Mitä kysymyksiä ne siellä poliisilaitoksella kysyvät
Kun pitää mennä tunnistettavaksi hlökorttia varten? Kun on tälläinen vanhapiika niin ei ne voi kysyä mitään lapsista tai puolisosta. Tenttaako ne suullisesti vai saako paperin eteensä?
Kommentit (40)
Seksuaalisista mieltymyksistä, lempiruoasta ja -väristä. Onko unilelupupu vielä käytössä jne. Tällaisia yleensä.
riippuu miksi tarttee sinne mennä, jos on pelkkä "liian kauan sitten myönnetty edellinen kortti" tai puuttuu sormenjäljet niin eipä kysele mitään, jos taasen oot eläny monta kymmentä vuotta kiven alla eikä voida olla varjoa sun henkilöllisyydestä niin sitten kyselevät kaikki ummet ja lammet kaikesta jotta voivat olla varmoja että olet sama henkilö joka väität olevasi
Suullisesti kysyvät mm. isän ja äidin tai sisarusten tietoja. Toista nimeä, syntymäaikaa tms. Ei mitään ihmeellistä.
Ne kysyy tahtotilasta, katumuksista, reiluudesta, salaisuuksista yms. Kartoittaa sun luonnetta ja arvioi voiko sulle antaa jonkun kortin vai ei.
Suullisesti minultakin kyseltiin, helppoja olivat /1
Vierailija kirjoitti:
riippuu miksi tarttee sinne mennä, jos on pelkkä "liian kauan sitten myönnetty edellinen kortti" tai puuttuu sormenjäljet niin eipä kysele mitään, jos taasen oot eläny monta kymmentä vuotta kiven alla eikä voida olla varjoa sun henkilöllisyydestä niin sitten kyselevät kaikki ummet ja lammet kaikesta jotta voivat olla varmoja että olet sama henkilö joka väität olevasi
Minä olen elellyt ihan normaalisti ja julkisesti. Silti minulta kysyttiin isän syntymäaikaa ja äidin toista nimeä ja edellistä osoitettani. Vain siksi, että henkilökorttini oli ollut vajaan vuoden vanhentuneena ennen kuin hankin uuden.
Minä en löytänyt vanhaa passiani mistään, ja ajokortissanikin on noin kaksikymmentä vuotta vanha kuva. Odotin oikein innolla sitä, että pääsisin kuulusteltavaksi, mutta petyin: pyydettiin ajokortti nähtäväksi, otettiin kummastakin etusormesta sormenjälki ja sanottiin, että perjantaina voit tulla hakemaan passin. Ei ollut yhtään jännää. :(
Jos netistä tilaat, niin ne ei kysy mitään. Olethan jo tunnistautunut pankkitunnuksilla.
Mä en edes tiedä sisarusteni syntymäaikoja, tosin onneks on henkkarit voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en löytänyt vanhaa passiani mistään, ja ajokortissanikin on noin kaksikymmentä vuotta vanha kuva. Odotin oikein innolla sitä, että pääsisin kuulusteltavaksi, mutta petyin: pyydettiin ajokortti nähtäväksi, otettiin kummastakin etusormesta sormenjälki ja sanottiin, että perjantaina voit tulla hakemaan passin. Ei ollut yhtään jännää. :(
Lisään tähän vielä, että vanha passi oli vanhentunut viitisentoista vuotta aikaisemmin. Aika heikoilla todisteluilla siis totesivat minut minuksi.
Minä juttelin virkailijan kanssa niitä näitä. Osoitteen kysyi ja henkilötunnuksen, sen tarkemmin ei tentannut. Minulla oli vain vanha pahvinen ajokortti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Äidin tyttönimiä, syntymäkuntia, sen tapaista. Hyvin se menee.
Ai nuo pitäis muistaa?
f u c k
-mies 54v
Vierailija kirjoitti:
Jos netistä tilaat, niin ne ei kysy mitään. Olethan jo tunnistautunut pankkitunnuksilla.
Pankkitunnuksia on pikkasta vaikeempi saada ilman henkkareita.
Sit menee jo huonosti, kun unohdan äitini tyttönimen. Joka siis on oma sukunimeni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kysyy, jos ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta. Sehän on ainut syy, miksi poliisilaitokselle ylipäätään pitää mennä tunnistautumaan. Pankkitunnuksia voi käyttää kuka vaan, eivät ne todista että juuri sinä olet sen hakemuksen tehnyt.
Kirjauduppa maistraatin sivuille ( suomi.fi) , katsele sieltä omat tietosi, näkyy myös vanhempien tiedot. Niitä ne kysyy ,mitä sieltä löytyy.
Minulta kysyivät mm vanhoja osotteita, en muistanu kaikkia. vihjeiden jälkeen muistin osan sinnepäin. vanhempien nimiä ja syntymäaikoja, en muistanut syntymäaikoja, sisarusten osoitteita (vanhoja ja uusia) muistin osan sinnepäin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kysyy, jos ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta. Sehän on ainut syy, miksi poliisilaitokselle ylipäätään pitää mennä tunnistautumaan. Pankkitunnuksia voi käyttää kuka vaan, eivät ne todista että juuri sinä olet sen hakemuksen tehnyt.
Nimenomaan pidetään ns. vahvana tunnistautumisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nuo pitäis muistaa?
f u c k
-mies 54v
Ei tarvitse. Jos ei osaa vastata johonkin kysymykseen, virkailija keksii tiedoistasi toisen kysymyksen, jolla saa varmistettua että olet oikea henkilö. Minä en muistanut isäni syntymäaikaa, mutta ei se haitannut.