Vauvojen esittely työpaikalla
En ymmärrä tätä kun saadaan vauva ja sitten sitä tullaan esittelemään työpaikalle. Ihan oikeesti ketä kiinnostaa työkaverin vauva? Sitten kierretään taloa ja kaikkien pitää tulla ihastelemaan vauvaa ja kuuntelemaan vauva arkea ja imettämään kokoushuoneisiin.
Ihan älytöntä. Ja siis itselläni on kolme lasta joten en ole mikään lasten vihaaja. Onko teillä muita näitä vauvan esittelijöitä?
Kommentit (46)
Meillä tuodaan näytille ja kyllä useimpia kiinnostaa. Ne eivät ehkä nouse työpisteiltään/-huoneistaan, joita ei kiinnosta, eikä vauvoja tungeta väkisin kenenkään naaman eteen.
Minä kyllä hyppään salamana huoneestani heti, kun kuulen, että vauva on talossa. Olen itse kolmen lapsen äiti ja neljäs jäi haaveeksi - vauvan kaipuu on jäänyt. Pidän kaikkia ihan varmasti sylissä ja pyydänkin aina heti syliin. Paljon mieluummin pitäisin vauvoja sylissä koko työpäivän kuin tekisin mitä tahansa muuta!
Yleensä vielä tarjoudun pitämään vauvaa sen verran, että äiti/isä saa käydä vaikka syömässä tai vessassa - työpaikalla kun ei ole mitään lastenhoitohuoneita ja työpaikan ruokalakin on vauvalle hälyisä.
Minusta on TOSI kiva kun tuovat näytille. Kun on monta kuukautta seurannut mahan kasvua, niin onhan se ihana nähdä se pikkuinenkin sitten kun on syntynyt.
Ja kyllä meillä miehetkin tuovat vauvan näytille (usein ehkä vähän pidemmän ajan kuluttua syntymästä kuin naiset, mutta tuovat kuitenkin).
Ja niin tuoreet isät kuin äiditkin istuu yleensä toimiston kahvitilassa ja sinne saa tulle vauvaa ihailemaan ne jotka haluavat.
it-alalla työskentelevä
Minä ainakin menin sen vuoksi, että kutsuivat.
Vierailija kirjoitti:
Niin naiset tuovat...miksi et koskaan näe isiä vievän vauvojaan näytille työpaikalla.
Meillä on miehetkin tuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Niin naiset tuovat...miksi et koskaan näe isiä vievän vauvojaan näytille työpaikalla.
Mun mies on vienyt meidän vauvan työpaikan ämmille pällisteltäväksi. Ja vielä ihan taaperonakin kerran uudestaan. Muka halusi näyttää lapselle työpaikkansa... oikeasti ne työpaikan naispuoliset kaakattajat on saanut sen olettamaan, että tällainen toiminta on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tule katsomaan mitä vauvoja. Ja sanon kyllä suoraan mitä ajattelen vauvoista ja mitä niille pitäisi tehdä. Siinä on tullut itku simmuun mammoille :D
Tuskin edes olet. Ja ihmiset voi sanoa mitä vaan, ei sitä kukaan estä - itsensä siinä vaan nolaa ja paljastaa, ettei voi itse saada lapsia ja on katkera.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos joku vauvojen esittelijä kommentoisi miksi menette esittelemään vauvojanne työpaikalle?
Täällä yksi vauvanesittelijä! Työyhteisömme on melko tiivis, ja ihan oikeasti pidämme toisistamme. Menin iltapäiväkahvin aikaan vauvan kanssa pyörähtämään ja vastaanotto oli aivan tavallisen mukava. Itseasiassa yllätyin, kun hieman jurompi koodarikin tuli tervehtimään käsipäivää vauvan kanssa. Ei aplodeja, ei ylitsevuotavia kehuja - iltapäiväkahvit ihmisten kanssa joiden kanssa vietän noin kolmasosan vuorokauden tunneista kun töissä olen. Tiedäthän, työ on elämää, lapset ovat elämää.
Minulla ei ole lapsia, mutta tykkään silti muiden vauvoista ja haluan kyllä nähdä niitä, varsinkin jos kyseessä on jonkun suht. läheisen työkaverin lapsi. Minua ei haittaa se, että vauva tuodaan työpaikalle, niin kauan kunhan se ei häiritse muiden työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän miesvaltaisella työpaikalla kaikki kyllä tuovat vauvansa näytille :) Se on söpöä, mutta ei mikään iso ohjelmanumero: ohimennen vain tullaan käymään, ja ehkä joku tuo keksipaketin.
Miettikää jos joku isä toisi vauvan työpaikalle, että katsokaa tässä mun vauva xD ja olisi miesvaltainen työpaikka xD
Meillä niin miehet kuin naisetkin ovat tuoneet vauvojaan näytille. Miehet vähän myöhemmin kun vauvat olleet isompia/taaperoita jo, mutta kuitenkin. Ei siitä mitään isoa numeroa tehdä eikä mennä häiritsemään palavereja tai kenenkään työhuoneisiin, mutta kahvihuoneessa on juotu kahvit ja mielestäni lähes kaikkien suhtautuminen on ollut positiivista.
En ole esitellyt edes perhettäni puhelimen valokuvista. Yksi näytti kaikki lomakuvat kun kävi lomalla jossain lämpimässä. Surkeita kuvia kaikki. Toiset ei osaa yhtään ottaa kuvia.
sama aloitus oli aiemmin kesällä, oisko ollu heinäkuun alussa
en ny muista mihin lopputulokseen siinä päädyttiin
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäisin ja minua kiinnostaa. Työkavereista 3 jäi äitiyslomalle ja kyllä todellakin haluaisin kuulla joko vauvat syntyi ja menikö kaikki hyvin. Toki, meillä oli todella tiiviit välit.
Ei ole väleistä kiinni. Kaikkia vain ei vauvat ja niiden asiat miellytä, eivätkä vauvat näytä kaikkien silmään ihanilta. Olen empaattinen ja haluan ihmisille ja vauvoilleen pelkkää hyvää mutta vauvat näyttävät omaan silmääni aina vähän vastenmielisiltä. En halua pitää niitä sylissä ja kaikki kiinnostukseni on teeskenneltyä, kohteliaisuudesta.
Koettakaa vanhemmat vähän haistella tilanteita, älkää tupatko vauvojanne jokaisen naamalle.
Ei ap:llä mitään lapsia ole, joten toki muiden esittelyt häiritsevät.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos joku isä toisi vauvan työpaikalle, että katsokaa tässä mun vauva xD ja olisi miesvaltainen työpaikka xD
Mun mies vei. Meiltä on matkaa miehen työpaikalle pari kilometriä ja mies poikkesi vaunulenkillä työpaikalleen vauvan kanssa. Työyhteisössä 2 naista, kaikki muut miehiä. Minä en vienyt vauvaa työpaikalle, koska meillä ei ole sellaista yhtä yhteistä paikkaa, jossa kaikki ovat. Työt tapahtuu asiakaskohteissa yksin tai parin kanssa ja niihin kohteisiin mennään suoraan kotoa. On meillä kyllä työväline varasto, mutta ei sielläkään ole porukkaa koskaan koolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 🙈 vielä vaivaannuttavaa. Sellainen lässyttävä iskä on jotain niiiiiiiiiiin järkkyä.
Sellainen naistyökaverin vauvan syliin ottava itsevarma ”no anna ny tänne sit” on puolestaan 🔥
Vauvat on ihan kivoja ja haluan omia lapsia. Läheisimpien työkavereiden vauvat on ihan hauska nähdä, mutta minua ei oikeasti kiinnosta tuntemattomien lapset tippaakaan. Aina kun joku lisääntyjä tuo lapsensa näytille, niin tottakai kohteliaisuuden nimissä käyn tervehtimässä ja kehun vauvaa suloiseksi jne, vaikka se näyttäisi mielestäni Klonkulta. Minusta olisi ihan riittävää, että vauvan synnyttyä siitä lähetetään kuva työpaikalle. Itse en ainakaan äitiyslomalla haluaisi ajatella työpaikkaa tippaakaan.
En minäkään ymmärrä, hyvät välit on kaikkien kanssa työpaikalla,mutta siltikään ei kiinnosta heidän vauvat. Ja joku kommentoi että viety taapero näytille, missä menee raja,miksei joku tuo näytille ykköselle menevää lasta tai vaikka murrosikäistä lastaan.
En olisi muuten mennyt vauvan kanssa, mutta kollegat pyysivät. En mennyt avotoimistotiloihin vaan paikkaan johon meitä sai tulla moikkaamaan, tiesivät kyllä että olen tulossa ja monet halusivat tervehtiä. Ei olisi tullut mieleenkään tunkea palaverihuoneisiin vauvan kanssa :D