Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään muita kenellä huono omatunto omasta menestyksestä?

Vierailija
03.08.2019 |

Aihe tuli mieleen tuosta oletko kuinka tyytyväinen omaan elämääsi -ketjusta. Eli kysymys otsikossa, menestys voisi olla toki lainausmerkeissä. Olen kolmekymppinen nainen, joka ehkä on saanut asiat elämässä helpolla. Pääsin opiskelemaan unelma-alaani ja tienaan todella hyvin, minulla on hyvä ja hyvin toimeentuleva mies, olen terve jne. Tunnen nykyisin huonoa omatuntoa siitä että minulla menee niin hyvin enkä esimerkiksi oikein osaa nauttia hyvistä tuloistani koska tunnen huonoa omatuntoa mitä esimerkiksi sisarukseni tai ystäväni muka ajattelevat jos ostan jotain kallista. Tämä on hullua koska tuskin heistä kukaan ajattelee mitään sen kummempaa, mutta häpeän käyttää kallista laukkuani esimerkiksi siskoni seurassa tai kertoa kavereille kalliista lomistani. Tarjoan usein vaikka syömässä tai kahvilassa kavereilleni tai siskolleni, mutta en toisaalta halua että he luulevat haluani jakaa mitä minulla on joksikin säälialmuiksi. Rakastan antaa lahjoja, mutta nykyisin olen siirtynyt antamaan lahjoja ystävien ja sisarusten lapsille (vaatteita, tarvelahjoja tai leluja) koska aikuisille lahjojen antaminen tuntuu tästä huonosta omatunnostani johtuen vaikealta. Etenkin koska en halua/tarvitse mitään vastalahjaksi. Olen aina ollut hyvin antelias ihminen ja jaan mielelläni omastani vaikka aina ei ole ollut hirveästi edes mitä jakaa.

Tiedän että tähän varmasti tulee ihmisiä ilkkumaan ”first world problem” -vitsinä, mutta oikeasti haluaisin kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tosiasiassa vaikka asiani ovat lutviutuneet hyvin olen silti tehnyt sen eteen paljon töitä, tein töitä päästäkseni opiskelupaikkaani, koulusta valmistuminen ei käynyt vain sormia napsauttamalla ja töitä teen tälläkin hetkellä noin 60 tuntia viikossa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menestyksestä kannata potea huonoa omatuntoa. Kannattaa kuitenkin tiedostaa, ettei kaikille ole jaettu sellaisia kortteja, että menestys olisi mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla