Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen käyttää nykyaikana ystävästään sanaa "ystävätär"?

Vierailija
03.08.2019 |

Mulle tulee mieleen sellanen pottatukkainen nainen, jolla on helmet kaulassa ja helmikorvakorut korvissa, eli sellanen kokoomuslook. Tai jos mies, niin sellanen lipevä öljytukka, joka yrittää vain päästä naisen housuihin.

Kalskahtaa niin 50-luvulta toi sana, että ihan huippaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär on todella viehättävä sana! Käytän itsekin joskus. Ystävättärien kanssa tehdään naispiirin asioita, kuten juodaan skumppalasillisia, käydään kulttuuririennoissa ja parannetaan maailmaa.

35-vuotias feministi olen, enkä koe minäkään - tar päätteitä millään lailla väheksyvinä.

Vierailija
22/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan samanlaisen mielikuvan käyttäjistä, kuin ap.

Ällöttävä sana. Normaali ihminen puhuu kyllä ystävästä, sukupuoleen katsomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävätär on todella viehättävä sana! Käytän itsekin joskus. Ystävättärien kanssa tehdään naispiirin asioita, kuten juodaan skumppalasillisia, käydään kulttuuririennoissa ja parannetaan maailmaa.

35-vuotias feministi olen, enkä koe minäkään - tar päätteitä millään lailla väheksyvinä.

Kuulostat kanamaiselta kotkolta.

Itse välttelen juuri tollasia naispiirejä. Missä vain naiset kokoontuu, miksi ne on aina sellasia kanamaisia kotkoja. Varmaan siksi ettei muunlaiset naiset viihdy naislaumoissa.

Vierailija
24/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tuntemistani ihmisistä yli 60-vuotiaat naiset (ei kaikki).

Vierailija
25/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär kuulostaa hiukan samalta kuin "kundien" kanssa poikien iltaa?

Vierailija
26/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vanhanaikainen sana, tulee mieleen suomifilmit. 

Nainen juo pikkurilli pystyssä kaffetta ystävättärensä kera, eri viihdyttävä tapa kuluttaa iltapäivänsä, oih.

"Menen puuteroimaan nenäni, Marjatta, tilaathan meille aleksanterin leivokset, kultaseni.".kips kops kips kops...

Vierailija
27/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 72v, enkä ole kuullut senkään koskaan käyttävän tollasta sanaa, miten joku kolmekymppinen voi käyttää.. hyvin outoa.

Vierailija
28/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä sana.

Vierailija
29/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei jää epäselväksi, että onko kyseessä nainen vai miespuolinen ystävä. Monesti avioliitossa olevan on hyvä tosiaan tehdä selväksi, että kummasta on kysymys, ettei tule väärinkäsityksiä. Siis ystävätär on hyvä ja yksinkertainen tapa kertoa kummasta sukupuolesta on kysymys.

Vierailija
30/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimolleen sanoo että menee ystävän kanssa baariin, ja sitten selviääkin että se ystävä onkin nainen, pääsee helvetti irralleen. Parempi heti sanoa että ystävätär niin ei tule väärinkäsityksiä kenen kanssa sinne menty

Toihan kuulostaa sun tyttöystävältä. 

Vierailija
31/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei jää epäselväksi, että onko kyseessä nainen vai miespuolinen ystävä. Monesti avioliitossa olevan on hyvä tosiaan tehdä selväksi, että kummasta on kysymys, ettei tule väärinkäsityksiä. Siis ystävätär on hyvä ja yksinkertainen tapa kertoa kummasta sukupuolesta on kysymys.

Juu, eihän sitä siitä tiedä jos sanoo menevänsä Jaanan kanssa baariin, että onko Jaana mies vai nainen.

Vierailija
32/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle "ystävätär" tarkoittaa sitä, ettemme ole oikeasti ystäviä, tuttuja lähinnä.

Vierailija
33/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku pyylevä rouva. Sellanen, joka haluaa olla hienompi. Puhuu miehestään " minun aviomieheni/ me olimme minun aviomieheni kanssa aamiaisella kotimme keittiössä" tai "me vierailimme minun aviomieheni kanssa minun ystävättäreni asuinhuoneistossa" Ärsyttävää.

Vierailija
34/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä limaisilla miehillä on niitä ystävättäriä... Bim_boja sihteerikköjä seks_isuhteeseen muttei vaimoksi.

Tai äiti puhuu poikansa tyttökaverista ystävättärenä, eli ei-mieluisana mi_niäehdokkaana.

Nimenomaan jonkinlaisen parisuhteen toinen osapuoli.

Ikinä en oo aatellut että naisilla olis ystävättäriä tyttöjen illoissaan.

N47, insinööri

"Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", modehaavi nappas jonkun ruman sanan.

Vierailija
35/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kanamaiselta kotkolta.

Itse välttelen juuri tollasia naispiirejä. Missä vain naiset kokoontuu, miksi ne on aina sellasia kanamaisia kotkoja. Varmaan siksi ettei muunlaiset naiset viihdy naislaumoissa.

Mä lopetan kans ystävätär-sanan käytön.

” olin eilen dokaamassa/oopperassa/purjehtimassa etc kanamaisten kotkojen kanssa”

Vierailija
36/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. Olen 52-vuotias nainen. Pidän historiasta, pop-musiikista ja itseäni nuoremmista miehistä. Brigitte Nielsen - tyylinen kampaus, tavoittelen hillittyä rock-tyyliä.

Apua, miksi ihmeessä mainitset pitäväsi itseäsi nuoremmista miehistä. Niin Noloa. Kertoisit enemmänkin jotain mielenkiintoista ja tärkeää itsestäsi.

Vierailija
37/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen muodollisemmissa yhteyksissä ja vanhempien ihmisten seurassa, puhun ystävättäristä. Varsinkin, jos haluan korostaa, että olen kunniallisin aikein ollut liikenteessä. Heille sanon: ”Olin parin ystävättären kanssa lasillisella”, kavereille ja saman ikäisille ihmisille voin sanoa, että ”kaveriporukalla istumassa iltaa”.

Vierailija
38/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja olen 43-vuotias, korkeakoulutettu, perheellinen, äänestän vasemmistoa. T. Vanhemmille ihmisille ystävättäristä puhuva

Vierailija
39/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. Olen 52-vuotias nainen. Pidän historiasta, pop-musiikista ja itseäni nuoremmista miehistä. Brigitte Nielsen - tyylinen kampaus, tavoittelen hillittyä rock-tyyliä.

Apua, miksi ihmeessä mainitset pitäväsi itseäsi nuoremmista miehistä. Niin Noloa. Kertoisit enemmänkin jotain mielenkiintoista ja tärkeää itsestäsi.

Halusin kuulua joukkoon, kun muutkin täällä kertoo noloja.

Vierailija
40/43 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elinpiirissä sanaa käyttävät 70+ ihmiset, jotka käyvät ystävättärien kanssa lenkillä tai kahvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan