Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kysymyksiä ne siellä poliisilaitoksella kysyvät

Vierailija
02.08.2019 |

Kun pitää mennä tunnistettavaksi hlökorttia varten? Kun on tälläinen vanhapiika niin ei ne voi kysyä mitään lapsista tai puolisosta. Tenttaako ne suullisesti vai saako paperin eteensä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos netistä tilaat, niin ne ei kysy mitään. Olethan jo tunnistautunut pankkitunnuksilla.

Kyllä kysyy, jos ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta. Sehän on ainut syy, miksi poliisilaitokselle ylipäätään pitää mennä tunnistautumaan. Pankkitunnuksia voi käyttää kuka vaan, eivät ne todista että juuri sinä olet sen hakemuksen tehnyt. 

Nimenomaan pidetään ns. vahvana tunnistautumisena.

Mutta silti pitää mennä poliisilaitokselle henkilökohtaisesti tunnistautumaan, jos hakee henkkaria ilman voimassaolevaa henkkaria. Tiedän, koska juuri viime kuussa hain. Vaikka kuinka tunnistauduin pankkitunnuksilla, piti silti vielä mennä poliisilaitokselle vastailemaan kysymyksiin. 

Vierailija
22/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu miksi tarttee sinne mennä, jos on pelkkä "liian kauan sitten myönnetty edellinen kortti" tai puuttuu sormenjäljet niin eipä kysele mitään, jos taasen oot eläny monta kymmentä vuotta kiven alla eikä voida olla varjoa sun henkilöllisyydestä niin sitten kyselevät kaikki ummet ja lammet kaikesta jotta voivat olla varmoja että olet sama henkilö joka väität olevasi

No sitä hlökorttia menen hakemaan tai siis hakemus on jo nettiin tehty mutta käsialanäyte pitää mennä antamaan plus se tenttaus koska en omista hlökorttia enkä passia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä kaikkia voi ykskaks muistaa vaikka ne tietäisikin kun oman puhelin numeronkin unohtaa jos sitä kysytään yhtäkkiä.

Vierailija
24/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä kaikkia voi ykskaks muistaa vaikka ne tietäisikin kun oman puhelin numeronkin unohtaa jos sitä kysytään yhtäkkiä.

Ei ne mitään liian vaikeita kysele. Ja antavat tarvittaessa vinkkejä tai vaihtavat helpompaan kysymykseen. Näkeehän ne siitä kuvasta jo, että oletko oikea henkilö vai et. Kysymykset ovat vain muodollisuus. Ei niillä ole tarkoitus estää henkkarin saamista tai piinata ihmisiä muutenkaan. Minä en äkkiseltään muistanut edellistä osoitettani, vaan tarjosin sitä edellistä. Virkailija ihan nätisti vihjasi, että sen jälkeen oli vielä yksi avitti missäpäin kaupunkia se oli. 

Vierailija
25/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö ne sisarusten lasten tietoja? Niitä ei muista hyvä kun omien sisarusten nimet ja syntymäajat.

Vierailija
26/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään liian vaikeita kysele. Ja antavat tarvittaessa vinkkejä tai vaihtavat helpompaan kysymykseen. Näkeehän ne siitä kuvasta jo, että oletko oikea henkilö vai et. Kysymykset ovat vain muodollisuus. Ei niillä ole tarkoitus estää henkkarin saamista tai piinata ihmisiä muutenkaan. Minä en äkkiseltään muistanut edellistä osoitettani, vaan tarjosin sitä edellistä. Virkailija ihan nätisti vihjasi, että sen jälkeen oli vielä yksi avitti missäpäin kaupunkia se oli. 

Onko se joku poliisi joka kysyy vai joku kanslia virkailija ja kysyykö se niitä siinä luukulla vai jossain huoneessa?

Vierailija
27/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ongelmat.. Kyseessä henkilökortti.

Vierailija
28/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö ne sisarusten lasten tietoja? Niitä ei muista hyvä kun omien sisarusten nimet ja syntymäajat.

Älä panikoi. Jos et muista, kysyvät jotain muuta. Ei se mikään rikoskuulustelu sentään ole. Pelkkä muodollisuus vain. 

Vierailija
29/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kirjoitti minulle muistilistan sukulaisten syntymäpäivistä, -kunnista ja tyttönimistä kun menin poliisilaitokselle uusimaan jo vanhentunutta passia. Netissä luki että se vanhentunut passi ei kelpaa tunnistukseen.

Opettelin raivolla ulkoa sen koko listan, ja kun pääsin paikan päälle niin virkailija kysyi että onko sulla sitä vanhaa passia mukana. Olihan mulla. Se oli siinä, kelpasi kyllä tunnistukseen eikä mitään kysymyksiä kysytty.

Vierailija
30/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se joku poliisi joka kysyy vai joku kanslia virkailija ja kysyykö se niitä siinä luukulla vai jossain huoneessa?

Virkailija. Ei tietenkään kysytä julkisesti kaikkien kuullen luukulla, vaan ohjataan tilaan, jossa muutenkin hoidetaan hakemusasiat. Ei mitään syytä paniikkiin. Samankaltainen tilanne kuin Kelassa tai verotoimistossa tai missä tahansa virastossa asioiminen. Sattuu vain tapahtumaan paikassa nimeltä poliisilaitos. Ja sehän ei tarkoita, että henkkarihakemus olisi sama kuin poliisikuulustelu. 

Vierailija
31/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kirjoitti minulle muistilistan sukulaisten syntymäpäivistä, -kunnista ja tyttönimistä kun menin poliisilaitokselle uusimaan jo vanhentunutta passia. Netissä luki että se vanhentunut passi ei kelpaa tunnistukseen.

Opettelin raivolla ulkoa sen koko listan, ja kun pääsin paikan päälle niin virkailija kysyi että onko sulla sitä vanhaa passia mukana. Olihan mulla. Se oli siinä, kelpasi kyllä tunnistukseen eikä mitään kysymyksiä kysytty.

No mutta kun minulla ei ole passia eikä henkilökorttia.Ei uutta ei vanhaa.

Vierailija
32/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vastailet niihin kysymyksiin. Hyvin yksinkertaista eikä lainkaan pelottavaa. 

Vierailija
33/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas ongelmat.. Kyseessä henkilökortti.

Jotkut ihmiset nyt vain jännittää virallisia asioita ja menevät ehkä lukkoon vaikka kysyttäisiin päivänselviä asioita.Jotkut kun ovat jännittäjiä ha toisia ei mikään hetkauta.Ei se ole asia minkä takia pitää toisille vinoilla.

Vierailija
34/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, jos aikuisella ihmisellä ei koskaan ole tullut vastaan tilannetta, jossa tarvitsisi todistaa henkilöllisyys. 

Vierailija
35/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, jos aikuisella ihmisellä ei koskaan ole tullut vastaan tilannetta, jossa tarvitsisi todistaa henkilöllisyys. 

Ajokortti on ennen riittänyt.

Vierailija
36/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten selvität ja painat mieleesi nuo aiemmin mainitsemani asiat. Lähisukulaisten synttärit ja mahdolliset kuolinpäivät, ehkä tyttönimet ja toiset nimet. Sellaisia asioita ainakin enoltani kysyttiin kun hänellä ei ollut voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta.

/29

Vierailija
37/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin suullisesti entisiä osoitteita, muuttovuosia, isän ja äidin avioliiton kestoa, elossaolostatusta, mahdollista eroa, omaa avioliittostatusta, sisaruksia ja heidän sekä vanhempien syntymäaikoja. Muistin muuttamisistani huonosti vuosia ja osoitteita ja ainoastaan äidin syntymäpäivän, syntymävuosia en keneltäkään. Uskoivat silti.

Vierailija
38/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten selvität ja painat mieleesi nuo aiemmin mainitsemani asiat. Lähisukulaisten synttärit ja mahdolliset kuolinpäivät, ehkä tyttönimet ja toiset nimet. Sellaisia asioita ainakin enoltani kysyttiin kun hänellä ei ollut voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta.

/29

Yhdetäkään tutultani ei ole ikinä kysytty kenenkään kuolinpäiviä.

Vierailija
39/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sellainen tupakalta ja vanhalta viinalta haiseva etsivä, jolla on parta jäänyt ajamatta. Jos ei vastaukset miellytä, niin heittää sinut selliin yöksi ja kokeilee aamulla uudestaan, irtoaisiko sitä puhetta.

Vierailija
40/40 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyivät isäni syntymäaikaa, sanoin että ei se puliukko ole isäni joka teillä siellä papereissa on sellaiseksi merkitty, että en ole nähnyt koko äijää vuosikymmeniin enkä tasan tarkkaan tiedä sen merkkipäiviä.. Virkailija oli hiljaa ja kysyi seuraavaksi äitini tyttönimeä. Se sujui jo paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi