Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läppäri lukioon ja mahdollisesti korkeakouluun

Vierailija
03.08.2019 |

Aloitan nyt aikuislukion pian ja suunnitelmissani on pyrkiä yliopistoon. Olen tosi huono kaikessa tekniikkaan ja elektroniikkaan liittyvässä ja pyydänkin teiltä apua: Mikä on hyvä, tehokas ja pitkäikäinen läppäri, jossa on hyvä akunkesto. Oon kuullut, että Chromebookeissa yms. halvemmissa on ollut vikoja ja ettei ne oo sitten kauhean pitkäikäisiä ja koko ajan saa olla korjailemassa.
Voin ostaa vähän tyyriimmänkin koneen, mutta mielellään ei mitään Macbookia, jos se ei oikeesti ole hintansa väärti, ja jos halvemmalla saa parempia ja tehokkaampiakin. Mieluiten sellainen hiljainen kone, joka ei pidä mitään ääntä, kun sitä käyttää. Opiskelun lisäksi käyttäisin sitä varmaan netissä surffailuun ja videoiden katsontaan, en editoi videoita tms.
Ehdotelkaa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene asiantuntijaliikkeeseen ja kysele sieltä. Siellä tiedetään, mitkä koneet ja käyttöjärjestelmätovat yhteensopivia esim. ylioppilaskokeiden käyttämän sovelluksen kanssa. Muistelisin, että Chromebook ei käy. Jokin aika sitten jossakin lehdessä oli hyvä artikkeli asiasta. Koska itsellä ei ole ajankohtainen asia, niin luin sen vain läpi, mutta en pannut mieleeni, missä se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat koneen, joka kestää vuosia (toisin kuin windows-koneet), osta Macbook. Ihan joka sentin arvoinen.

Vierailija
4/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitonetti.fi

Järeät ammattikoneet takuulla ja edullisesti. Mitään marketin tarjousläppäriä ei kannata ostaa.

Vierailija
5/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole niin pitkikäisiä, että ne menisi sekä lukion että korkeakoulun. Ellet sitten ole valmis katselemaan diashowta korkeakoulussa.

Itse koottu, monen tonnin pöytäkone voi mennä sen 6-7 vuotta, mutta läppäri ei. Sellainen hinta on tosin vähintään €2k ja sekin ilman näyttöä, hiirta, näppäimistöä, jne.

Vierailija
6/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot siis kirjoittaa ylioppilaaksi niin älä osta Applea, niissä PN yhä paljon yhteensopivuusongelmia Abitin kanssa!

T. Lukion ope

7/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut HP kotikäytössä ja olen tyytyväinen siihen. Työmaan IT-tuki suosittelee Lenovoa.

Vierailija
8/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole niin pitkikäisiä, että ne menisi sekä lukion että korkeakoulun. Ellet sitten ole valmis katselemaan diashowta korkeakoulussa.

Itse koottu, monen tonnin pöytäkone voi mennä sen 6-7 vuotta, mutta läppäri ei. Sellainen hinta on tosin vähintään €2k ja sekin ilman näyttöä, hiirta, näppäimistöä, jne.

Pöytäkone toki aikaa kestävä ja osat helposti päivitettävissä, mutta opiskelukäyttöön hyvin hankala kun ei saa mukaan koululle.

Jos budjetti riittää niin hintaluokasta 600-900 sanoisin löytyvän ihan päteviä läppäreitä opiskelukäyttöön useammaksi vuodeksi. Kannattaa myös miettiä koneen painoa (kuinka kantavaa jaksaa päivittäin otta mukaan muiden tavaroiden lisäksi) ja esim. näppäimistön ergonomisuutta (kuinka miellyttävää kirjoitella pidempiäkin tekstejä).

Vierailija
9/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone on jo, mutta sitä ei voi ottaa kouluun mukaan, pitää siis olla kannettava, kun pitää kuljettaa mukana. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi