Keski-ikäisten miesten kumin käyttö
Olen tässä neljänkympin paremmalla puolella eron jälkeen tapaillut neljää eri miestä, joiden kanssa asiat on edenneet petipuuhiin. Ällistyttävä huomio on, että kumin käyttö on miehille ihan sivuseikka. Normaaleja keski-ikäisiä miehiä, osalla lapsia, on vatsaa ja kaljua, ei mitään rattopoikia. Kaikki olisivat olleet valmiita olemaan ilman suojaa, kukaan ei kysellyt minun tilanteestani mitään ja olivat kovin ihmeissään kun en tuosta vaan ottanut s*****n vaan avasin keskustelun terveysasioista. Ihme ettei Suomessa jyllää taudit pahemminkin kun meno on fiksun oloisilla aikuisillakin noin leväperäistä. Toki olen siisti ja tasokas nainen, jolta tuskin ensimmäisenä olettaa tauteja saavansa, mutta harvoinpa ne päälle päin näkyy. Ja kysyttäessä myöntävät olleensa ilman muidenkin kanssa. Huokaus.
Kommentit (17)
Tasokas ihminen ei irtosuhteile...
Kyse ei ole irtosuhteista. Kaikkien miesten kanssa olen ollut viikkojen-kuukausien tapailusuhteessa 5 vuoden aikajänteellä. Ap
Taudit on loppupeleissä aika harvinaista ja nelikymppinen nainen ei helpolla raskaudu niin huoletta voi paljaalla panna 👍
M43
Irtosuhteet on eilispäivää. Ei mitään oikeeta iloa!
Ja taudit leviää. Älä koskaan luota sanaan "testeissä käyty".
Ei kannata luottaa siihen edes tuoreessa parisuhteessa, vaan voi yhdessä vaikka käydä testeissä.
Nuorempana suostuin olemaan ilman kumia. Olin liian urpo ja ujo sanoakseni vastaan, uskoin kun sanottiin et ulosveto on ok sun muuta kakkaa.. Thank god en tullut raskaaksi tai saanut tauteja!! Hitto olin vajaa. Ja vajaita ne ukotkin, miten on niin ylivoimaista laittaa kumi, idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana suostuin olemaan ilman kumia. Olin liian urpo ja ujo sanoakseni vastaan, uskoin kun sanottiin et ulosveto on ok sun muuta kakkaa.. Thank god en tullut raskaaksi tai saanut tauteja!! Hitto olin vajaa. Ja vajaita ne ukotkin, miten on niin ylivoimaista laittaa kumi, idiootit.
Kumi syö pois tunnosta noin 80%. Ymmärrän toki kuminkäytön tärkeyden jos harrastaa paljon seksiä eri ihmisten kanssa ns irtoseksiä. Osa miehistä harrastaa seksiä vain suhteissa. Tällaiset miehet toki eivät ole niin naisten mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Taudit on loppupeleissä aika harvinaista ja nelikymppinen nainen ei helpolla raskaudu niin huoletta voi paljaalla panna 👍
M43
Taudit on loppupeleissä ja alkupeleissä aika yleisiä ja kaikkiin ei ole hoitoa ja osa taudeista voi aiheuttaa vakavia sairauksia joihin ei ole hoitoa. Miehillä useammin oireettomina tauteja kannettavanaan, kannattaisi tutkia jos useita kumppateita.
Googlaa vaikka Duodecim sukupuolitaudit.
Kondomi on ainoa väline joka suojaa taudeilta.
Monella miehellä keskiiässä tai vanhana eturauhasvaivoja. Kuinka monen taustalla on eturauhasen tulehdus, jonka aiheuttajana onkin kauan muhinut sukupuolitauti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumi syö pois tunnosta noin 80%. Ymmärrän toki kuminkäytön tärkeyden jos harrastaa paljon seksiä eri ihmisten kanssa ns irtoseksiä. Osa miehistä harrastaa seksiä vain suhteissa. Tällaiset miehet toki eivät ole niin naisten mieleen.
Mitä tuubaa tää nyt on? Itse käyttänyt kumia yhden ja saman kanssa yli 20 vuotta, eikä mitään valittamista. Yritti käyttää hormonaalista ehkäisyä jonkin aikaa suhteen alussa, mutta sairaaksihan siitä tuli. En todellakaan haluaisi hänen syövän pillerin pilleriä, kun vaihtoehtojakin on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuubaa tää nyt on? Itse käyttänyt kumia yhden ja saman kanssa yli 20 vuotta, eikä mitään valittamista. Yritti käyttää hormonaalista ehkäisyä jonkin aikaa suhteen alussa, mutta sairaaksihan siitä tuli. En todellakaan haluaisi hänen syövän pillerin pilleriä, kun vaihtoehtojakin on!
Melkoista tuubaa väittää että tuntuma olisi sama kumin kanssa. Oli sitten miten ohut tai oikean kokoinen kumi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista tuubaa väittää että tuntuma olisi sama kumin kanssa. Oli sitten miten ohut tai oikean kokoinen kumi kyseessä.
Juu, eihän se samalta tunnu, itse käyttänyt kumia aina vaimon synnytysten jälkeen, enkä nyt kuitenkaan erityisen epämukavaksi voi mitenkään sanoa. Toki, ei se vakituisena ehkäisynä oikein toimisi, mutta satunnaisesti en ongelmaa näkisi
Miehen ihmettelen kumin käyttämättömyyttä. Oli ainakin minulle ja kavereilleni ihan päivän selvä juttu jo 70-luvun teini-iästä lähtien. Itse olen ollut nyt 42v parisuhteessa saman naisen kanssa, siitä 40v aviossa. Kumi ollut aina lompakon salalokerossa viimeiset 45v vuotta varmuuden varalta. Toki sitä aina välillä vaihtaen. Tämä siksi, että jos kumminkin sattuisin eksymään vieraisiin, olisi kumi aina mukana. Niin tyhmä en ole, että olisi joskus nainut vieraita ilman kumia ja a) tuonut taudin kotia, b) saattanut jonkun raskaaksi ja joutunut maksamaan elatusmaksuja. Näillä molemmilla olisin pilannut parisuhteeni ja perhe-elämäni. Onneksi vaimo ollut rakas ja huolehtinut riittävästi ja hyvästä seksistä. Ei ole ollu tarvis käyttää. Ennen tätä Juhannusta heitin kumin viimein roskiin, aja ajattelin, että eiköhän se vieraan houkutus ollut siinä. Ollaan voiton puolella.
M62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö että tuntuma on sama? No en. Väitin, että ei valittamista verrattuna siihen että vaimo kuivattaisi itsensä pillereillä. Tuubaa oli se että 80% tunnosta häviää ja että ”Osa miehistä harrastaa seksiä vain suhteissa. Tällaiset miehet toki eivät ole niin naisten mieleen.”
Itselläni loppuu nykyään kanssakäyminen siihen paikkaan, kun noin itsestä ja muista välittämätön asenne tulee ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko fiilis sit mielessä kun maksaa 18v elareita? Tai jos annat pysyvälle kumppanille klamydian ja kun pitäisi lapsi tehdä niin ei onnistu koska klamydia tehnyt siitä mahdottomuuden. Herpestä saat kantaa lopun ikääsi. Muisteletko fiilistä sit kun on eturauhastulehdus etkä pysty?
Melko riskialtista touhua päästellä ilman kumia. Itse vaadin kumin käyttöä irtosuhteissa, myös suikkarissa. Vie se tuntoa pois mutta ei nyt niin hirveän paljon, hyvältä on aina tuntunut kumin kanssa :)
Kannattaa keksiä joku pahassa vaiheessa ja tosi tarttuva herpes jos tuollaisen kohtaa, missään vaiheessa ei ole liian myöhäistä perääntyä.
Tauti ei oo kiva yllätys.