Miksi minä en saa naisena ilmoittaa olevani nainen?
Ja olevani ihan mielelläni nainen. Meillä on myös perinteiset työnjaot kotona, mies hoitaa ulkohommat ja autojen huollot yms. ja minä siivoan ja teen ruokaa, hoidan myös ruokaostokset. Olen ystävä- ja sukulaispiirissä saanut osakseni mutinaa ja halveksuntaa, kun kuulemma hyysään miestä. No, mieskin tekee oman osansa, ihan yhtälailla hän hyysää minua. Olen kuulemma sokea. En ole, en vaan pidä ulkohommista, enkä osaa vaihtaa autoon rikkoutuneen osan tilalle uutta. Miksi tehdä asioista monimutkaisia vaan sen takia, että kuuluu ajan henkeen? Siinä missä muunsukupuolisella on oikeus olla muunsukupuolinen, myös naisilla on oikeus olla nainen ja miehellä mies.
Kommentit (5)
Ongelma onkin siinä, että yhdistät tietyt piirteet naiseen ja tietyt mieheen ja se on väärin. Saat sanoa olevasi nainen, mutta ilman, että toitotat omaa totuuttasi siitä mikä kuuluu miehelle ja mikä naiselle. Naisia ja miehiä on erilaisia eikä kukaan ole vähemmän mies jos neuloo omat piponsa eikä kukaan vähemmän nainen vaikka ei siivoa. Molempien sukupuolten kun pitää osata laittaa ruokaa ja siivota, ellei osta ostopalveluna. Se ei siis ole sukupuoliidonnainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin siinä, että yhdistät tietyt piirteet naiseen ja tietyt mieheen ja se on väärin. Saat sanoa olevasi nainen, mutta ilman, että toitotat omaa totuuttasi siitä mikä kuuluu miehelle ja mikä naiselle. Naisia ja miehiä on erilaisia eikä kukaan ole vähemmän mies jos neuloo omat piponsa eikä kukaan vähemmän nainen vaikka ei siivoa. Molempien sukupuolten kun pitää osata laittaa ruokaa ja siivota, ellei osta ostopalveluna. Se ei siis ole sukupuoliidonnainen asia.
Mutta miksi juuri minä olen naisena vähempiarvoinen, kun myönnän viihtyväni keittiössä ja siivouksessa? Miksi me olemme halveksuttuja sen takia, kun tehdään mistä tykkäämme? Miksi minulla täytyisi ostaa ostopalveluna asia, jonka mieheni tekee mielellään, esimerkiksi halkojen hakkaus? Miksi miehellä pitäisi ostaa ostopalveluna ruoka, kerran minä teen sen? Eikö avioliiton perusajatus kuitenkin ole, että yhdessä hoidetaan kotitaloutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi juuri minä olen naisena vähempiarvoinen, kun myönnän viihtyväni keittiössä ja siivouksessa? Miksi me olemme halveksuttuja sen takia, kun tehdään mistä tykkäämme? Miksi minulla täytyisi ostaa ostopalveluna asia, jonka mieheni tekee mielellään, esimerkiksi halkojen hakkaus? Miksi miehellä pitäisi ostaa ostopalveluna ruoka, kerran minä teen sen? Eikö avioliiton perusajatus kuitenkin ole, että yhdessä hoidetaan kotitaloutta?
Ero on siinä, että miehen arvo nousee kun se tekee ruokaa, samoin kuin silloin kun se hakkaa halkoja. Sinun arvo taas laskee kun teet ruokaa ja halkojen hakkaaminen nyt sinulta tuskin onnistuukaan menestyksekkäästi, joten olet puhtaasti miinusmerkkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pidä sinua vähempiarvoisena, jos pidät kotitöiden tekemisestä. Osa naisista tekee sekä koti- että ulkotyöt, samoin osa miehistä.
Ei mitään työtä ole määritelty vain toiselle sukupolvelle sopivaksi. Jotkut työt voivat olla miehille helpompia, koska he ovat yleensä vanhempia ja lihaksikkaampia.
Nykyään näyttäisi olevan muotia uhriutua siitä, että on valtaväestöä ja edustaa enemmistön seksuaalista suuntautuneisuutta.