joten varmaan ainakin koko kevään kestänyt pirteä olo on johtunut painonpudotuksesta ja elämäntaparemontista. Uin 10-20 km kuussa ja pyöräilen sekä kävelen aika paljon, syön runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Kaikkien niiden sipsien, karkkien, pizzojen ja alkoholittomien siiderien lisäksi, siis.

Ei varsinaisesti sitä mitä haettiin, anteeksi.

Vierailija
2/2 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hoikka ja aina elänyt terveellisesti - silti puhkesi ykköstyypin diabetes 25-vuotiaana. Eikä kenelläkään suvussa ole - kakkostyyppiä kyllä.

Toivottavasti sun diabetes pysyy raskausdiabeteksena, mä en pääse tästä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän