Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin kebabit miehen naamalle

Vierailija
02.08.2019 |

Harkitusti heitin. Hävettää. Fyysisen koskemattomuuden raja ylittyi eka kertaa. Älkää pliis mollatko - vertaistukea/järkeviä kommentteja etsin ja siksi kirjoitan tänne.

Vauva täytti juuri vuoden. Alotin vähän aikaa sitten töissä ja mies on ollut pari kuukautta kotona vauvan kanssa. Mies oli illalla ulkona, makasi sohvalla pienessä humalassa kebabin kanssa ja katsoi leffaa. Ei katsonut mua kun puhuin/valitin hänelle, kippasin lautasen. Se nousi seisomaan ja kysyi pitäiskö hänen lyödä mua, uhkasi. Sanoi, että nöyryyttävää, kun heitetään ruokaa naamalle. Miehellä on väkivaltainen tausta mutta ei ikinä läheisiä kohtaan. Hän on puhunut taustastaan mutta nyt eka kertaa tajusin pelätä, mieskin sanoi että se näkyi mun silmistä. Hän oli tosi järkyttynyt, et eka kertaa tuli tällanen et hän uhkasi läheistä. Lapsi nukkui yöunilla, normaalilla puheäänellä käytiin tää keskustelu- hänestä tuntui etten rakasta häntä enää jne. En yhtään aatellu itä tehdessäni miltä toisesta tuntuis saada ruuat naamalle. Ei ollut kuumaa, jonka takia mies sanoi mun tarkoitus ei ollut satuttaa vaan nöyryyttää.

Mies hoitaa meidän ostokset ja kokkaa ruuan, siivoaa myös paljon - myös nyt kun on kotona vauvan kanssa. Mulla isommat "taustaprojektit" (vaatehuolto, päiväkoti jne).

Miehellä on alkoholiongelma, vähintään joka kuudes päivä pitää juoda ja yleensä pari ei riitä. On kuitenkin koko yhdessäloaikamme, useamman vuoden aikana, vähentänyt. Jos omaa rahaa ei ole ottaa yhteiseltä taloustililtä. Vauvaa hoitaessaa ei ole humalassa, joskus on ottanut pari. Nyt meinasi äitinsä vierailun jälkeen alottaa (taas kerran) elämäntaparemontin. Olin pettynyt siitä, että se menikin juomaan.

Oli ollut vähän rankka päivä, miehellä varsinkin, mutta ei riitaisa. Anoppi oli siis meillä pari päivää - ihana tyyppi, mutta siihen liittyen oli ollut jännitteitä. Loukkaannuin, kun mies baarista tullessa alkoi että kelle tekstaan, tekstaan nykyään niin paljon iltaisin, petänkö häntä. Seksiä ei oo pitkään aikaan ollu. Lopettelen imetystä, ehkä hormonit mulla senkin takia sekaisin. Toivon että imetyksen lopettamisen myötä seksihalut palais.

Olen aiemmassa suhteessa paiskannut lautasen lattiaan, harkitusti. Silloin oli turhautuminen tilanteeseen kun suhteen ongelmat jatkuivat, vaikka yritettiin niitä ratkaista.

Mieti soittoa väkivallan tekijän linjalle. Jos mies ois heittänyt ruuat mun naamalle oisin ollu tosi shokissa, kokenut et mun kimppuun on hyökätty. Mitä mä oikein aattelin, et voi toiselle tehdä noin? Tän sanoinkin miehelle heti eilen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heittää ens yönä sun nukkuessa harkitusti jogurttikastikkeet sun feissille.

Vierailija
42/45 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut kyllä nainen saa tehdä tämmösii. Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Tajusin myös (tai yks sairaanhoitajatuttu sanoi) että hormonit voi olla kyseessä: olen lopetellut imetystä ja tuntuu että mielialat on heitelleet ja on ollut masennusta. En aatellut et tää vois olla vielä sitä. Mutta hormonit tai ei, kyllä pitäisi oma käytös paremmin hallita.

Höpöhöpö, hullu sä oot.

Vierailija
44/45 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneilla ei voi oikeuttaa toisille haitallisia tekoja!! Ottakaa vastuu omasta itsestänne.

Vierailija
45/45 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Mies tuli kotiin pitsan kanssa, että älä heitä tätä hänen naamalle :D Vitsaili että valkkasi pitsan, koska se sattuu vähemmän kuin kebab.  Mä sanoin että pitsa lienee myös helpompi siivota. Halattiin. Tää päivä vielä jäähdytetään tunteita (mies oli ulkona päivän mutta enemmän ottamassa happea ja tilaa kuin oluella). Huomenna puhutaan. Mutta tuun kuulemma kuulemaan tästä kebabista, "vitsi joka ei vanhene", mies sanoi. Mutta jos ei vanhene ja saan siitä kuulla niin hyvä muistutus mulle itsehillinnästä. Ja vaikka mies nyt kuittas vitsillä niin otan ite kyllä vakavasti ja mietin tätä juttua.

Hyvä, että tuli nyt ilmi kipupisteistä/ärsytyksen aiheita, joista ei oo aiemmin puhuttu. Ja ennen kaikkeakuten joku kommentoi, pohtia/ennakoida miten käyttäytyisin tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa niin että pystyn hillitsemään itseni.

Luin vielä kommentit läpi - kiitos kommenteista! Hyvä kuulla erilaisia näkökulmia, minkä takia tämän tänne postasinkin. Ja että jos jollekulle käy vastaavaa niin löytää ketjun, jossa asiasta keskustelua ja neuvoja.

... pitää vielä sanoa että nuo kommentit jugurttikastikkeista ja hukkaan menneistä kebabeista nauratti :D Ja tosiaan "hyllyjen pesun" maininta meikäläisen kotityöpanoksena oli iteltäni aika naurettavaa, myönnetään... Tunnekuohussa muotoiltua tekstiä. Kieltämättä mun sietäisi nyt bioroskiksesta kalastaa joku sen kebabin jalapeno ja ko. vihannes hanurissa kärsiä ja miettiä mitä tuli tehtyä väärin. Taidan kuitenkin  tällä kertaa suorittaa pohdinnat ilman sitä jalapenoa.

Kiitos ja hyvää yötä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän