Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen 18v enkä pysty juoksemaan tai hyppimään

Vierailija
02.08.2019 |

Nuorempana n 13-16 vuotiaana harrastin juoksua joka meni kuin menikin sitten överiksi ja sairastuin syömishäiriöön. Olen kuitenkin aina rakastanut liikuntaa (erityisesti juoksemista) koska saan siitä hyvää oloa. Nyt en kuitenkaan moneen vuoteen ole pystynyt juoksemaan tai hyppimään, ilman että molempiin polviin tulee järkyttävä kipu. Kipu ei yleensä ilmene heti (ellen ole juoksenut tai aiheuttanut tärähdystä lähiaikoina) vaan se ilmenee rasituksen jälkeen. Kävin tässä keväällä 5km juoksu lenkillä ja siitä seurasi 3 viikon järkyttävä kipu ja pelkäsin ettei se ikinä menisi pois. Harrastan kuitenkin nyt salilla käymistä aktiivisesti ja lihakset on hyvässä kunnossa mutta juoksemaan en pysty ja ryhmäliikunnat tekevät myös pahaa kun siellä tulee sitä tärähdystä jalkoihin. Olen käynyt fyssarilla ja hänkin ihmetteli että mistä se voi johtua, sillä jalkani asennot ja tasapainoni ovat ns. täydelliset. Mistä tällainen voisi johtua? Olenko sh aikana voinut jotenkin pilata luustoni vai mistä on kyse? Voisko tää olla jopa jotain reumaa? En ymmärrä :( Haluaisin myös mennä armeijaan, mutta en pysty sitä tekemään ellen saa näitä hemmetin polvia kuntoon. Olen siis tyttö...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin

Vierailija
2/5 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lääkärillä ja hän lähetti mut sinne fyssarille. Kehtasi vielä kysyä että olenko kokeillut buranaa tähän vaivaan... Että joo en kyllä tiedä enää mitä tehdä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lääkärillä ja hän lähetti mut sinne fyssarille. Kehtasi vielä kysyä että olenko kokeillut buranaa tähän vaivaan... Että joo en kyllä tiedä enää mitä tehdä.

ap

Uudestaan lääkäriin ja kerrot että fysioterapia ei vikaa polvista löytänyt vaikka oireet eivät ole helpottaneet.

Vierailija
4/5 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täytyy tehdä. Kuulisin kuitenkin mielelläni kokemuksia jos joillain on ollut vastaavaa ongelmaa.

ap

Vierailija
5/5 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kyl se luusto-ongelmalta vaikuttaa. Hieman erikoista tosin että kipu iskee vasta jälkikäteen.