Blondeja paikalla? Paljonko teillä menee rahaa hiustenvärjäykseen vuodessa?
Miten värjäätte ja mikä on luonnollinen värinne?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 € koska olen blondi ja sävy on hyvä
Sama minulla. Hiuksiani silti joskus luullaan värjätyiksi koska ihmisten mielestä ne ovat kummallisen paksut blondeiksi. Mutta kyllä se aito väri on.
Onko tämä sitä kuuluisaa 'humble bragia'?
Vierailija kirjoitti:
Vaalentaminen ei ole värjäämistä.
= p.. n....
Sulla on edullinen kampaaja jos saat 10xvärin ja 2 permistä 1300€ vuodessa.[/quote]
Olen samaa mieltä. Edellinen oli huomattavasti kalliimpi. Luulen että pitävät hinnat maltillisina kun ratikkatyömaa karkoittaa muutenkin asiakkaita[/quote]
Tampere? Uskallatko kertoa mikä kampaamo?
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
5 viikon välein kampaaja, laitetaan väri ja samoin kulmiin väri ja muotoilu.
Leikataan tai siistitään lähes joka kerta. Permanentin otan tukikäsittelyksi 2 kertaa vuodessa. Puhallan föönillä hiukset suoriksi ja sitten laitan, näin saa pitoa ja volyymia
Kampaajalle vuodessa noin 1300 €Ai oma väri? Mikäköhän olis nykyään - olen vaalentanut samalla systeemillä 37 vuotta.
Maantienvärinen varmaanEli olet saanut elämäsi aikana liki 50 000€ tuhlattua hiusten vaalentamiseen?
Kuka tuhlaa mihinkin. Minä laitan mielelläni rahaa omaan hyvinvointiin ja ulkoasun huoliteltuna pitämiseen, en koe sitä tuhlauksena ollenkaan. Kampaaja on ammattilainen jota arvostan. Samalla tavoin käyn gynellä kerran vuodessa, hammaslääkärillä vuosittain, suuhygienistillä pari kertaa vuodessa ja kynsihuollossa 4 viikon välein. Itsestään kannattaa pitää huolta. Myös hyvä ravinto ja liikunta kuuluvat hyvinvoinnista huolehtimiseen. Kosmetiikkaa hankin kun edellinen tuote loppuu
Tupakkaan en esimerkiksi ole koskaan tuhlannut euroakaan, alkoonkin olemattoman vähän.
Kymppi parin kk välein juurikasvun vaalentamiseen. Hopeashampoo+hoitsikka 30e/kk. Kuivashampoo n. 10e/kk. Kampaajalla käyn ehkä pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Huh että ihmiset käyttää isoja summia! Varaa olisi mutta tuntuu että sama kuin polttaisi rahaa. Vuositulot yli 80 tonnia mutta mieluummin matkustan tai sijoitan nekin rahat.
Itse pistän noin 2 kertaa vuodessa oman värisen sävyn (oisko 7.1 tms), koska oma hius on ilman käsittelyä niin kiiltävä ja liukas että näyttää aina likaiselta. Juurikasvua ei tule, koska sävy on lähes sama kuin oma hius. Mies leikkaa latvat samoin pari kertaa vuodessa. Kustannus siis alle 15e, kun useimmiten ostan värit kaksi yhden hinnalla -tarjouksesta.
Mä mieluummin käytän sitä olaplexiä kuin vedän pääni puliksi. Kadun kyllä blondaamista, mutta ei asia ole niin äkkiä korjattavissa...
0 euroa. Väri vaalea pellava. Ei tarvitse hiuksia siis värjätä, kun en ainakaan itse tykkää kellertävän blondista tai sellaisesta super vaaleasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on edullinen kampaaja jos saat 10xvärin ja 2 permistä 1300€ vuodessa.
Olen samaa mieltä. Edellinen oli huomattavasti kalliimpi. Luulen että pitävät hinnat maltillisina kun ratikkatyömaa karkoittaa muutenkin asiakkaita
Tampere? Uskallatko kertoa mikä kampaamo?
Desila Sammonkadulla
Rva 55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Leikataan tai siistitään lähes joka kerta. Permanentin otan tukikäsittelyksi 2 kertaa vuodessa. Puhallan föönillä hiukset suoriksi ja sitten laitan, näin saa pitoa ja volyymia
Kampaajalle vuodessa noin 1300 €Ai oma väri? Mikäköhän olis nykyään - olen vaalentanut samalla systeemillä 37 vuotta.
Maantienvärinen varmaanEli olet saanut elämäsi aikana liki 50 000€ tuhlattua hiusten vaalentamiseen?
Kuka tuhlaa mihinkin. Minä laitan mielelläni rahaa omaan hyvinvointiin ja ulkoasun huoliteltuna pitämiseen, en koe sitä tuhlauksena ollenkaan. Kampaaja on ammattilainen jota arvostan. Samalla tavoin käyn gynellä kerran vuodessa, hammaslääkärillä vuosittain, suuhygienistillä pari kertaa vuodessa ja kynsihuollossa 4 viikon välein. Itsestään kannattaa pitää huolta. Myös hyvä ravinto ja liikunta kuuluvat hyvinvoinnista huolehtimiseen. Kosmetiikkaa hankin kun edellinen tuote loppuu
Tupakkaan en esimerkiksi ole koskaan tuhlannut euroakaan, alkoonkin olemattoman vähän.
Surullista jos kampaaja tai kynsihuolto rinnastetaan "itsestään huolen pitämiseksi". Leikkausta lukuun ottamatta (joka sekin on ainoastaan ulkonäön takia tehty, ei terveyden btw) kaikki värjäys- ja kynsikemikaalit ovat PAHAKSI ihmisen terveydelle. Täydellinen vastakohta esim terveystarkistuksille.
On siis itsensä huijausta ilmaista ulkonäön vuoksi käytettyjen rahojen olevan vastaava panostus kuin vaikka gynekologi. Sanoisit vaan ihan suoraan että käytät rahaa ulkonäköön. On myös validi kysymys että onko todellakin jatkuva kampaajalla tai kynsihoidossa käynti ainoa tapa näyttää huolitellulta... No, tietyn tyylisilla ihmisillä luokkaa tuksu varmaan joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalentaminen ei ole värjäämistä.
= p.. n....
Toinen lisää väriä, toinen poistaa väriä. Ihan päinvastaiset toimenpiteet siis.
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Surullista jos kampaaja tai kynsihuolto rinnastetaan "itsestään huolen pitämiseksi". Leikkausta lukuun ottamatta (joka sekin on ainoastaan ulkonäön takia tehty, ei terveyden btw) kaikki värjäys- ja kynsikemikaalit ovat PAHAKSI ihmisen terveydelle. Täydellinen vastakohta esim terveystarkistuksille.
On siis itsensä huijausta ilmaista ulkonäön vuoksi käytettyjen rahojen olevan vastaava panostus kuin vaikka gynekologi. Sanoisit vaan ihan suoraan että käytät rahaa ulkonäköön. On myös validi kysymys että onko todellakin jatkuva kampaajalla tai kynsihoidossa käynti ainoa tapa näyttää huolitellulta... No, tietyn tyylisilla ihmisillä luokkaa tuksu varmaan joo.
Kyllähän ulkonäköön panostaminen on myös hyvinvointiin panostamista. Ihan hyvin tiedossa on että hyvä ulkonäkö lisää ihmisen sosiaalista ja seksuaalista menestystä. Ja se taas parantaa mielenlaatua joka viime kädessä vaikuttaa myös fyysiseen terveyteen.
Mulla menee tällä hetkellä vuodessa 1200-1300 euroa suunnilleen. Väri on super vaalea tällä hetkellä ja 6 viikon välein käyn kampaajalla. Välillä leikataan mutta joskus pelkkä väri.
Välillä taas pidän vaan raitoja ja luonnollisempaa lookkia, joten joinakin vuosina menee ehkä 500-600e. Vaihtelee siis vuosittain.
Miksi värjätä vaaleiksi kun tummat ovat paremman näköisiä?
Vierailija kirjoitti:
Blondi, unohtui pilkut ja pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondi, unohtui pilkut ja pisteet.
Mielummin pilkut unohtava blondi kuin naurettava tekoblondi.
En värjää, luonnostaan blondi. 0e menee värjäykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Rva 55 kirjoitti:
Kyllähän ulkonäköön panostaminen on myös hyvinvointiin panostamista. Ihan hyvin tiedossa on että hyvä ulkonäkö lisää ihmisen sosiaalista ja seksuaalista menestystä. Ja se taas parantaa mielenlaatua joka viime kädessä vaikuttaa myös fyysiseen terveyteen.
Ei mitään tekemistä terveyden kanssa tuollaisilla myrkyillä kuin hiusvärit.
Vaaleasta lapsesta vuosien kuluessa tummemmaksi muuttunut. Kolme kertaa vuodessa koko päähän raidat. Samassa yhteydessä leikkaus, joten raidoituksen osuus noin 60 e (vuodessa 3x60e). Hope shampoota en käytä, koska siitä tulee mielestäni ruma harmaa matta sävy.
30v asti hiukset vaaleat ihan luonnostaan, sitten alkoi tummua. Nykyään mukana jo niin paljon harmaata, että värjään. Itse kotona, leikkaan myös suurimmaksi osaksi itse. Eli ei paljon mene, mutta hiukset ovat omassa arvojärjestyksessä aika alhaalla vaikka kuulunkin 5% hyvätuloisimpien joukkoon.
Huh että ihmiset käyttää isoja summia! Varaa olisi mutta tuntuu että sama kuin polttaisi rahaa. Vuositulot yli 80 tonnia mutta mieluummin matkustan tai sijoitan nekin rahat.
Itse pistän noin 2 kertaa vuodessa oman värisen sävyn (oisko 7.1 tms), koska oma hius on ilman käsittelyä niin kiiltävä ja liukas että näyttää aina likaiselta. Juurikasvua ei tule, koska sävy on lähes sama kuin oma hius. Mies leikkaa latvat samoin pari kertaa vuodessa. Kustannus siis alle 15e, kun useimmiten ostan värit kaksi yhden hinnalla -tarjouksesta.