Me vaatimattomat ihmiset
Onkoa täällä muita vaatimattomia ihmisiä netin äärellä? Minä olen kuullut niin monen suusta kauhisteluita minun elämäni niukkuudesta että alan itsekin jo uskoa siihen. Olen ulkoisesti julkisilla paikoilla ihan kuin kuka tahansa. Omistan muutamat siistit ja tyylikkäät vaatteet joita käytän töissä ja kaupungilla yms.
Mutta kotona käytän kahta eri vaatekertaa. Ne ovat kulahtaneita, ehkä 5-8v vanhoja lumppuja. En raaski ostaa uusia. En enää käy kampaajalla, mutta sukulaiset ostaa minulle lahjakortin leikkaukseen n.kolmen vuoden välein. Sen käytän, vaikken tarvisi. (Lupaan, että en silti ole epäsiistin näköinen. Pitkä tukka vaan ei mielestäni vaadi kovin tiuhaa leikkausta). Minulla on todella vanha lumian puhelin. Akku ihan surkea ja pätkii, mutta en vain raski ostaa uutta :D turhuutta sekin mielestäni. En meikkaa kuin ihan vähän julkisille paikoille (vain aurinkopuuteri ja kulmageeli) koska olen ihan perus nätti ja tummapiirteinen. En käytä kemikaaleja, lukuun-ottamatta shamppoo, hammastahna ja hoitoaine. Kotona satsaan laatuun, joten tavaraa on vähän. En ole varmaan kymmeneen vuoteen ostanut mitään. Kesäkukat ostan aina. Lapsille ostan laatua ja merkkejä, koska niitä ei tarvi olla koko ajan ostamassa uutta. Pojat harrastaa liikuntaa joten heidän välineisiin menee välillä rahaa. Onneksi pienempi perii isoveljen kamppeet. Itse en raaski harrastaa mitään. Juoksen kesäisin ja hiihdän talvisin. En halua kuluttaa rahaa itseeni.
Nyt sain lahjakortin kasvohierontaan mieheltäni. En kehtaa sanoa että rahan olisi voinut käyttää johonkin järkevämminkin...esim sukkiin, pikkareihin yms. Mutta kiitin kauniisti ja ens viikolla sitten hemmotteluun.
Onko täällä muita samanlaisia pihiliisoja?
Kommentit (8)
Lisään, että vaatimattomuus näkyy myös autossa, ruuassa (ruoka on aina sesongin mukaista ja ihan perusperus ruokaa).
Itseeni ek koskaan käyttäisi rahaa jos ei olisi pakko (työ vaatii siistiä asua yms). Jos voisin, pukeutuisin kuin metsän haltia ja kulkisin pitkät hiukset hulmuten paljain jaloin. Asuisin luonnon äärellä pienessä mökissä ja söisin itse viljeltyä ruokaa. Harmi vaan kaikkea ei voi saada. Ja lapset haluaa asua lähellä harrastuksia. Onneksi vielä ulkonäkö ei vaadi toimenpiteitä ja saa huoletta kulkea luomuna :D
Tavallaan joo, pitkään elin taloudellisen puutteen vuoksi noin ja nyt tuntuu väärältä käyttää rahaa itseen, kun vaatimattomuus/köyhyys on iskostunut selkärankaan.
Meneepä ihmiset mutkalle vähästä. Miettivät tällaisia... Ehkä pitäisi oman kotitalon palaa matalaksi tai puolison vaihtaa sukupuolta ennen kuin havahtuisi.
Heh, ihan kuin minäkin. Nautin yli kaiken vaatimattomasta elämästä. Ja minäkin olen julkisilla paikoilla ihan siisti.
Lahjaksi toivon aina käytännöllisiä juttuja. Parhaita on käyttötavarat tai ruoka. Ihan vaikka banaanitkin käy 😁
Mitään merkkijuttuja en juurikaan omista, en saa sellaisten ostamisesta mitään tyydytystä. Uusi iphone kyllä on, mutta se on työsuhdepuhelin. Jos työnantaja ei maksaisi, olisi vaan joku halpa perusluuri.
Nyt makaan kotona riippumatossa viltin kera ja mielestäni tämä on paras tapa viettää perjantaita. Kohta menen saunaan ja juon huurteisen lonkeron. Sekin toki Tallinnan tuliaisia.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ihan kuin minäkin. Nautin yli kaiken vaatimattomasta elämästä. Ja minäkin olen julkisilla paikoilla ihan siisti.
Lahjaksi toivon aina käytännöllisiä juttuja. Parhaita on käyttötavarat tai ruoka. Ihan vaikka banaanitkin käy 😁
Mitään merkkijuttuja en juurikaan omista, en saa sellaisten ostamisesta mitään tyydytystä. Uusi iphone kyllä on, mutta se on työsuhdepuhelin. Jos työnantaja ei maksaisi, olisi vaan joku halpa perusluuri.
Nyt makaan kotona riippumatossa viltin kera ja mielestäni tämä on paras tapa viettää perjantaita. Kohta menen saunaan ja juon huurteisen lonkeron. Sekin toki Tallinnan tuliaisia.
On helppoa olla vaatimaton, kun elintaso puskee läpi tästäkin kirjoituksesta. Asumiseen ja mukavuuksiin on panostettu.
Osta itse mieleisiäsi sukkia ja pikkareita ja mene hyvillä mielin lahjaksi saamaasi kasvohoitoon.
Minut on kasvatettu noin.
Vanhempani ovat hyvin toimeentulevia, isovanhempien omaisuus on yli miljoona euroa.
Veli on diplomi-insinööri, aloittanut sijoittamisen 20-vuotiaana..
Olen pihi harrastuksissa, mun mielestä juoksu, uinti ja pyöräily sekä kotona tehtävä kahvakuulajumppa on parasta liikuntaa.
On mulla salikorttikin Elixialle (hyvien ryhmäliikintatuntien takia, mut kadun jo nyt sitä), sanon irti heti kuin mahdollista. Ainakin vaihdan takas mun halpis saliin.
Mulla ei ole telkkaria ees tällä hetkellä (mutta on Netflix, HBO, viaplay ja CMORE. :D
Katson netistä ja koneelta mm. uutiset ja sään.
Ostan aina n. 120e puhelimen, jossa ok kamera ja hyvät ominaisuudet. Ennen mulla oli aina iphone, mutta tuppaan hajottamaan aina puhelimeni, joten en näe järkeä panostaa.
Jos puhelimen näyttö hajoaa, tilaan netistä pelkän näytön, ja vaihdan sen itse, säästän n. 60e tällä.
Kampaajalla käyn kyllä joka kuukausi tasaamassa latvat. Mutta Hairstoressa eli halvimmassa (hinnasto on porrastettu, aamulla kaikista halvin ;D). Oma väri ei vaadi värjäystä. Tosin keväällä värjäytin oman värini takaisin huippukampaajalla, ja siitä maksoin itseni kipeäksi(500 euroa). Mutta pidemmällä aikavälillähän tämä säästi rahaa, ei pidä värjätä juurikasvua enää koskaan.
Okei, sit tulee se missä mun piheys menee yli. Eli ruoka. Oon niin pihi ruokaostoksissa, käyn aina Lidlissä. Ja peruskaupoissa ostan aina halvinta eli rainbow tms.
Arkiruokana voisin syödä aina kalapuikkoja, kananmunia, pakastevihanneksia, banaania ja porkkanaa. Lisäksi kahvia, maitoa ja halpis monivitamiinia. :D mielestäni tää on terveellistä.
Joskus vanhemmat tuo kauppakassin (siellä on aina 'parempaa' kamaa, kuten broileria, jogurttia, kalliimpia hedelmiä ja vihanneksia).
Ihmiset varmaan pyörtyi jos tietäisi miten vähällä tulen toimeen ruokaostoksien suhteen. Saatikka moni suostuisi semmoiseen.
Jos tulee vieraita, totta kai panostan, mutta en oo kulinaristi arkena. Tää on taas kuin nälkävuodet eläneen puhetta, mutta mielestäni arkiruuan ei kuulukaan olla 'liian hyvää'... Näin pysyy linjat kunnossa. Vastapainoksi syön välillä ulkona
. Esim. nyt kahtena päivänä putkeen, kun treffasin veljeä ja kavereita. :D sillon en pihistele.
Erikseen mulla on kotivaatteet tottakai, kotona aina verkkareissa, uusin ne n. puolen vuoden välein. Perus H&M. (viimeksi panostin, ostin adidaksen kotivaatesetin, ja kaadoin kahvit päälleni, se meni siinä, näin mulle käy usein... )
Tän vuoden Zaran ALE:issa ylitin itseni. Löysin hupparin 5 eurolla(!!), 3 kaunista paitapuseroa 8e/kpl, 2 hametta 7 ja 15 euroa/kpl, ja housut 6 eurolla, 2 shortsit 10 e/kpl, lisäksi ostin 2 paria treenitrikoita H&M 7e/kpl.!!! :D
Ja oon siis kesän elänyt toimeentulotuella työttömyyden vuoksi... Meen opiskelee ens viikolla nou hätä.
Kaikki kerrat kosmetologilla olen saanut lahjaksi. Olin otettu, se oli mielestäni hemmottelua.
Btw theOrdinary on mahtava ja lompakkoystävällinen merkki, sitä saa myös Stockkalta nykyään.
Mutta tää vaatimattomuus on kivaa sillon kun se on oma valinta ja väliaikainen tilanne. Ja kun tietää, ettei mitään oikeaa hätää ole..
Sain myös just tnä mm. kuulla eläväni kuplassa :D
Merkeistä en niin välitä. Ellei ole joku kulttiklassikko, kuten Yves Saint Laurentin valokynä. Ja, säästän Chanelin klassikkolaukkuun, asuntoon ja oikomishoitoon...
Eipä tuo kurjalta kuulosta. Jotkut vain ovat tottuneet paljon enempään. Elän itsekin melko vaatimattomasti. En todellakaan ole käynyt kasvohoidoissa tms.
Jos saisin lahjaksi kasvohoidon, olisin varmaan iloinen siitä, että joku ostaa mulle jotain sellaista, mihin en itse välttämättä hennoisi rahaa käyttää. (Tai sitten ottaisin vihjauksena siitä, että ihoni on liian huono. :D) Ehkä sun kannattaa ottaa tuo sillä tavalla, että saat harvinaista luksusta. Miehesi halusi tarjota hemmottelua. Käytännöllisiä asioita tulee varmasti itsekin tarpeeksi ostettua?