Onko Suomessa pienituloisilla/köyhillä varaa 30-60k€ autoon?
Kommentit (24)
Köyhällä on käytettävissä elämiseen vuokran ja sähkön maksamisen jälkeen n. 500€, eli ei, ei ole varaa asunnon hintaiseen autoon.
Mulla ja miehellä ei ole koskaan ollut tämän vuosituhannen autoa, miehen auto maksoi kun ostettiin 700€ ja se on ajanut sillä edulisesti jo vuosikaudet, vakuutus on edullinen kun on 80% bonukset, ajoneuvovero on suurin meno, bensaan ei mene paljoa rahaa kun käy autolla vaan 5km päässä töissä.
Mun auto oli viiden tonnin auto reilu 10 vuotta sitten kun vanhemmat osti sen, antoivat meille käyttöön 10 vuotta sitten, ja hyvin on sekin auto palvellut ja meinaan sillä ajaa vielä vaikka se on jo 20v. Mies on koko ajan ollut töissä, minä olen ollut välillä töissä ja välillä työttömänä, meillä on omakotitalo josta maksetaan lainaa, ei tulisi mieleenkään ostaa autoa velaksi.
https://www.etuovi.com/kohde/1258440?haku=M1396684501
Tuon ostaisin ja laittaisin vuokralle ja se tuottaisi mulle hyvin rahaa, en todellakaan ostaisi tuolla rahalla autoa jonka arvo alenee joka päivä.
Minulla ei ole varaa edes HKL:n kuukausilippuun, kun halvat ratikkaliput poistettiin. Sen takia pyöräilen ja kävelen
Siis laitoit autoon melkein vuoden nettotulojen verran?
No, isot tulot ei tosiaan takaa järkevää rahankäyttöä.