miksi kukaan ei sammuta Siperian ilmastonmuutos -tulipaloja?
Uutisissakin lukee, kuinka nyt jäätiköt sulaa ja hiilidioksidia on päässyt valtavat määrät ilmakehään, lisäksi palaneet puut eivät toimi enä hiilinieluina.
Jos kyseessä on maailmaa uhkaava katastrofi, niin missä ovat IPCC, EU,Al Gore tai edes Greta?! Miksei kukaan tee nyt mitään? Trump on sentään tarjonnut apuaan!
Kommentit (46)
Siellä on tehty lainvastaisia hakkuita.
Reetta on parhaillaan laivalla menossa minne ikinä olikaan eikä osallistu sammutustoimiin ainakaan seuraavaan 2 viikkoon.
Nyt saisi hyvät bileet aikaseksi, kun menisi poksuttelemaan niitä Siperian metaanikuplia. Ne kun palaa aika mukavasti.
Ilmastohysteerikot odottavat että joku muu menee sammuttamaan tulipalot.
Venäläisystäväni sanoi, ei hätää kyllä se palo siitä sammuu niin ne on tehnyt ennenkin. Olin pöyristynyt.
Mä käyn sammuttamassa heti kun saan aamukahvit hörpättyä.
T. Teräsmies.
Ne eivät ole ilmastonmuutostulipaloja, vaan jokavuotinen ilmiö.
Shamaanit on kutsuttu hätiin, joten no worries, kyllä tämä ilmastonmuutoksen vastainen taistelu on kestävällä pohjalla ja ihmiskunta on asiasta yhtenäinen. Aluetta kuvataan lentokoneesta jatkuvasti.
Shamaanit ei suinkaan mene letkujensa kanssa sinne sammuttamaan, vaan he yrittävät taikoa alueelle sadetta.
Venäjän metsäpaloilla ei ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa. Sen sijaan se että syöt ekologisesti ja vältät auton käyttämistä on paljon enemmän merkitystä. Ja vältä myös punaisen lihan syömistä sillä märehtijät tuottavat metaania. Itse käytän myös hiilidioksidifiltterillä varustettua ilmastointilaitetta kotona niin että uloshengitysilman hiilidioksidi ei pääse pahentamaan kasvihuoneilmiötä. Laite maksoi noin 5000 €, mutta kyllä kannatti.
Suomen armeijahan voisi lähteä sinne päin marssimaan letkut mukana. Katsotaan miten käy.
Lahjoitan joka kuukausi 10 euroa ilmastorahastoon, joten lohduttavaa tietää että rahat menee shamaaneille, kukaan muu ei näytä mitään tekevän paitsi seilaavan jahdeillaan kreetalle.
Metsää on tulessa tyyliin 3 miljoonaa hehtaaria, alueilla joihin ei ole edes teitä. Ei sitä voi mitenkään sammuttaa, sammuu aikanaan
Sammuu aikanaan? Tämäkö on tapa nyt tiedeyhteisön yhteinen linjaus ja tapa estää ilmastonmuutosta? Miksi minun siis pitäisi vähentää lentomatkailua?
Eli antaa maailman palaa vaan, joku muu saa korjata. Siihen asti se viherristön uskottavuus riitti.
Ja jossain arabien öljylähteillä käryytetään ilmaan polttamalla öljylähteiden alkukaasuja päivätolkulla, eikä ketään kiinnosta. Eikö niitä kaasuja nyt muka mitenkään talteen saataisi.
Ne ovat liian suuria sammutettavaksi ihmisen käytössä olevin resurssein.
Stadin vihreet vois Jopoillaan lähteä polkemaan kohti palopaikkoja ja auttaisivat sammuttamisessa. Mutta ei ole niistäkään tositoimiin, viisastellana vaan Kallion pubeissa ja itketään maailman tilaa viinilasin ääressä
Tuskin enää Kalliossa ovat, lentäneet jonnekin Balille surkuttelemaan.
Gretan jäätelö ei ole vielä ehtinyt sulaa, lisäksi se on purjehtimassa.